Skocz do zawartości

Wymiana prawie nowych kół


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

> Komfort jako EFEKT PLACEBO kosztem wizualnego dramaty:)

Jak już pisałem, mam porównanie 15 vs 17 i różnica była tak diametralna, że efekt placebo nie mógł to być. Spalanie i przyspieszenie na 15 też się poprawiły - i to znacznie.

A ów "wizualny dramat" lub jego brak jest dla mnie właśnie placebo. Samochodem się jeździ a nie na niego patrzy, więc liczą się dla mnie właściwości jezdne (w tym przypadku raczej komfort niż drift), a nie wygląd - takie już mam mało popularne podejście do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oznacza to, że dostanę pojazd na używanych felgach i oponach, które w razie nawet natychmiastowej

> sprzedaży nie pokryją zapewne kosztu zakupu nowych 15".

Nie łapię, kupujesz nowy samochód i dostajesz używane felgi?

Jeśli w danym egzemplarzu są konkretne felgi i mniejsze nie są przewidziane to co z gwarancją? Chcesz, żeby cię przy pierwszym podejściu spławili na drzewo?

Poza tym teoretyzujesz i dramatyzujesz, różnica 195/65R15 i 205/55R16, jak już wielu pisało, jest do pominięcia.

Sorry, ale twój dylemat jest z gatunku zwracania na siebie uwagi z byle powodu.

Różnice w cenie opon (przy wymianie) rzędu kilkudziesięciu złotych raz na 5-6 lat to chyba przełknie każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś wyczulony bo miałeś wyraźny przeskok z 15 stki na 17 stkę. W mojej ocenie wpłynie to niekorzystnie na warunki trakcyjne samochodu - wyższy profil.

samochód będzie nerwowy w zakrętach mniej stabilny i przewidywalny. Skoro producent w wybranej wersji silnikowej uznał że muszą być takie opony to ja bym przy tym pozostał.

Jeździłem na 205/55 R 16 i przesiadłem się na 225 45 R17 i powiem że nie odczuwam znaczącej różnicy- dlaczego? a dlatego iż zawieszenie pozostało seryjne

podobnie zrobiłem przeskok we wcześniejszej pandzie z 155/80 R 13 na 165/65 R 14 - mimo pozornej minimalnej różnicy samochód wielokrotnie zyskał na precyzji jazdy i przede wszystkim stał się przewidywalny i stabilny w zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie łapię, kupujesz nowy samochód i dostajesz używane felgi?

Jako nowych ich raczej nie sprzedam.

> Jeśli w danym egzemplarzu są konkretne felgi i mniejsze nie są przewidziane to co z gwarancją?

Mniejsze są przewidziane - wyraźnie o tym napisałem. Tylko że "procedury nie pozwalają".

> Poza tym teoretyzujesz i dramatyzujesz, różnica 195/65R15 i 205/55R16, jak już wielu pisało, jest

> do pominięcia.

Różne są opinie na ten temat

> Sorry, ale twój dylemat jest z gatunku zwracania na siebie uwagi z byle powodu.

Jasne, do centrali Skody też napisałem z zapytaniem o możliwość zmiany kół, bo zależy mi na ich uwadze.

Pierwsze dwa słowa, które napisałeś w odpowiedzi, najlepiej streszczają całą twoją wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej ocenie wpłynie to

> niekorzystnie na warunki trakcyjne samochodu - wyższy profil.

Miałem już 195/65r15 i nie miałem zastrzeżeń do trakcji.

Kolega marcindzieg dopiero ma balony i też nie narzeka.

Zaraz dzwonię do salonu zapytać czy mają auto do jazdy testowej na 15 i 16 - inaczej tego się po prostu nie da rozstrzygnąć.

EDIT: Dzwoniłem, nic z tego - demonstracyjne auta mają wyższe wyposażenie, więc i większe felgi. I podejrzewam że to samo jest w każdym salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem już 195/65r15 i nie miałem zastrzeżeń do trakcji.

> Kolega marcindzieg dopiero ma balony i też nie narzeka.

> Zaraz dzwonię do salonu zapytać czy mają auto do jazdy testowej na 15 i 16 - inaczej tego się po

> prostu nie da rozstrzygnąć.

napisz co miałeś za samochód z jakim sinikiem i co chcesz kupić z jakim sinikiem, bo nie można skumać o jaki bolid chodzi- będzie łatwiej- może naród się wypowie co posiada taki bolid jak Ty zamierasz nabyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisz co miałeś za samochód z jakim sinikiem i co chcesz kupić z jakim sinikiem, bo nie można

> skumać o jaki bolid chodzi- będzie łatwiej- może naród się wypowie co posiada taki bolid jak

> Ty zamierasz nabyć

Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie.

Mam fabię 1.4, chcę octavię 1.4, ale wątpię czy ktokolwiek ma nową.

Dzisiaj się jeszcze tą octavią przejadę na 16" - wybiorę trochę gorsze drogi, zobaczymy jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem na 205/55 R 16 i przesiadłem się na 225 45 R17 i powiem że nie odczuwam znaczącej

> różnicy- dlaczego?

Ja przejechałem się wczoraj na 16 i 17 i faktycznie - jest praktycznie jednakowo beznadziejnie. Już zapodałem wstępnie temat zamiany moich 16 na 15 z innej wersji silnikowej w porozumieniu z tamtym kupującym - zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że stabilność wzrośnie niepomiernie.

Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że

> stabilność wzrośnie niepomiernie.

> Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z

> zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada.

Nie no, co Ty? Przecież to chodzi o Twoje bezpieczeństwo, test łosia i te sprawy! Każdego dnia dziesiątki razy hamujesz awaryjnie i omijasz pojawiające się znikąd przeszkody, zasuwasz autostradą i na każdym zjeździe przekraczasz V co najmniej 2x - no przecież opony Ci na to pozwolą, będziesz gość, z minimalnym znoszeniem, ugięciem i co tam jeszcze. biglaugh.gifhehe.gifhahaha.gif

Pozdrawiam 30.GIF na oponach 155/70/13 biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przejechałem się wczoraj na 16 i 17 i faktycznie - jest praktycznie jednakowo beznadziejnie. Już

> zapodałem wstępnie temat zamiany moich 16 na 15 z innej wersji silnikowej w porozumieniu z

> tamtym kupującym - zapewne będzie szczęśliwy że go nie będzie "bujało na zakrętach" i że

> stabilność wzrośnie niepomiernie.

> Dużo miejsca tam nie ma (tarcze), więc chyba jak się nie da założyć 15, to w ogóle zrezygnuję z

> zakupu, bo wydawać kilkadziesiąt tys. na wóz drabiniasty to lekka przesada.

przesadzasz ale powiem tak- w domu jest O II 1.6 MPI na 195/65 R15 i daje w zupełności radę - autko fajnie się prowadzi i jest komfortowe ok.gif

zdjcie0589l.jpg

zdjcie0588s.jpg

możesz po zakupie wymienić na 15 stki i na OCP wystawić 16- stki - sprzedadzą się na pniu ok.gif

lub napisz taką ofertę zamiany na OCP ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.