Skocz do zawartości

323f BA nie chodzi na jeden gar na wolnych obrotach


grundi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chodzi o autko mojej zona.gif

Podczas wymiany świec przewodów kopułki i palca zauważyłem, że auto nie chodzi na drugi gar na wolnych obrotach i strasznie trzęsie silnikiem, w okolicach 1000rpm jest już wszystko ok,

Podjechałem dziś do mechanika, okazało się że na 1, 3, 4, tłoku jest ciśnienie w okolicach 12 a na 2 tylko 8

Mechanik od razu stawia na kapitalny remont silnika z rozrządem itp,

postanowiłem więc podpytać specjalistów o ewentualny powód takiego dziwnego zachowania,

czytałem gdzieś o regulacji zaworów, uszczelce pod kolektorem wydechowym

i teraz chciałbym się dowiedzieć co wg was powinienem zrobić żeby było wszystko ok, nie jest to bardzo uciążliwe, ale mnie denerwuje sama świadomość że coś jest nie tak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> remont silnika jest droższy niż wymiana na inny, sprawny silnik

Ale silnika po remoncie raczej nigdzie nie kupie, a takiego z marszu nie wstawie zonie bo tez nie wiem co tam jest. Szukam rozwiazania prostrzego, niebede remontowal jesli nie znajde prostego rozwiazania problemu to tak bedzie jezdzila a jak sie skonczy silnik to wymienimy auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może doraźnie jakiś moto-doktor zaaplikować

dajmy sobie spokoj z metodami handlarzy zeby zrobic ze zloma igielke na pare dni a potem kaplica. Na upartego mozna podciagnac wolne obroty np. oszukujac czujnik temperatury silnika. Robilem tak w swifcie kiedy po kolizji zaworow z tlokami stracil kompresje na 2 garach i tez nie chcial pracowac na wolnych obrotach.

silnik do BA jest zdaje sie podobny do tego w MX5 1.6/90KM wiec powinien kosztowac sprawny jakies 500 zlociszy wiec bez tragedii, wymiane rozrzadu mozna olac bo jest bezkolizyjny zlosnik.gif

regulacji zaworow w nim raczej nie ma tylko hydraulika, obstawiam wypalony zawor lub upg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeśli Kolega pisze, że jak się silnik rozleci, to zmieni auto, to chyba jasne, że kosztowo

> puszka specyfiku będzie nieco tańsza od silnika

najtaniej to jest nic nie robic tongue.gif Podniesienie wolnych obrotow to tez koszt znikomy, pare min wlasnej pracy czy cos takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chwilowo z braku czasu o temacie na trochę zapomniałem,

mechanik podpowiedział, żeby jeszcze wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym,

osobiście nie wiem co to ma wspólnego z niskim ciśnieniem na tłoku, ale koszt w okolicach 100 zł nie jest jakoś wielce wysoki, więc warto spróbować,

a koledze kengooooo serdecznie dziękuję za rzeczowe porady, jeśli w taki sposób traktujesz każdy samochód to gratuluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pierdziu - uwzięli się na mnie czy co ?

na kogoś trzeba było :-) piwo.gif

> zrób test olejowy - będziesz miał odpowiedź na swoje nurtujące pytania....

coś więcej na ten temat? bo laik jestem,

> ja chowam się do jamki, bo jeszcze kogoś urażę...

zależy co masz na myśli mówiąc o jamce :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.