deryl1 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Witam mam problem z uszczelką miski olejowej mianowicie się poci że aż kapie. Przy pierwszym kapaniu od razu wymieniłem uszczelkę na korkową z silikonem uszczelniającym i po przejechaniu ok 100km znów widać ślady oleju na posadce. Wcześniej była też korkowa ale bez silikonu, czy dać lepiej gumową uszczelkę przy naprawie kolejnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Witam mam problem z uszczelką miski olejowej mianowicie się poci że aż kapie. > Przy pierwszym kapaniu od razu wymieniłem uszczelkę na korkową z silikonem uszczelniającym i po > przejechaniu ok 100km znów widać ślady oleju na posadce. > Wcześniej była też korkowa ale bez silikonu, czy dać lepiej gumową uszczelkę przy naprawie > kolejnej. Sprawdź czy nie ma wżerów między uszczelką. Ja bym zalecał zakładać taką jaka była oryginalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 oryginalnie jest tam korkowa - gumowa nie podejdzie bo nie ma żłobka w misce - musiałbys kupić ALU miskę od jakiegoś X16SZR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > oryginalnie jest tam korkowa - gumowa nie podejdzie bo nie ma żłobka w misce - musiałbys kupić ALU > miskę od jakiegoś X16SZR A jak z wżerami ? może za mocno lub za słabo skręcasz ją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 oryginalnie jest tam korkowa - gumowa nie podejdzie bo nie ma żłobka w misce - musiałbys kupić ALU miskę od jakiegoś X16SZR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 A dokładniej jakie wżery między uszczelką? Samochód jak kupywałem to była z uszczelką korkową i zawsze takie zakładałem czyli dwa razy. Przy wymianie ostatniej uszczelki nie było widać tam uszkodzeń nawet po oczyszczeniu. Czy możliwe że śruby już nie trzymają jak powinny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > A dokładniej jakie wżery między uszczelką? Samochód jak kupywałem to była z uszczelką korkową i > zawsze takie zakładałem czyli dwa razy. > Przy wymianie ostatniej uszczelki nie było widać tam uszkodzeń nawet po oczyszczeniu. > Czy możliwe że śruby już nie trzymają jak powinny? najważniejsze by sprawdzić powierzchnie które będą uszczelniane. Dziurki, wypustki, rysy mogą sprawić nieszczelność Co do śrub jeśli jakaś nie trzyma może być nieszczelność. Sprawdź wizualnie czy nie ma któraś zjechanego gwintu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > najważniejsze by sprawdzić powierzchnie które będą uszczelniane. Dziurki, wypustki, rysy mogą > sprawić nieszczelność Powierzchnia była gładka tak na oko, sylikon dawałem z obu stron na uszczelkę. Wyciek (pocenia) widać przy śrubach w misce (pocenie występuje od przedniej strony, włażąc pod zderzak widać że przy 1 i 3 śrubie od prawej strony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Powierzchnia była gładka tak na oko, sylikon dawałem z obu stron na uszczelkę. Jesteś pewny, że to akurat z tego miejsca kapie Ci olej? może z cieknie z góry i spływa po misce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Jesteś pewny, że to akurat z tego miejsca kapie Ci olej? może z cieknie z góry i spływa po misce Nad miską olejową sucho jest nawet pod filtrem oleju (myślałem że on przecieka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 a jakiej marki uszczelke kupujesz? Bo z tego co piszesz to wychodzi, że cieknie ci przez te tulejki w uszczelce do śrub - ja stosuję Elring (na pierwszy montaż we wielu markach) - i teraz już zaczyna sie pocić - ale minęły 2 lata i 70.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Uszczelkę miski olejowej mam ELRING z metalowymi podkładkami w miejscu gdzie śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Wyciek (pocenia) widać przy śrubach w misce (pocenie występuje od przedniej strony, włażąc pod > zderzak widać że przy 1 i 3 śrubie od prawej strony) ... od strony skrzyni czy rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > ... od strony skrzyni czy rozrządu od strony skrzyni, dziś patrzyłem dokładnie i na jednej ze śrub wisiała kropla oleju. Na czerwono zaznaczyłem obszar w którym się poci uszczelka. http://pokazywarka.pl/ij2szp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > od strony skrzyni, dziś patrzyłem dokładnie i na jednej ze śrub wisiała kropla oleju. > Na czerwono zaznaczyłem obszar w którym się poci uszczelka. > http://pokazywarka.pl/ij2szp/ a moze miska jest juz w tym miejscu sfatygowana, czyli krzywa od zbyt mocnego dokręcania? Piszesz, że już dwa razy wymieniałeś Elringa - z jaka siłą dokręcasz, po kolei czy na krzyż kręcisz śruby? Czekasz aż silikon trochę ściągnie czy od razu po nałożeniu na maxsa przykręcasz? Moze połóż miske na czyms równym i zobacz czy lata na boki/przód tył jak dusisz - pod kątem skrzywienia jej mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Witam mam problem z uszczelką miski olejowej mianowicie się poci że aż kapie. Silikon czarny nanosimy TYLKO na szczeliny podziałowe między blokiem silnika a obudową łożyska WK i obudową pompy olejowej. Następnie przykładamy miskę z nałożoną uszczelką korkową i przykręcamy śrubkami momentem 8 Nm!!! Taki mały moment wystarczy do uszczelnienia i nie zniszczy tulejek w uszczelce. Mamy na to czas max. 10 minut od nałożennia silikonu na szczeliny podziałowe, po tym czasie silikon może się nie rozpłynąć poprawnie i odkształcić uszczelkę!!! Przykręcanie śrub na krzyż nie jest konieczne, ważne, aby to szybko zrobić!!! Uszczelkę kup w ASO. Zrobiłem tak w Corsie ze 3 lata temu, ma podobną miskę i do dziś suchutko, a wcześniej się lał olej po misce, trzeba było ją myć przed przeglądem, żeby się diagnosta nie czepiał. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deryl1 Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Witam , ostatnią uszczelkę robił mechanik (w poniedziałek jadę na gwarancję do niego) , jeśli coś nie tak odpowie to będzie u niego ostatnia wizyta. Silikon dawał po całej obwódce.- sorki zapomniałem napisać że po obu stronach. Dziś zrobiłem fotki tego kapania po 3 dniach postoju Na fotkach pokazuje jak wielkie plamy są oraz miejsca jak wygląda uszczelka gdzie się tak poci. Zdjęcia Sprawdzałem miskę i jest prosta, wżerów też nie widać było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 ja daję silikon z obu stron uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.