Skocz do zawartości

Światła mijania/dzienne


Rekomendowane odpowiedzi

Mój Hultaj ma tak skonfigurowane światła, że po przekręceniu kluczyka świecą światła mijania i pozycyjne, ale nie świeci konsola oraz nie można włączyć długich/przeciwmgielnego (jak rozumiem jest to pewien sposób na realizację funkcji świateł dziennych)

Tymczasem normalne, w pełni funkcjonalne światła mijania zapalają się po przekręceniu przełącznika o dwie pozycje.

I teraz pytanie - jak to może być w hultaju zrobione, są dwa obwody osobne do zasilania przednich reflektorów?

Bo mi świta, żeby w pozycji "światła dzienne" nie świeciły lampy, lecz dołożone DLR-y. A świta mi tak dlatego, że klosze aż parzą po jeździe po mieście na światłach i boję się, że długo tak nie pociągną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź bezpieczniki, powinien być tam taki oznaczony 'DRL' po jego wyciągnięciu stracisz te automatyczne pseudodzienne i będziesz mógł założyć swoje

swoją drogą w USA/Kanadzie te same modele hyundaia mają dzienne fabrycznie zrobione na "ściemnionych długich", a w eurokołchozie się nie da no.gif

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CEEDzie można wyłączyć funkcję tych "niby dziennych" przez włożenie albo wyjęcie bezpiecznika

który jest tylko zworą na wejściu kompa BCM.

Może w H jest podobnie.

Poszukaj u siebie w skrzynce bezpieczników w kabinie bezpiecznika albo pustego miejsca podpisanego "DRL OFF" albo "DRL ON".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź bezpieczniki, powinien być tam taki oznaczony 'DRL'

Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody:

"Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP washer relay"

"Left head lamp, DRL control, Instrument cluster"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody:

> "Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP

> washer relay"

> "Left head lamp, DRL control, Instrument cluster"

no to kiepsko, może być tak, że można to wyłączyć tylko w serwisie programem

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to kiepsko, może być tak, że można to wyłączyć tylko w serwisie programem

Kufa, młotoodporna fura i w serwisie...

A już myślałem, że będzie prosto.

Nic to, trzeba będzie podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kufa, młotoodporna fura i w serwisie...

> A już myślałem, że będzie prosto.

> Nic to, trzeba będzie podjechać.

zanim pojedziesz zrób jednak wizje lokalną, być może książka swoje a w realu dołożyli coś dodatkowo

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody:

> "Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP

> washer relay"

> "Left head lamp, DRL control, Instrument cluster"

To są bezpieczniki przez które płynie prąd do różnych żarówek, diodek świecących itd.

W Ceedzie przed FL bezpiecznik "rządzący" automatyką jest opisany (całym zdaniem) "DRL OFF"

i wetknięcie tam bezpiecznika dowolnej wartości,(bo to tylko zwora dla portu kompa, prąd tam płynie pomijalny, kilka mA) powoduje, że te "niby dzienne" nie włączają się automatycznie, w pozycji pokrętła na OFF nic nie świeci.

Po FL odwrócono sterowanie i wetknięty bezpiecznik podpisany "DRL ON" uruchamia "dzienne", przypuszczam, że fabrycznie jest włożony - trzeba wyjąć.

Szukać bezpiecznika w kabinie a nie pod maską.

Pewności nie mam, bo Hyundaye widuję z daleka, ale sądzę, że jest w nich tak samo, jak w bliźniaczych Ceedach.

Aha, powinno być opisane w instrukcji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kufa, młotoodporna fura i w serwisie...

> A już myślałem, że będzie prosto.

> Nic to, trzeba będzie podjechać.

Masz schemat instalacji Accenta? Priv smile.gif

Ja w Rio miałem dokładnie to samo i namęczyłem się co niemiara z wyłączeniem tego g... Wyjęcie bezpiecznika nie pomogło bo po włączeniu silnika świeciły nadal pozycyjne. Zmodyfikowałem instalację i mam teraz DRL zgodne z przepisami, ale tak sobie teraz mysle ze za włączanie pozycyjnych po stacyjce odpowiada moduł BCM . Gdybym go wyłaczył to nie miałbym automatycznego właczania i wyłaczania reflektorów po stacyjce gdy wyłacznik reflektorów jest w pozycji ON.

Jak chcesz to wyślę Ci mailem dokładny opis mojej przeróbki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instalację i mam teraz DRL zgodne z przepisami, ale tak sobie teraz mysle ze za włączanie

> pozycyjnych po stacyjce odpowiada moduł BCM

Moduł BCM?

> Jak chcesz to wyślę Ci mailem dokładny opis mojej przeróbki

Będę zobowiązany za opis zmian w instalacji, najlepiej ze zdjęciami. Mam rysunki z instalacją akcenta, ale ich jeszcze nie rozumiem. Wrzucam je właśnie na Chomika, dam tu link, jak skończe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moduł BCM?

Body Control Module czyli tzw. sterownik nadwozia

> Będę zobowiązany za opis zmian w instalacji, najlepiej ze zdjęciami. Mam rysunki z instalacją

> akcenta, ale ich jeszcze nie rozumiem. Wrzucam je właśnie na Chomika, dam tu link, jak

> skończe.

OK smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko:

Twój moduł DRL jest podłaczony do hamulca ręcznego. Więc forum z USA

Quote:

You can disable the DRL by cutting the parking brake signal (Green/Orange wire) from fuse box plug B, then permanently grounding the end coming out of the fuse box. This alone should disable the DRL but you will also disable the brake light in the instrument panel when parking brake is engaged.

Cut the white/black wire coming from plug G at the back of the fuse box, and run the parking brake sensor wire to the end not coming from plug G. You will also need to splice the brake fluid level sensor from plug F (green/orange) to this wire.


Spróbuj - może zadziała bez takiego kombinowania jak u mnie smile.gif

U Ciebie trzeba by odciąć przewód szaro czarny (GRY/BLK?) idący od ręcznego do modułu i połaczyć go na stałe z masą

Oczywiście czerwony zostawić abys nie miał wyłaczonej kontrolki hamulca jak pisze ten Amerykanin zlosnik.gif

No i doście do modułu też masz, bo jest w lewym przednim rogu przedziału silnika. A u mnie jest wbudowany w skrzynkę bezpiecznikową i raczej trudno sie do niego dobrać bez rysyka uszkodzenia.

No i u Ciebie sa jakieś rezystory DRL - obniżają napięcie na żarówkach mijania?

post-147237-14352520393814_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.