Skocz do zawartości

Smary przy hamulcach.


kenickie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem.

Obejrzałem sobie dwa filmiki odnośnie dłubania przy zaciskach hamulcowych:

W okolicach 4-tej minuty zaczyna się oczyszczenie i smarowanie gniazd blaszek. Jakiego tu smaru użylibyście? Biały smar na filmie, kojarzy mi się ze smarem litowym, ale może błądzę?

Potem, około 7-mej minuty, gość pryska czymś na krawędzie blachy klocków. To zmywacz? Czy coś smarującego w spraju?

W drugim filmie, chodzi mi zasadniczo o prowadnice zacisku (od 7-mej minuty):

Gość wspomina, by ich nie smarować smarem, tylko zabezpieczyć pastą silikonową, o ile dobrze zrozumiałem.

Czyli co? wyczyścić gniazdo i NIE SMAROWAĆ niczym poza silikonem?

W zestawie z nowymi prowadnicami z reguły jest mała porcja czegoś, w jednorazowej tubce/folii.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sobie wymyslilem ze w prowadnice i tloczki zastosuje smar Ate, jest ogolno dostepny, ew. w gre

> wchodzi plastilube tez dedykowany smar do ukladow hamulcowych.

Ale Plastilube to właśnie produkt Ate. wink.gif

Kurde... co człowiek to inna opinia. Zwariować można. Za komuny było lepiej - był tylko towot i do kompletu z nim - dylemat - smarować czy nie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim filmie od 7 min na prowadnice gość daje smar sylikonowy i bardzo dobrze. Nie wiem jakie to auto, bo całego filmu nie widziałem, ale wygląda na tylne hamulce jakiejś Mazdy, czy innego Japońca, w których przy układach typu TRW w prowadnicach stosuje się gumowe tulejki na końcach tych prowadnic. Widać je na filmie i właśnie dlatego, że są gumowe, trzeba dać sylikonowy smar, bo tam, gdzie jest tarcie między metalem i gumą najlepiej się sprawdza. W innych autach z układem TRW lub podobnym Boschem np Passat B5 tył, prowadnica jest bez gumowej tulejki i tam dajemy smar do prowadnic lub zwykły miedziowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sobie wymyslilem ze w prowadnice i tloczki zastosuje smar Ate, jest ogolno dostepny, ew. w gre

> wchodzi plastilube tez dedykowany smar do ukladow hamulcowych.

W tłoczki tylko smar sylikonowy, ATE ma taki do tłoczków ewentualnie Quick Brake jak dobrze pamiętam o nr QB 10000 w cenie paczki zapałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wrazenie ze to jest wlasnie to co podlinkowalem.

Plastilube z Loctite to nie wiem, ale ATE z drugiego linku zamienia mi się właśnie na QB10000. Quicka masz w saszetkach po 2 zł z haczykiem. Od lat stosuję do tłoczków i jest super, jedna saszetka spokojnie na 4 zaciski wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.