Skocz do zawartości

klimatyzacja p0530


some1

Rekomendowane odpowiedzi

nie bede gdybal i zgadywal podam same fakty

- czynnik dobity

- blad P0530 Signal LOW ( fatal error ) - pojawia sie praktycznie natychmiast po skasowaniu

- test A/C powoduje kilkukrotne klikniecie pod maska czegos... nie klik z przekaznika , dzwiek jest twardszy metaliczny

- pod prawa podluznica ( po stronie kierowcy ) znalazlem jakis diwajs wkrecony w rurke klimy z kabelkiem . Rozlaczylem wtyczke - czysciutko , kable tez wygladaja na zdrowe.

A teraz prosze o zabranie glosu kogos madrzejszego czemu mi nie chlodzi sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy słyszysz delikatny metaliczny dźwięk? Lekki postukiwanie? Jeśli tak to, to coś ma trudną nazwę, której sobie nie przypomnę, ale koszt naprawy 700zł łącznie z opróżnianiem i napełnianiem układu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy ten dzwiek ma wystepowac ? "Nic nie stuka nic nie puka" jak to mowia grinser006.gif nie szumi , nic nie cwierka podejrzanego... tylko ten test sprezarki wyzwala 3-4 powtorzenia proby uruchomienia (?) w skutek czego costam pstryka klik-klik gleboko w komorze silnikowej . Samo klikanie w czasie testu brzmi na miarowe, zdecydowane i powtarzalne - nic nie jeczy nie trzeszczy na sile . wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że to błąd czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji.Przynajmniej u mnie tak

> było.(brak możliwości uruchomienia klimy).

..i co dalej, właśnie wróciłem z laptopem i tez mam P0530, śnieżynka jest, klima nie się rusza... obroty nie rosną ...

Planowałem w tygodniu przegląd i odgrzybianie to chyba trza będzie więcej wydać frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo czujnik cisnienia padl albo przerwa na drutach. Chyba ze dziura tak ze czynnika juz nie ma

a jak przerwa na drutach... to test sprezarki ruszy ? .

A jesli ruszy... to da sie jakos "przedzwonic" druty zeby przetestowac ? i KTORE druty przetestowac ? Te do czujnika ? Jesli te do czujnika... to co powinienem dostac na wyjsciu kolo czujnika ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesg sprezarki to nic innego jak zalaczanie sprzegla elektromagnetycznego czyli to metaliczne klepanie ktore slychac przy tescie.

Blad 530 mowi o bardzo niskim sygnale z czujnika czyli nawet i przerwa jakas na przewodach moze byc. Wez miernik i najpierw sprawdz czy na przewodach jest jakies zasilanie, wtedy mozna na 50% podejrzewac czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..i co dalej, właśnie wróciłem z laptopem i tez mam P0530, śnieżynka jest, klima nie się rusza...

> obroty nie rosną ...

> Planowałem w tygodniu przegląd i odgrzybianie to chyba trza będzie więcej wydać

u nas na kupie/sprzedam masz lekarstwo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas na kupie/sprzedam masz lekarstwo

...nie jestem sprawny w FES...ale poszedłem zrobiłem test A/C compresor relay i pyka sobie tam cuś pod maską ..klap klap...

...najgorsze, że poprzednim razem skasowałem ten P0530 a teraz on się już nie pojawia...co nie zmienia faktu że się ustrojstwo nie załącza...

w sumie chyba lepiej żeby to był ten czujnik niż dziura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...nie jestem sprawny w FES...ale poszedłem zrobiłem test A/C compresor relay i pyka sobie tam cuś

> pod maską ..klap klap...

no to elektrycznie can -> przekazniki->bezpieczniki-> druciarnia jestes sprawny

> ...najgorsze, że poprzednim razem skasowałem ten P0530 a teraz on się już nie pojawia...co nie

> zmienia faktu że się ustrojstwo nie załącza...

