Skocz do zawartości

Wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po kłopotach związanych z czujnikiem podciśnienia, a dokładniej ze zintegrowanym z nim pomiarem temperatury i problemami z odpaleniem w temperaturach bliskich 0st. nadszedł czas na kolejne. Po lekturze kącika oraz wysokim spalaniem zdecydowałem się na zerowanie parametrów adaptacyjnych przepustnicy. Za pierwszym razem nie udało się. Po rozmowie z forumowiczem Robertem przeczyściłem przepustnicę i powtórzyłem proces adaptacji. Udało się- chyba. Po podłączeniu do FES'a dziwi mnie fakt, że parametr"przepustnica elektroniczna-tryb awaryjny" jest aktywny. Scan w załączeniu. Profilaktycznie pojechałem do gazownika, który wgrał mapy gazowe od nowa(nie wiem czy było to potrzebne). Średnie wskazania komputera też są wysokie, jak i zużycie chwilowa wyświetlane przez komputer wydaje się masakrycznie wysokie.Na domiar złego termometr na desce pokazuje -1st. rano, gdzie temperatura zewnętrzna jest w okolicy 12st.

Oczekuję porady w kwestiach:

-czy tryb awaryjny ma być aktywny(jeśli nie, to w jaki sposób go skasować)

-czy w związku z tym trybem istnieje możliwość wysokiego spalania

-czy termometr temperatury zewnętrznej ma wpływ na działanie ECU, czy to tylko informacja dla kierowcy

-czy ciśnienie w kolektorze dolotowym jest poprawne(scan w załączeniu). mierzone po dłuższej trasie

286883796-grande2.jpg

post-28044-14352520227884_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno po serwisie samochodu w ASO miałem problem ze spalaniem rzędu 24l/100km. Diagnostyka MES-em nie wykazała błędów. W odczycie parametrów temp. zasysanego powietrza -26*C temp. wskazywana na liczniku -3*C. Myślałem, że MAP poszedł się kochać. Rozpięcie wtyczki MAP-a i ponowne jej spięcie naprawiło problem. Temp. wskazań obu czujników wyrównały się. Zużycie paliwa wróciło do normy. W momencie występowania problemów z temp. z tego co mi się kojarzy to przepustnica też pracowała w trybie awaryjnym.

Temp. wyświetlana na liczniku nie ma wpływu na prace silnika jest ona jedynie informacją dla kierowcy. ECU do ustalenia dawki paliwa bierze sygnał z czujnika temp. w kolektorze dolotowym i czujnika temp.silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwłokę, ale ze względu na długi weekend trzeba było znaleźć czas na eksperymenty. W załączeniu parametry Kropka. Czekam na wasze sugestie czy te parametry to norma czy coś należy zmienić. Czy można znaleźć tabele z parametrami wzorcowymi do tego modelu aby móc odnieść się do czegoś?

pozdrawiam

post-28044-14352520248808_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.