szulu Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Minął prawie rok bezawaryjnej jazdy i niestety chyba pojawił się problem. Mam odczucie, że podczas przyspieszania, gdy załącza się turbo ciągnie od 2 do 3k rpm a później ma jakby zadyszkę, tak jakby nie miał siły, po chwili ciągnie dalej normalnie... W zakresie 2-4k rpm trafiają mu się czasem 2 takie wahnięcia. Brak jakichkolwiek błędów. Najbardziej odczuwalne jest to na 4 i 5 biegu... W załączniku log z fesa. Widać, że coś się dzieje w okolicach 3k ale czym to może być spowodowane? Oczekiwana masa powietrze od początku jest taka jak teraz, wcześniej szedł jak złoto a teraz coś mu chyba dolega. Co to może być? Podejrzewam jakąś nieszczelność na dolocie (na pewno mam nieszczelny dolot przy kolanku wchodzącym do przepustnicy) ale czy to może być to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 jak zachowuje sie obrotomierz podczas tej zadyszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > jak zachowuje sie obrotomierz podczas tej zadyszki? Wydaje mi się, że zwalnia, ale głowy uciąć sobie nie dam Czyżbyś podejrzewał sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Minął jakiś czas i mam troszkę dokładniejsze obserwacje ). Objawy dalej bez zmian. W momencie gdy samochód łapie muła (okolice 2500 i 3000 rpm) obrotomierz wyraźnie zwalnia. Po chwilowej zadyszce stilon zaczyna ciągnąć normalnie. Po odłączeniu przepływki zawieszek nie ma ale przyspieszenie pomimo, że jest płynne to niestety wygląda jakby ktoś mi z 30 kucyków zabrał Tak myślę jeszcze o filtrze paliwa ale w akim przypadku chyba objawy by były w całym zakresie obrotów? Na razie spróbuję chyba przeczyścić przepływkę a jak to nic nie da to chyba trzeba będzie zainwestować w nówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marko330 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Mam podobne obserwacje, ale... (zawsze jest ale ) U mnie taka zmuła jest przy około 3tyś obr, tylko, że u mnie jeszcze są mikro dziury jak przyśpieszam mocno (choć nie zawsze). Do tego zauważyłem, że na te przymulanie ma wpływ często temperatura na dworze oraz jak bardzo jest auto nagrzane. Tzn. im cieplej i auto ciepłe, tym większy mułek. Zimą, albo w chłodne dni - auto miewało "napady" że myślałem że mu wskoczyło 2x więcej kucyków, albo po prostu - już odzwyczaiłem się od tego, jak powinno autko iść. Czy ktoś może coś mi zasugerować? Przepływomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 zawór VGT ? inaczej zwany Overboost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > zawór VGT ? > inaczej zwany Overboost. też bym się nim zainteresował. I obejrzał bardzo dokładnie wężyki do niego idące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marko330 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Już go raz rozbierałem i czyściłem zgodnie ze sposobem opisanym w zrób to sam Może, trzeba znów tam zajrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 wypłukał bym jeszcze na wszelki wypadek Intercooler, może i kolektor ssący, poszukał dziury w "całym".sprawdził "na ustny zasys " jak "chodzą" kierownice w turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > też bym się nim zainteresował. I obejrzał bardzo dokładnie wężyki do niego idące. Czy u mnie też mam zainteresować się overboostem czy na razie skupić się na przepływce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Czy u mnie też mam zainteresować się overboostem czy na razie skupić się na przepływce? to na pewno nie zaszkodzi i najlepiej przenieść go na osłonę aku. (jak jeszcze siedzi na dole) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 W piątek trochę powalczyłem z overboostem. Trochę brudu na nim było, widać też było "przytarcia" na tłoczku. Całość umyta, przesmarowana, złożona, zamontowana na obudowie aku i autko chodzi jak powinno Patrząc na przewód idący w stronę turbiny zastanawiam się czy można go zastąpić zwykłym gumowym (jakiś olejowy zbrojony czy coś)? Bo troszkę jest krótki i starcza na styk. Przepływka w związku z powrotem do normalności nie będzie ruszana w myśl zasady, że nie szuka się dziury w całym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 z dosztukowaniem nie ma problemu, dobierz tylko dobrze średnice wewnętrzną nowego wężyka ciut mniejszą jak plastikowego oryginału zasuń na butapren (z umiarem żeby nie napchać w otworek), u mnie dział już dobre 7-8 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Wczoraj z racji chwili wolnego czasu po zrobieniu hamulców z przodu wykręciłem i wyczyściłem przepływomierz. Widać było zaolejenie na "druciku", po potraktowaniu benzyną ekstrakcyjną wszystko się ładnie oczyściło. A dziś się okazało, że autko chodzi lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.