Mantom Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 źródło Quote: Wybrane przepisy drogowe i ciekawostki przydatne w poruszaniu się po Europie kierowcy znajdą w internetowym raporcie "Polski kierowca za granicą, czyli jak bezpiecznie podróżować po Europie", opracowanym przez stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Raport zaprezentowano w piątek w Warszawie, w siedzibie Automobilklubu Polskiego. Porusza kwestię bezpiecznej jazdy po 41 państwach Europy. Jest pierwszą tego rodzaju publikacją w Polsce. Eksperci ze Stowarzyszenia rozpoczynając pracę nad projektem sprawdzili jakie kierunki najczęściej wybierają Polacy na wakacyjne podróże. Oprócz popularnych Chorwacji, Francji czy Włoch, w opracowaniu ujęto również bardziej egzotyczne miejsca jak Islandia, Albania i Macedonia. Raport podzielony jest na część ogólną oraz na poszczególne państwa europejskie i najistotniejsze przepisy w nich obowiązujące. "Postanowiliśmy przygotować dla każdego, kto wybiera się za granicę raport o najważniejszych przepisach obowiązujących w danym kraju. ∨ Czytaj dalej Wielu kierowców odwiedza różne państwa w Europie po raz pierwszy i nie są oni świadomi czyhających na nich niespodziewanych sytuacji" - powiedział prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego Bartłomiej Morzycki. W dokumencie znalazły się informacje dotyczące ograniczeń prędkości w poszczególnych krajach. Opisano w nim również na jakie kary narażeni są kierowcy za nieprawidłowe przewożenie dzieci oraz za jazdę pod wpływem alkoholu; są też informacje o dodatkowym wyposażeniu samochodu jakie jest wymagane w różnych krajach. Jak powiedziała dziennikarzom członkini Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i zarazem autorka raportu Barbara Król, według Konwencji Wiedeńskiej musimy mieć jedynie wyposażenie wymagane w naszym kraju. "Niestety jak wiemy, policja może zwrócić nam uwagę, że na terenie ich państwa powinniśmy posiadać także dwa trójkąty ostrzegawcze i klucze do wymiany koła, jak np. w Słowenii" - dodała. W raporcie znajdziemy również przepisy, które dla Polaków mogą być zaskakujące. Król za przykład podała sytuację, z którą możemy spotkać się na Bałkanach - pasażer siedzący obok fotelu kierowcy nie może znajdować się pod wpływem alkoholu. Dodała, że wysokości kar są przeważnie wyższe niż w Polsce. Np. w Szwecji za niezachowanie szczególnej ostrożności przed przejściem dla pieszych grozi mandat wynoszący w przeliczeniu 1,5 tys. zł. Z kolei u naszych południowych sąsiadów z Czech prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu uważane jest za przestępstwo. Konsekwencjami są grzywny od 4 do 8 tys. zł, łącznie z zatrzymaniem prawa jazdy na dwa lata. Przy wjeździe do niektórych państw m.in. Czarnogóra, Rumunia, Serbia, straż graniczna potwierdza na piśmie widoczne uszkodzenia auta. Ciekawostką może być informacja zawarta w opisie Czarnogóry - jest ona jednym z trzech ostatnich, europejskich krajów obok Ukrainy i Macedonii, który nie ma przepisów dotyczących fotelików dla dzieci. Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego powstało w 2000 r. Działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jego członkami są przedstawiciele biznesu, organizacji pozarządowych oraz administracji rządowej. Współpracuje z Global Road Safety Partnership w Genewie. Jest to międzynarodowa organizacja zajmująca się sprawami poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Partnerstwo zrzesza kilkanaście firm krajowych i międzynarodowych firm oraz organizacje pozarządowe i stowarzyszenia. Wśród nich są Fundacja Krzysztofa Hołowczyca "Kierowca Bezpieczny", Polski Czerwony Krzyż i Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej. Najbardziej zastanawiające jest to "pasażer siedzący obok fotelu kierowcy nie może znajdować się pod wpływem alkoholu. ". Pomijając fakt, że tekst pisał chyba idiota, jakie jest uzasadnienie takiego przepisu jeżeli w ogóle nie jest on kaczką dziennikarską? Na motocyklu rozumiem, pijany pasażer z tyłu może doprowadzić do utraty nanowania nad pojazdem przez prowadzącego. ale w aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Najbardziej