Skocz do zawartości

Megane III 1.6 - czy ta wtyczka powinna byc podłączona?


pablo_II

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ostatnio mam problemy z gryzoniami .. straciłem już gumowy przewód od spryskiwaczy, dziś się okazało że nie ma korka od wlewu do spryskiwaczy (!) i właśnie ten kabelek mi sie rzucił w oczy .. i nie wiem czy on wcześniej byl podpięty czy nie .. ale wątpię, zeby sobie miał tak dyndać .. a tak przy okazji - zna ktoś skuteczną metodę na gryzonie? kostka toaletowa nie działa frown.gif

thumb_hosting_zdjec_1371149383__dsc00678.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć, ostatnio mam problemy z gryzoniami .. straciłem już gumowy przewód od spryskiwaczy, dziś się

> okazało że nie ma korka od wlewu do spryskiwaczy (!) i właśnie ten kabelek mi sie rzucił w

> oczy .. i nie wiem czy on wcześniej byl podpięty czy nie .. ale wątpię, zeby sobie miał tak

> dyndać .. a tak przy okazji - zna ktoś skuteczną metodę na gryzonie? kostka toaletowa nie

> działa

Z tym korkiem do spryskiwaczy to także to przerabiałem. smile.gif Jakiś zwierzak postanowił się nim zabawić. Tymczasowo dopasowałem korek od butelki 5 litrowej banki oleju Elf. Pasuje idealnie. zlosnik.gif Nowy korek występuje w ASO wyłącznie z rurą, coś koło 100 zł. Na allegro nie znalazłem używki. Ale co najlepsze, korek odnalazł się podczas tegorocznego przeglądu w ASO. Spadł sobie gdzieś i zatrzymał się na jakimś metalowym elemencie, całe szczęście że mam osłonę pod silnikiem i nie wypadł. Spróbuj dokładnie poszukać w komorze silnikowej, powinien się znaleźć. ok.gif Co do Twojej fotki, to faktycznie ten element trochę za bardzo Ci dynda, spróbuj tę gumę przesunąć ręcznie w prawo, powinno się ułożyć prawidłowo. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym korkiem do spryskiwaczy to także to przerabiałem. Jakiś zwierzak postanowił się nim zabawić.

> Tymczasowo dopasowałem korek od butelki 5 litrowej banki oleju Elf. Pasuje idealnie. Nowy

> korek występuje w ASO wyłącznie z rurą, coś koło 100 zł. Na allegro nie znalazłem używki. Ale

> co najlepsze, korek odnalazł się podczas tegorocznego przeglądu w ASO. Spadł sobie gdzieś i

> zatrzymał się na jakimś metalowym elemencie, całe szczęście że mam osłonę pod silnikiem i nie

> wypadł. Spróbuj dokładnie poszukać w komorze silnikowej, powinien się znaleźć. Co do Twojej

> fotki, to faktycznie ten element trochę za bardzo Ci dynda, spróbuj tę gumę przesunąć ręcznie

> w prawo, powinno się ułożyć prawidłowo.

No dokładnie .. nowy w ASO 77 zł razem z rurką .. patrzyłem, nigdzie nie mogłem go dam dopatrzeć. A z kabelkiem się wyjasniło - on jest od czujnika otwarcia maski przy alarmie smile.gif a jako, ze nie mam alarmu jest nie podpięty. A na zwierzaczki już zamówilem elektroniczny odstraszacz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Auto ciężkie i skrzynia, choć 6-ka, to strasznie źle zestopniowana. Przynajmniej w porównaniu z

> moją 6-ką w GS 2,0 16v.

Fluence, mimo że to w zasadzie Megane III sedan, funduje ten silnik wyłącznie z pięciobiegową skrzynią, która też jest dziwacznie zestopniowana. Konstruktorzy dodatkowo wpadli na świetny pomysł i zrobili krótki piąty bieg. no.gif Efekt jest taki, że po pierwsze jest dużo głośniej, a po drugie pali w jeździe autostradowo-pozamiejskiej wyraźnie więcej. Porównuję cały czas z moim poprzednim Megane II phase II, z tym samym silnikiem. Zastanawiam się czasem, po co zmieniają coś co się sprawdzało i było ok. Nowy model powinien być lepszy od poprzedniego, a to nie zawsze jest regułą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze gorzej ??

> a te 1,4 T to co to za wynalazek?

Bardzo fajny wynalazek. ok.gif W zasadzie nikt na ten silnik się nie skarży, może poza wysokim zużyciem paliwa, no ale coś za coś. zlosnik.gif VW-owskie TSI od TCe dzielą lata świetlne w kwestii niezawodności. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fluence, mimo że to w zasadzie Megane III sedan, funduje ten silnik wyłącznie z pięciobiegową

> skrzynią, która też jest dziwacznie zestopniowana. Konstruktorzy dodatkowo wpadli na świetny

> pomysł i zrobili krótki piąty bieg. Efekt jest taki, że po pierwsze jest dużo głośniej, a po

> drugie pali w jeździe autostradowo-pozamiejskiej wyraźnie więcej. [...]

Tu muszę potwierdzić. Fluence (1.6) idealnie moim zdaniem sprawuje się w mieście. Poza miastem jazda nim przypomina mi jazdę o klasę niższym Grande Punto (1.4). Do 130km/h jeszcze jedzie się w miarę przyjemnie. Powyżej już 'kończy' się 5 bieg (3500 obr/min przy 130km/h), hałas porównywalny do Punto i trochę wyższe spalanie.

