Polarny Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Komfort jako EFEKT PLACEBO kosztem wizualnego dramaty:) Jak już pisałem, mam porównanie 15 vs 17 i różnica była tak diametralna, że efekt placebo nie mógł to być. Spalanie i przyspieszenie na 15 też się poprawiły - i to znacznie. A ów "wizualny dramat" lub jego brak jest dla mnie właśnie placebo. Samochodem się jeździ a nie na niego patrzy, więc liczą się dla mnie właściwości jezdne (w tym przypadku raczej komfort niż drift), a nie wygląd - takie już mam mało popularne podejście do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > to na zakrętach piszczy niemiłosiernie i pływa > po drodze. Mam w Forku 205/70/15. Ani nie piszczy na zakrętach ani nie pływa po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Oznacza to, że dostanę pojazd na używanych felgach i oponach, które w razie nawet natychmiastowej > sprzedaży nie pokryją zapewne kosztu zakupu nowych 15". Nie łapię, kupujesz nowy samochód i dostajesz używane felgi? Jeśli w danym egzemplarzu są konkretne felgi i mniejsze nie są przewidziane to co z gwarancją? Chcesz, żeby cię przy pierwszym podejściu spławili na drzewo? Poza tym teoretyzujesz i dramatyzujesz, różnica 195/65R15 i 205/55R16, jak już wielu pisało, jest do pominięcia. Sorry, ale twój dylemat jest z gatunku zwracania na siebie uwagi z byle powodu. Różnice w cenie opon (przy wymianie) rzędu kilkudziesięciu złotych raz na 5-6 lat to chyba przełknie każdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Jesteś wyczulony bo miałeś wyraźny przeskok z 15 stki na 17 stkę. W mojej ocenie wpłynie to niekorzystnie na warunki trakcyjne samochodu - wyższy profil. samochód będzie nerwowy w zakrętach mniej stabilny i przewidywalny. Skoro producent w wybranej wersji silnikowej uznał że muszą być takie opony to ja bym przy tym pozostał. Jeździłem na 205/55 R 16 i przesiadłem się na 225 45 R17 i powiem że nie odczuwam znaczącej różnicy- dlaczego? a dlatego iż zawieszenie pozostało seryjne podobnie zrobiłem przeskok we wcześniejszej pandzie z 155/80 R 13 na 165/65 R 14 - mimo pozornej minimalnej różnicy samochód wielokrotnie zyskał na precyzji jazdy i przede wszystkim stał się przewidywalny i stabilny w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nie łapię, kupujesz nowy samochód i dostajesz używane felgi? Jako nowych ich raczej nie sprzedam. > Jeśli w danym egzemplarzu są konkretne felgi i mniejsze nie są przewidziane to co z gwarancją? Mniejsze są przewidziane - wyraźnie o tym napisałem. Tylko że "procedury nie pozwalają". > Poza tym teoretyzujesz i dramatyzujesz, różnica 195/65R15 i 205/55R16, jak już wielu pisało, jest > do pominięcia. Różne są opinie na ten temat > Sorry, ale twój dylemat jest z gatunku zwracania na siebie uwagi z byle powodu. Jasne, do centrali Skody też napisałem z zapytaniem o możliwość zmiany kół, bo zależy mi na ich uwadze. Pierwsze dwa słowa, które napisałeś w odpowiedzi, najlepiej streszczają całą twoją wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > W mojej ocenie wpłynie to > niekorzystnie na warunki trakcyjne samochodu - wyższy profil. Miałem już 195/65r15 i nie miałem zastrzeżeń do trakcji. Kolega marcindzieg dopiero ma balony i też nie narzeka. Zaraz dzwonię do salonu zapytać czy mają auto do jazdy testowej na 15 i 16 - inaczej tego się po prostu nie da rozstrzygnąć. EDIT: Dzwoniłem, nic z tego - demonstracyjne auta mają wyższe wyposażenie, więc i większe felgi. I podejrzewam że to samo jest w każdym salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Miałem już 195/65r15 i nie miałem zastrzeżeń do trakcji. > Kolega marcindzieg dopiero ma balony i też nie narzeka. > Zaraz dzwonię do salonu zapytać czy mają auto do jazdy testowej na 15 i 16 - inaczej tego się po > prostu nie da rozstrzygnąć. napisz co miałeś za samochód z jakim sinikiem i co chcesz kupić z jakim sinikiem, bo nie można skumać o jaki bolid chodzi- będzie łatwiej- może naród się wypowie co posiada taki bolid jak Ty zamierasz nabyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > napisz co miałeś za samochód z jakim sinikiem i co chcesz kupić z jakim sinikiem, bo nie można > skumać o jaki bolid chodzi- będzie łatwiej- może naród się wypowie co posiada taki bolid jak > Ty zamierasz nabyć Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Mam fabię 1.4, chcę octavię 1.4, ale wątpię czy ktokolwiek ma nową. Dzisiaj się jeszcze tą octavią przejadę na 16" - wybiorę trochę gorsze drogi, zobaczymy jak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Jeździłem na 205/55 R 16 i przesiadłem się na 225 45 R17 i powiem że nie odczuwam znaczącej > różnicy- dlaczego? Ja przejechałem się wczoraj na 16 i 17 i faktycznie - jest praktycznie jednakowo beznadziejnie. Już zapodałem wstępnie temat zamiany moich 16 na 15 z innej wersji silnikowej w porozumieniu z tamtym kupującym - zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że stabilność wzrośnie niepomiernie. Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że > stabilność wzrośnie niepomiernie. > Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z > zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada. Nie no, co Ty? Przecież to chodzi o Twoje bezpieczeństwo, test łosia i te sprawy! Każdego dnia dziesiątki razy hamujesz awaryjnie i omijasz pojawiające się znikąd przeszkody, zasuwasz autostradą i na każdym zjeździe przekraczasz V co najmniej 2x - no przecież opony Ci na to pozwolą, będziesz gość, z minimalnym znoszeniem, ugięciem i co tam jeszcze. Pozdrawiam na oponach 155/70/13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Ja przejechałem się wczoraj na 16 i 17 i faktycznie - jest praktycznie jednakowo beznadziejnie. Już > zapodałem wstępnie temat zamiany moich 16 na 15 z innej wersji silnikowej w porozumieniu z > tamtym kupującym - zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że > stabilność wzrośnie niepomiernie. > Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z > zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada. przesadzasz ale powiem tak- w domu jest O II 1.6 MPI na 195/65 R15 i daje w zupełności radę - autko fajnie się prowadzi i jest komfortowe możesz po zakupie wymienić na 15 stki i na OCP wystawić 16- stki - sprzedadzą się na pniu lub napisz taką ofertę zamiany na OCP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.