Skocz do zawartości

Hak w Niemczech


Rekomendowane odpowiedzi

> Koledzy, jak to jest z hakiem w Niemczech ? Może być, czy nie ? Mam na aucie z roku 1997

> zamontowany, przykręcony na dwóch śrubach. Powinienem go odkręcić, jeśli nie targam przyczepy

> ?

Teoretycznie tak, praktycznie-zawsze możesz właśnie jechać do znajomego po przyczepkę grinser006.gif Nie przejmuj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie tak, praktycznie-zawsze możesz właśnie jechać do znajomego po przyczepkę Nie

> przejmuj się.

To nie tak!

1. jesli hak nie jest zdejmowalny (a hak na sruby nie jest, bo teoretycznie sruby wymagaja dokrecenia okreslonym momentem), to nie tylko ze nie trzeba zdejmowac, ale nawet nie wolno! Wem, bo dostalem za to opr w czasie przegladu w Tüv

2. jesli hak jest zdejmowalny (taki na kluczyk), to i tak nie ma przepisu ktory by nakazywal zdejmowac kiedy nie ciagniesz przyczepy. W tym przypadku istnieja jednak interpretacje, ze jesli ktos cie z tylu najedzie, to ubezpieczyciel moze ci wrzucic "wspolwine" (tak, w DE to ubezpieczyciele a nie policja ustalaja kto ma ile % winy w wypadku wink.gif ) bo swoim zaniechaniem doprowadziles do powiekszenia szkody. Ta interpretacja jest jednak dosc sliska i pewnie mozna sie tu wybronic.

Czyli mozna smialo jechac z hakiem i sie nie przejmowac

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy, jak to jest z hakiem w Niemczech ? Może być, czy nie ? Mam na aucie z roku 1997

> zamontowany, przykręcony na dwóch śrubach. Powinienem go odkręcić, jeśli nie targam przyczepy

> ?

Mi raz zwrócił policjant w D uwagę ze mam nie odkręcony hak smile.gif

po za tym reszta się nie czepiała ok.gif

Jak jezdziłem masterem blaszką zlosnik.gif więc pewnie zależy jak trafisz ok.gif

ja bym jezdził z hakiem i się nie przejmował zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. jesli hak jest zdejmowalny (taki na kluczyk), to i tak nie ma przepisu ktory by nakazywal

> zdejmowac kiedy nie ciagniesz przyczepy. W tym przypadku istnieja jednak interpretacje, ze

> jesli ktos cie z tylu najedzie, to ubezpieczyciel moze ci wrzucic "wspolwine" (tak, w DE to

> ubezpieczyciele a nie policja ustalaja kto ma ile % winy w wypadku ) bo swoim zaniechaniem

> doprowadziles do powiekszenia szkody. Ta interpretacja jest jednak dosc sliska i pewnie mozna

> sie tu wybronic.

Sam stwierdziles, ze niema przepisu na to aby ten hak sciagac - wiec w/g jakiego przepisu ubezpieczenie chce przyznac Ci wspolwine ?

Probowac moga, tyle, ze kazdy przecietny adwokat przed sadem szybko zrobi z tym porzadek.

Tak jak zostalo to ju powiedziane,

w Niemczech mozna jezdzic z zamontowanym hakiem ( ktory w tym momencie jest czescia pojazdu nalezacym do niego )

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam stwierdziles, ze niema przepisu na to aby ten hak sciagac - wiec w/g jakiego przepisu

> ubezpieczenie chce przyznac Ci wspolwine ?

Np. zapisy w OWU polisy, które zaakceptowałeś przy zawarciu ubezpieczenia. W D nie ma ograniczeń prędkości na autostradach, ale ubezpieczyciele w warunkach polisy obcinają odpowiedzialność powyżej 130 km\h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np. zapisy w OWU polisy, które zaakceptowałeś przy zawarciu ubezpieczenia. W D nie ma ograniczeń

> prędkości na autostradach, ale ubezpieczyciele w warunkach polisy obcinają odpowiedzialność

> powyżej 130 km\h.

Tak szczerze mowiac, to troche nie kumam o co Ci chodzi.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np. zapisy w OWU polisy, które zaakceptowałeś przy zawarciu ubezpieczenia. W D nie ma ograniczeń

> prędkości na autostradach, ale ubezpieczyciele w warunkach polisy obcinają odpowiedzialność

> powyżej 130 km\h.

