ZUBERTO Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > M.in. tę samą stronę wygooglałem. Bardziej dopytuję o to co zyskuję biorąc szersze 16tki zamiast > tych 15tek które mam ? Kombinujesz troche na sile. Masz o ile zapamietalem poprawnie, roczne, dobre (przynajmniej firma z tych lepszych) zimowe opony, dodasz grosze za ktore kupisz do nich stalowki i bedziesz sie bujal i smial. Jezeli ktos mial do tego auta 15" to chyba nie po to by sie na nie patrzec, a wiec pasuja do samochodu. Pewna roznice miedzy 195/65/15, a 205/55/16 wyczujesz (ja wyczuwam), troche twardziej i sztywniej jest (choc z 2 strony w necie moje letniawki 16" uchodza za twarde, a zimowki 1 sezon wiec jeszcze miekkie budzetowki). Mocno naciskasz na hamowanie i prowadzenie sie w zakretach. Prawdopodobnie masz szanse na identyczne zachowanie sie owych zlych letnich chinczykow jak opony wielosezonowej, a dobra wielosezonowka w 16" bedzie kosztowac. CHyba, ze chodzi Ci o wyglad, a nie sama mozliwosc podrozowania, ale wtedy to o czym my wogole rozmawiamy, na 17" zimowki, a na lato 18" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Kombinujesz troche na sile. Raczej nie mając wiedzy wolę mieć pewność że wszelkie możliwości rozważyłem > Masz o ile zapamietalem poprawnie, roczne, dobre (przynajmniej firma z tych lepszych) zimowe opony, > dodasz grosze za ktore kupisz do nich stalowki i bedziesz sie bujal i smial. > Jezeli ktos mial do tego auta 15" to chyba nie po to by sie na nie patrzec, a wiec pasuja do > samochodu. > Pewna roznice miedzy 195/65/15, a 205/55/16 wyczujesz (ja wyczuwam), troche twardziej i sztywniej > jest (choc z 2 strony w necie moje letniawki 16" uchodza za twarde, a zimowki 1 sezon wiec > jeszcze miekkie budzetowki). Jaki sezon - one ze dwa miesiące na felgach były 15tki będą miększe? Podjechałem dziś do zakładu oponiarskiego i przymierzyli felgi stalowe 15tki i pasują. Wołają za takie w dobrym stanie 300pln/komplet. > Mocno naciskasz na hamowanie i prowadzenie sie w zakretach. Prawdopodobnie masz szanse na > identyczne zachowanie sie owych zlych letnich chinczykow jak opony wielosezonowej, a dobra > wielosezonowka w 16" bedzie kosztowac. > CHyba, ze chodzi Ci o wyglad, a nie sama mozliwosc podrozowania, ale wtedy to o czym my wogole > rozmawiamy, na 17" zimowki, a na lato 18" Oj nie. Wolę wygodę. Zastanowię się co zrobić w temacie letnich opon. Czy na nich pojeździć, czy lepiej nie ryzykować i zmienić na coś innego Trzy osoby których zdanie cenię polecają rozmiar 205/55/R16 - podobno dobra cena, niezła wygoda i prowadzenie. Co do wygody, to na 17tkach podobno warto rozważyć 205(a może 215 - nie pamiętam)/50/R17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Umknelo mi napisanie jaki jest sinik - 1.8 122KM. Czy koła z oponami letnimi 225/45/R17 nie są za duże do vectry z tym silnikiem? Czy nie powodują one że auto gorzej przyspiesza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Umknelo mi napisanie jaki jest sinik - 1.8 122KM. Czy koła z oponami letnimi 225/45/R17 nie są za > duże do vectry z tym silnikiem? Czy nie powodują one że auto gorzej przyspiesza? 120KM to nie jest na tyle mało mocy, żebyś odczuł pogorszenie przyspieszeń w codziennym użytkowaniu. Inna sprawa, że różnica szerokości między 195 a 225 nie jest znowu jakaś straszna... Szersze koła powodują wzrost spalania (rzędu dziesiątych części litra) i większą nerwowość podczas jazdy w koleinach. Mniejszy profil (czyli większa felga) powoduje natomiast większe odczuwanie wybojów i dziur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > 120KM to nie jest na tyle mało mocy, żebyś odczuł pogorszenie przyspieszeń w codziennym > użytkowaniu. Inna sprawa, że różnica szerokości między 195 a 225 nie jest znowu jakaś > straszna... Szersze koła powodują wzrost spalania (rzędu dziesiątych części litra) i większą > nerwowość podczas jazdy w koleinach. Mniejszy profil (czyli większa felga) powoduje natomiast > większe odczuwanie wybojów i dziur. A jak szerokość (195 wobec 225) przekłada się na hamowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > A jak szerokość (195 wobec 225) przekłada się na hamowanie? No niestety się przekłada. Mam takie przejście lato zima i czuć różnicę. Na zimę przy mniejszych prędkościach to tak nie przeszkadza, ale na lato 195 do vectry IMO trochę słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > A jak szerokość (195 wobec 225) przekłada się na hamowanie? Nie zauważyłem różnicy. Ale ja jeżdżę spokojnie. Śmiem twierdzić, ze bardziej niż szerokość będzie istotna jakość opon (wiek, marka, zużycie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.