Skocz do zawartości

Peugeot 207 1.6 HDI problem OBD


lata155

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegow

mam prosbe o pomoc przy diagnozie usterki

mama jest posiadaczem Peugeota 207 1.6 HDI 90 KM bez DPF, od jakiegos czasu, w roznych odstpach czasowych zapala sie OBD i auto gasnie podczas jazdy. 2 razy jej powiedzialem ze to niemozliwe zeby auto gaslo ale ona ciagle to samo wiec w koncu uwierzylem aczkolwiek wydaje sie to dziwne bo ECU powinno wejsc w tryb awaryjny... po wylaczeniu stacyjki auto zapala normalnie i jedzie dalej normalnie

odczytalem blad P0001 regulator objetosci paliwa, obwod sterujacy

wczoraj OBD sie zaswiecilo podczas jazdu, auto nie zgaslo wiec sie podlaczylem odrazu i wyszedl blad P1471 przerwa w obwodzie zawor otwarty

wyszukalem juz ze 1szy blad jest od wtryskiwacza, a drugi od zaworu EGR, tylko pytanie czy rzeczywicie awarii ulegaja te 2 rzeczy czy moze przyczyna jest niesprawnosc w ukl elektrycznym lub cos innego

aku zmieniany w zeszlym roku na nowy, paliwo tankowane tylko BP ultimate i tego typu, serwisowane na bierzaco

moze sa jakies typowe usterki tego modelu co powodowaly by wyskakiwanie tego typu bledow??

dzieki koledzy za pomoc i pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam kolegow

> mam prosbe o pomoc przy diagnozie usterki

> mama jest posiadaczem Peugeota 207 1.6 HDI 90 KM bez DPF, od jakiegos czasu, w roznych odstpach

> czasowych zapala sie OBD i auto gasnie podczas jazdy. 2 razy jej powiedzialem ze to niemozliwe

> zeby auto gaslo ale ona ciagle to samo wiec w koncu uwierzylem aczkolwiek wydaje sie to dziwne

> bo ECU powinno wejsc w tryb awaryjny... po wylaczeniu stacyjki auto zapala normalnie i jedzie

> dalej normalnie

> odczytalem blad P0001 regulator objetosci paliwa, obwod sterujacy

> wczoraj OBD sie zaswiecilo podczas jazdu, auto nie zgaslo wiec sie podlaczylem odrazu i wyszedl

> blad P1471 przerwa w obwodzie zawor otwarty

> wyszukalem juz ze 1szy blad jest od wtryskiwacza, a drugi od zaworu EGR, tylko pytanie czy

> rzeczywicie awarii ulegaja te 2 rzeczy czy moze przyczyna jest niesprawnosc w ukl elektrycznym

> lub cos innego

> aku zmieniany w zeszlym roku na nowy, paliwo tankowane tylko BP ultimate i tego typu, serwisowane

> na bierzaco

> moze sa jakies typowe usterki tego modelu co powodowaly by wyskakiwanie tego typu bledow??

> dzieki koledzy za pomoc i pozdrawiam

Czym odczytywałeś te błędy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy jakie podajesz są identyczne jak w moim HDi.

Właśnie stoi u pompiarza- regeneruje mi wtryski.

Co wyjdzie dalej- zobaczę w dalszej eksploatacji.

Innu hdi w dostawczaku przestał stroić fochy dokładnie takie same po regeneracji wtrysków.

Oczywiście opcji może być wiele, ale ta na początek jest najbardziej prawdopodobna.

Oczywiście nie mówię o sprawach takich jak szczelność układu zasilania i jego czystość- filtr paliwa, powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uniwersalnym diagnozerem w warsztacie

No to najpierw podjedź do kogoś kto ma Actie z DiagBOX lub PP2000 lub Lexia.

Wtedy będziesz znał przyczynę takiego zachowania.

Uniwersalne nie zdają egzaminu z autami PSA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienie filtr paliwa na nowy oryginalny i mam nadzieje ze pozbede sie problemu gasniecia,

dzisiaj znowu pojawil sie CHECK ale silnik nie zgasl wiec wnioskuje ze to blad EGR ten co wczoraj , czy to jest typowe dla tego modelu??

da sie jakos zdiagnozowac poprawnosci dzialania tego zaworu??

dysponuje uniwersalnym diagnozerem tego typu

25-09-2008_05-08-43__ST6000.jpg

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie jakos zdiagnozowac poprawnosci dzialania tego zaworu??

> dysponuje uniwersalnym diagnozerem tego typu

> dzieki za pomoc

Ja bym na bazie takiej diagnozy, zadnych dzialan nie podjal...

Podepnij pod dedykowany testerok.gif

Oszczedzisz sobie czasu i nerwow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> No to najpierw podjedź do kogoś kto ma Actie z DiagBOX lub PP2000 lub Lexia.

> Wtedy będziesz znał przyczynę takiego zachowania.

> Uniwersalne nie zdają egzaminu z autami PSA

witam ponownie, mały up smile.gif

nie posłuchałem Was w jednej kwestii i pojechalem do poleconego mechanika z tym ze mial uniwersalny diagnozer Boscha

i co ciekawe wykry 2 poprzednio wspomniane bledy (P0001 od wtrysku i ten od EGRu ) oraz 2 od wentylatora chlodnicy

ale co ciekawe - wszystki te bledy sa opisane jako sporadyczne i wystapily w tym samym momencie przy napieciu 9V i pr obr silnika 1210 rpm....

i teraz biorac pod uwage wszystkie te czynniki (auto czasami gaslo bez powodu poddczas jazdy, bledy przy napieciu 9V w tym samym czasie) wnioskuje ze jest problem z napieciem (zasilaniem) centralki sterujacej...

co myslicie, moze 207ki mja jakies typowe wady z wiazka elek. lub przekaznikami itd??

jak nic nie wymysle to pojade pod dedykowany diagnozer smile.gif obiecuje wink.gif

p.s. napiecie ladowania na nieobciazonym pracujacym silniku 14,4, czas wtrysku i inne parametry (temp silnika, pow zasysanego itd) prawidlowe

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich!

czy ktoś ten problem rozwiązał???? Proszę o pomoc!

Pozdrawiam

> witam kolegow

> mam prosbe o pomoc przy diagnozie usterki

> mama jest posiadaczem Peugeota 207 1.6 HDI 90 KM bez DPF, od jakiegos czasu, w roznych odstpach

> czasowych zapala sie OBD i auto gasnie podczas jazdy. 2 razy jej powiedzialem ze to niemozliwe

> zeby auto gaslo ale ona ciagle to samo wiec w koncu uwierzylem aczkolwiek wydaje sie to dziwne

> bo ECU powinno wejsc w tryb awaryjny... po wylaczeniu stacyjki auto zapala normalnie i jedzie

> dalej normalnie

> odczytalem blad P0001 regulator objetosci paliwa, obwod sterujacy

> wczoraj OBD sie zaswiecilo podczas jazdu, auto nie zgaslo wiec sie podlaczylem odrazu i wyszedl

> blad P1471 przerwa w obwodzie zawor otwarty

> wyszukalem juz ze 1szy blad jest od wtryskiwacza, a drugi od zaworu EGR, tylko pytanie czy

> rzeczywicie awarii ulegaja te 2 rzeczy czy moze przyczyna jest niesprawnosc w ukl elektrycznym

> lub cos innego

> aku zmieniany w zeszlym roku na nowy, paliwo tankowane tylko BP ultimate i tego typu, serwisowane

> na bierzaco

> moze sa jakies typowe usterki tego modelu co powodowaly by wyskakiwanie tego typu bledow??

> dzieki koledzy za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.