> w sumie chyba lepiej żeby to był ten czujnik niż dziura

no to jeszcze ewentualnie do sprawdzenia elektryka ale na odcinku kolo czujki. Wtyczka tradycyjna "z ząbkiem " zabezpieczajacym wiec sie nie szarp na sile wink.gif tzn ciezko wychodzi ale podgiac języczek trzeba oink.gifgrinser006.gif

Jak bedziesz mial czysto to obstawiam czujnik - bo co innego niewiem.gif No chyba ze tak jak pisz HIPO - dziura jak od ciebie do mnie i zamiast czynnika w ukladzie juz hula wiatr crazy.gif

Ale to tez jest do sprawdzenia . Czujnik jest z wbudowanym dingsem ala wentyl samochodowy wiec jak bedziesz wykrecal to ruchy ruchy mlotek.gif... bo psiknie zlosnik.gif A jak psiknie to znaczy ze cisnienie w ukladzie masz.. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może winne jest to ustrojstwo

> http://allegro.pl/czujnik-klimatyzacji-fiat-stilo-opel-astra-corsa-i3177722872.html

> ja wymieniłem i śmiga

oby, jutro odstawiam na oleje i filtry itp. i klima Ten presostat=czujnik juz w EPER sprawdziłem 51768498 (to na alledrogo to jest właśnie to)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie...

powyzszy blad wskazuje nie koniecznie uszkodzenie czunika....identycznie bedzie w przypadku niskiego (lub braku) cisnienia w ukladzie klimy.

Przerabialem to u siebie tej wiosny.

FES wywalal blad i nie pokazywal cisnienia, klima sie nie wlaczala, z zaworkow do napelniania psykalo jak je wciskalem....

Po podlaczeniu przyrzadow pomiarowych okazalo sie ze bylo cos ponad 1 atm. A to stanowczo za malo zeby uruchomic klime.

Czlowiek sposcil mi calosc i nabil azotem. Wtedy bylo cisnienie i sprezarka umiala sie wlaczac. Robilem to tylko na chwilke zeby jej nie zajechac bez oleju.

Po niecalych 2tyg zniknal i azot wink.gif. Tez zostalo jakos troszeczke ponad 1 atm.

Ponowna wizyta u czlowieka, wyczyscil wszystko zmywaczem do UV, nabil klime i kazal jezdzic....po prawie 2 tyg kontrola...wyciekow brak, klima dziala, cisnienie jest, ale.....

Podczas odkrecania kapturka wysokiego cisnienia obydwoje uslyszelismy psssyk...Skonczylo sie na wymianie zaworka na nowke sztuke i nowe ladne kolorowe kapturki na zaworki. Calosc operacji od samego poczatku = 170zł. 150-nabicie, 10-zaworek, 2x5-kapturki.

Czlowiek nie ma zaplecza mechanicznego do aut, ale ma pojecie, cierpliwosc i doswiadczenie w klimach....

Firma IGLOTERM Giżycko - polecam.

a juz bylo widmo wpuszczenia uszczelniaczna do obiegu klimy....udalo sie bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie i Panie...

> powyzszy blad wskazuje nie koniecznie uszkodzenie czunika....identycznie bedzie w przypadku

> niskiego (lub braku) cisnienia w ukladzie klimy.

> Przerabialem to u siebie tej wiosny.

si senior. W pelni swiadomi(y) zalozylem ze uklad mam szczelny... no na tyle szczelny ze mi nie zwialo w ciagu doby zlosnik.gif Moja niemoc wyszla po corocznym dobiciu brakow w ukladzie.

Skoro mam chlodziwo w rurkach... to ktos mie robi w kuku... albo czujnik albo mnie skrojono "za nic" u klimatologa hahaha.gif ... no ale stara maksyma mowi ze jak krasc to miliony wiec nie przypuszczam ze ASO zrobi przypal warty 100plnów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro mam chlodziwo w rurkach... to ktos mie robi w kuku... albo czujnik albo mnie skrojono "za

> nic" u klimatologa ... no ale stara maksyma mowi ze jak krasc to miliony wiec nie

> przypuszczam ze ASO zrobi przypal warty 100plnów

i tu po czesci masz racje....

tej wiosny dowiedzialem kolejnych ciekawych rzeczy...kazda maszyna (lub jak kto woli klimatolog) ustawiona jest tak aby zawsze cos zarobic.