zastanawiające jest to "pasażer siedzący obok fotelu kierowcy nie może znajdować się > pod wpływem alkoholu. ". Pomijając fakt, że tekst pisał chyba idiota, jakie jest uzasadnienie > takiego przepisu jeżeli w ogóle nie jest on kaczką dziennikarską? Na motocyklu rozumiem, > pijany pasażer z tyłu może doprowadzić do utraty nanowania nad pojazdem przez prowadzącego. > ale w aucie? Pijany pasażer obok kierowcy jest nieprzewidywalny, może np. złapać za kierownicę, skutki tego wyobraź sobie sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Pijany pasażer obok kierowcy jest nieprzewidywalny, może np. złapać za kierownicę, skutki tego > wyobraź sobie sam A siedzący z tyłu może nagle złapać kierowcę za szyję Dlaczego więc u nas nie ma takiego przepisu? Ani chyba w ogóle w UE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Pijany pasażer obok kierowcy jest nieprzewidywalny, może np. złapać za kierownicę, skutki tego > wyobraź sobie sam moi pijani pasażerowie zazwyczaj spią podejrzewam że wiekszość "pijanych" ma tak jadąc samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > A siedzący z tyłu może nagle złapać kierowcę za szyję > Dlaczego więc u nas nie ma takiego przepisu? Ani chyba w ogóle w UE? U nas za to można legalnie jechać "+10". Dlaczego czegoś takiego nie ma w całej UE? Ktoś wymyślił sobie coś takiego, jest w miejscowych przepisach więc czemu takie zdziwienie? Równie dobrze mógłbyś zapytać, dlaczego w całej UE nie mozna jeździć na takiej bańce, jak w Irlandii czy w wielkiej Brytanii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > U nas za to można legalnie jechać "+10". Dlaczego czegoś takiego nie ma w całej UE? > Ktoś wymyślił sobie coś takiego, jest w miejscowych przepisach więc czemu takie zdziwienie? Równie > dobrze mógłbyś zapytać, dlaczego w całej UE nie mozna jeździć na takiej bańce, jak w Irlandii > czy w wielkiej Brytanii... Pytałem już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Najbardziej zastanawiające jest to "pasażer siedzący obok fotelu kierowcy nie może znajdować się > pod wpływem alkoholu. ". Pomijając fakt, że tekst pisał chyba idiota, jakie jest uzasadnienie > takiego przepisu jeżeli w ogóle nie jest on kaczką dziennikarską? Na motocyklu rozumiem, > pijany pasażer z tyłu może doprowadzić do utraty nanowania nad pojazdem przez prowadzącego. > ale w aucie? Bo pijany pasażer jeszcze przed chwilą mógł być kierowcą? Mało to przypadków jest jak dochodzi do wypadku i nagle ciężko ustalić kto kierował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > U nas za to można legalnie jechać "+10". Dlaczego czegoś takiego nie ma w całej UE? > Ktoś wymyślił sobie coś takiego, jest w miejscowych przepisach więc czemu takie zdziwienie? Równie > dobrze mógłbyś zapytać, dlaczego w całej UE nie mozna jeździć na takiej bańce, jak w Irlandii > czy w wielkiej Brytanii... W Irlandii juz od 2 lat zmniejszyli limit z 0.8 promila na 0.5 A dla kierowcow zawodowych, oraz poczatkujacych uczacych sie jest nawet 0.2 promila. Takze dobre czasy sie skonczyly. Oczywiscie pomijajac fakt, ze sa regiony gdzie natrafienie na kontrole drogowa jest mniej prawdopodobne niz wygranie w totka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > Jak powiedziała dziennikarzom członkini Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i zarazem autorka > raportu Barbara Król, według Konwencji Wiedeńskiej musimy mieć jedynie wyposażenie wymagane w > naszym kraju. Ale tu chodzi o wyposazenie pojazdu. Koniecznosc posiadania przy sobie kamizelki odblaskowej, zapasowej zarowki, czy zapasowych okularow np moze nie miec nic wspolnego z wyposazeniem pojazdu... Pozatym co w przypadku odwiedzania krajow ktore nie podpisaly konwencji Wiedenskiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 6 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 > źródło To jest artykul. A gdzie mozna znalesc ten raport? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 > Pijany pasażer obok kierowcy jest nieprzewidywalny, może np. złapać za kierownicę, skutki tego > wyobraź sobie sam A niepijany nie moze zlapac za kierownice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.