jolszyczka Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Witam, po kłopotach związanych z czujnikiem podciśnienia, a dokładniej ze zintegrowanym z nim pomiarem temperatury i problemami z odpaleniem w temperaturach bliskich 0st. nadszedł czas na kolejne. Po lekturze kącika oraz wysokim spalaniem zdecydowałem się na zerowanie parametrów adaptacyjnych przepustnicy. Za pierwszym razem nie udało się. Po rozmowie z forumowiczem Robertem przeczyściłem przepustnicę i powtórzyłem proces adaptacji. Udało się- chyba. Po podłączeniu do FES'a dziwi mnie fakt, że parametr"przepustnica elektroniczna-tryb awaryjny" jest aktywny. Scan w załączeniu. Profilaktycznie pojechałem do gazownika, który wgrał mapy gazowe od nowa(nie wiem czy było to potrzebne). Średnie wskazania komputera też są wysokie, jak i zużycie chwilowa wyświetlane przez komputer wydaje się masakrycznie wysokie.Na domiar złego termometr na desce pokazuje -1st. rano, gdzie temperatura zewnętrzna jest w okolicy 12st. Oczekuję porady w kwestiach: -czy tryb awaryjny ma być aktywny(jeśli nie, to w jaki sposób go skasować) -czy w związku z tym trybem istnieje możliwość wysokiego spalania -czy termometr temperatury zewnętrznej ma wpływ na działanie ECU, czy to tylko informacja dla kierowcy -czy ciśnienie w kolektorze dolotowym jest poprawne(scan w załączeniu). mierzone po dłuższej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Niedawno po serwisie samochodu w ASO miałem problem ze spalaniem rzędu 24l/100km. Diagnostyka MES-em nie wykazała błędów. W odczycie parametrów temp. zasysanego powietrza -26*C temp. wskazywana na liczniku -3*C. Myślałem, że MAP poszedł się kochać. Rozpięcie wtyczki MAP-a i ponowne jej spięcie naprawiło problem. Temp. wskazań obu czujników wyrównały się. Zużycie paliwa wróciło do normy. W momencie występowania problemów z temp. z tego co mi się kojarzy to przepustnica też pracowała w trybie awaryjnym. Temp. wyświetlana na liczniku nie ma wpływu na prace silnika jest ona jedynie informacją dla kierowcy. ECU do ustalenia dawki paliwa bierze sygnał z czujnika temp. w kolektorze dolotowym i czujnika temp.silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 Wrzuć takie parametry,więcej to rozjaśni i nie sugeruj się tymi parametrami screna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolszyczka Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Przepraszam za zwłokę, ale ze względu na długi weekend trzeba było znaleźć czas na eksperymenty. W załączeniu parametry Kropka. Czekam na wasze sugestie czy te parametry to norma czy coś należy zmienić. Czy można znaleźć tabele z parametrami wzorcowymi do tego modelu aby móc odnieść się do czegoś? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.