Mozesz miec 550g w ukladzie, a maszyna i tak powie ze bylo ok 70-80% czynnika....bo jaki mialoby sens przyjechac, wyssac 550 i wrzucic to samo...toz to teoretycznie nie powinno nic kosztowac bo nie zostalo nic zrobione.

Kazda maszyna jest tak zaprogramowana przez producenta wink.gif....tylko ciiiicho - zeby nikt sie o tym nie dowiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...brakowało czynnika, podobno nie za dużo ale tyle że sprężarka się nie włączała...pacjentce (bo moje stilo to ona) podano kontrast ale nieszczelności nie wylazły...w każdym razie jestem w "piździ w kabinie klub"..a obserować muszę bo może jednak nieszczelność jest..na razie jest OK.

(A przy okazji ona dostała komplecik filtrów, Selenię WR D, płynek hamulcowy...przeglądnięto... zbadano technicznie... i w końcu letnie papucie..chyba najpóźniej w mojej karierze...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

P0530 i u mnie

Bezpiecznik ok.

Przekaznil tez.

Po uruchomieniu testu w mesie slychac cykanie.

Bo wciśnięciu zaworu ucieka czynnik wiec jest.

Od czego zaczac?

Od wartości błędu. Jeśli wartość niska to brak czynnika.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elgritone  czujnik  40 , nabicie stowka.   Jesli nie tlukles auta po jakis dziurach zeby oberwac instalacje  do rozszczelnienia to celuj w czujke.  Mnie to zdechlo z dnia na dzien niczym zarowka z przodu  ;)   Wykrecasz samodzielnie, nic z ukladu nie ucieka.  Jesli po wymianie ( i skasowaniu bledu ) nie ruszy to dopiero bym rozwazal dobicie do pelna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elgritone czujnik 40 , nabicie stowka. Jesli nie tlukles auta po jakis dziurach zeby oberwac instalacje do rozszczelnienia to celuj w czujke. Mnie to zdechlo z dnia na dzien niczym zarowka z przodu ;) Wykrecasz samodzielnie, nic z ukladu nie ucieka. Jesli po wymianie ( i skasowaniu bledu ) nie ruszy to dopiero bym rozwazal dobicie do pelna

Kij wie gdzie tam żona jezdzi:p

Sa jakies niespodzianki typu zapieczony lub lewy gwint? To jest ten czujnik obok chlodnicy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnych niespodzianek.  Gdzie to siedzi to nie wiem . Nie mam stilo juz dosc dlugo ;) Przy odkrecaniu ci syknie przez chwile bo jest dinks ala wentyl ktory za moment ci zasprezynuje i bedzie ok.     http://imgur.com/a/Zu9r2  takie zdjecia tego dziadostwa znalazlem u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnych niespodzianek.  Gdzie to siedzi to nie wiem . Nie mam stilo juz dosc dlugo ;) Przy odkrecaniu ci syknie przez chwile bo jest dinks ala wentyl ktory za moment ci zasprezynuje i bedzie ok.     http://imgur.com/a/Zu9r2  takie zdjecia tego dziadostwa znalazlem u siebie

zdjęcie nie działa, ale dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elgritone to forum niewiedziec czemu zawsze dodaje spacje na koncu linkow http://imgur.com/a/Zu9r2

Dzieki za podpowiedzi, czujnik wymieniony, cała operacja trwala jakies 5minut z czego 4:30 trwaly poszukiwania odpowiedniego klucza. Z nawiewow znowu leci chlodek, niemniej jednak podjade na kontrole i ewentualne uzupelnienie czynnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.