Jeszcze jakby lepiej wygłuszyć silnik to by dało radę a tak... trzeba jeździć zgodnie z przepisami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 130km/h jeszcze jedzie

> się w miarę przyjemnie. Powyżej już 'kończy' się 5 bieg (3500 obr/min przy 130km/h), hałas

> porównywalny do Punto i trochę wyższe spalanie.

> Jeszcze jakby lepiej wygłuszyć silnik to by dało radę a tak... trzeba jeździć zgodnie z przepisami

No dokładnie tak jest. ok.gif A Ty i tak jesteś w lepszej sytuacji, bo z tego co pamiętam masz skrzynię z dłuższą "piątką". wink.gif

P.S. A jak w ogóle autko Ci się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie tak jest. A Ty i tak jesteś w lepszej sytuacji, bo z tego co pamiętam masz skrzynię

> z dłuższą "piątką".

No jakoś tak. 3000 obrotów mam przy 110km/h. Na 16" letnich i na 15" zimowych.

> P.S. A jak w ogóle autko Ci się sprawuje?

Ogólnie to żona nim jeździ (ja w weekendy). Jest zadowolona. Ja też. Jakbym miał ponownie kupować to wziąłbym jeszcze raz. ok.gif

Na razie przebieg mam koło 35kkm więc niewielki.

W codziennej eksploatacji to tylko wkurza mnie brak uchwytu do zamykania tylnej klapy. Musze łapać za te zawiasy/mocowanie. No i czasem jak trzeba zapakować dużo gratów do bagażnika to trzeba pamiętać o tych właśnie zawiasach które dużo przestrzeni zajmują.

Tu też widać że inżynierowie się cofnęli i zrobili jak w Thalii. spineyes.gif Przyglądałem się w MII sedan i tam zawiasy nie wchodzą do kufra.

Foto dla potomnych (i tych co nie mają Fluenca zlosnik.gif )

MII sedan

1326496436-renault-megane-ii-sedan-14-16v-60kw-37318.jpg

Fluence

287028601-renault_fluence_015_1.jpg

-- edyta bo obrazek za duży --

post-32829-14352520911534_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, miałem poprzednio taką właśnie Megankę smile.gif Ale co ciekawe, bagażnik Fluensa, wyjąwszy te pałąki, jest bardziej pakowny od meganowskiego. Wyraźnie więcej można zapakować, a dodatkowo przy tej samej ilości bagażu zostaje nawet trochę luzu (wyjazdy na wakacje z dwójką maluchów i żoną, która uważa że na wczasy należy zabrać zawartość wszystkich szaf). zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...] Wyraźnie więcej można zapakować, a dodatkowo przy tej

> samej ilości bagażu zostaje nawet trochę luzu (wyjazdy na wakacje z dwójką maluchów i żoną,

> która uważa że na wczasy należy zabrać zawartość wszystkich szaf).

U mnie z żoną i trójką dzieci wyglądało tak:

287028814-IMG_20130421_172443_1.jpg

Rower duży (dla dorosłego), mniejszy (dla dziesięciolatka) i najmniejszy z doczepianymi kółkami (dla sześciolatka - rozłożony w bagażniku), fotelik rowerowy, wózek i łóżeczko turystyczne (dla rocznego dziecka) i graty na wyjazd na 4 tygodnie dla nich zlosnik.gif

post-32829-14352520913882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa numer 1 ( google maps )

Załadowany na maxa 2+3 osoby, pełen bagażnik, box, 2 rowery (normalny i mniejszy):

442km, średnia prędkość 68,4, średnie spalanie 8,5.

Pusty (tylko kierowca), pusty box i puste uchwyty rowerowe na dachu:

453km, średnia prędkość 78,0, średnie spalanie 7,8.

Trasa numer 2 ( google maps )

Pusty j.w.

387km, średnia prędkość 82,7, średnie spalanie 7,2.

389km, średnia prędkość 83,4, średnie spalanie 7,1.

394km, średnia prędkość 91,6, średnie spalanie 7,5.

Załadowany j.w.

388km, średnia prędkość 69,7, średnie spalanie 7,6.

Załadowany bez przekraczania 110-120km/h żeby to z dachu nie odfrunęło zlosnik.gif

Pusty tak do 130km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, a ja już myślałem że mnie dużo spalił. wink.gif U mnie wyszło 7,45 z 1521 km po wegiersko-słowacko-austriackich drogach, z czego 80% trasy to autostrady. Klima niemal non-stop, średnia prędkość w granicach 80 km/h, paliwo MaxxMotion 100 oktan. zlosnik.gif Jazda bez szaleństw, w okolicach licznikowych 120-130 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety właśnie przez tą krótką piątkę jest mało oszczędny przy jeździe autostradowej.

Tu miałem autostradę/ekspresówkę przez góra 50% drogi. I 80kg* 'żagiel' na dachu zlosnik.gif

* po podliczeniu masy poprzeczek dachowych, uchwytów rowerowych, rowerów, pustego boxa wyszło 65kg. Więc do boxa mogły iść tylko najlżejsze rzeczy bo max obciążenie dachu wg manuala to 80kg. Myślę że mogłem parę kg nawet przekroczyć. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.