Jesteś pewien? Jeszcze niedawno było to 180 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy, jak to jest z hakiem w Niemczech ? Może być, czy nie ? Mam na aucie z roku 1997

> zamontowany, przykręcony na dwóch śrubach. Powinienem go odkręcić, jeśli nie targam przyczepy

> ?

U mnie w Niemczech,jeśli masz hak rozkręcany musisz Go odepnąć smile.gif.Tuv nie przejdzie:).Jeśli by Ci ktoś wjechał w tył,Twoja wina jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Niemczech,jeśli masz hak rozkręcany musisz Go odepnąć .Tuv nie przejdzie:).Jeśli by Ci

> ktoś wjechał w tył,Twoja wina jest:)

Ty w ktorych Niemczech mieszkasz ? Tych polskich

Podasz podstawe prawna na to Twoje twierdzrenie z 4 Liter ?

Hak jest czescia pojazdu czyli jak ktos wjedzie to Twoja wina buhahahhahahahahhahahahahhahahahahhaha

Poczytaj chlopcze StVZO bo takie bzdety walisz, ze zal 4 litery sciska

dein Fahrlehrer !

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty w ktorych Niemczech mieszkasz ? Tych polskich

> Podasz podstawe prawna na to Twoje twierdzrenie z 4 Liter ?

> Hak jest czescia pojazdu czyli jak ktos wjedzie to Twoja wina

> buhahahhahahahahhahahahahhahahahahhaha

> Poczytaj chlopcze StVZO bo takie bzdety walisz, ze zal 4 litery sciska

> dein Fahrlehrer !

Pierwsze słysze takie coś !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będę sie sprzeczał,wiem co mówie.

Wiec jezeli wiesz o czym mowisz to wstaw linka do odpowiedniedniego paragrafu i bedzie po wszystkim. Dziecinne teksty jekie zamieszczasz nie dowodza, ze masz racje.

Zajmuje sie w Niemczech nauka jazdy i wiem o czym mowie.

P.S. paragrafu nie podasz, bo takowego niema.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec jezeli wiesz o czym mowisz to wstaw linka do odpowiedniedniego paragrafu i bedzie po

> wszystkim. Dziecinne teksty jekie zamieszczasz nie dowodza, ze masz racje.

> Zajmuje sie w Niemczech nauka jazdy i wiem o czym mowie.

> P.S. paragrafu nie podasz, bo takowego niema.

Jakas dziwna ta wasza dyskusja - jeden mowi wiem co mowie nie podajac zadnych zrodel, drugi mowi wiem co mowie bo jestem instruktorem nauki jazdy.

Z waszych wypowiedzi wnioskuje, ze obaj musicie znac niemiecki, wiec zalaczam dla was jakiś link - jasniej sie juz nie da.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakas dziwna ta wasza dyskusja - jeden mowi wiem co mowie nie podajac zadnych zrodel, drugi mowi

> wiem co mowie bo jestem instruktorem nauki jazdy.

Wnioski wysun sam, kolega twierdzi, ze wie nie podaje jednak §§, ja podaje ze wiem, bo takich §§ niema.

Przeczytaj wiec caly § 30 StVZO i znajdz mi to o czym mowa.

Tip odleglosc glowki haka jest regolowana przez StVZO i ma pokrycie w w przepisach dopuszczajacych. Dlatego np. do jednago typu auta ( np. Mazda 3 masz 2 wersje hakow, bo Maja inna budowe i hakow nie mozes zamienic.

Jkao, ze raz mielismy juz tu dyskusje na ten temat, przy egzaminie ( akurat egzaminator byl AASOP Baurad ) wiec dodatkowo pytalem.

To, ze ubezpieczenie cos tam chce, nie znaczy, ze to przechodzi.

eine Abnahmeverpflichtung die abnehmbare Anhängerkupplung per Gesetz nicht besteht,ein Mitverschulden des Kraftfahrers annimmt. Der Juristischen Zentrale des ADAC liegen einschlägige Urteile bislang nicht vor.

I wszystko jasne

Eine abnehmbare Anhängerkupplung muss bei Nichtgebrauch demontiert werden. Nicht nur die Versicherer stellen sich da quer,

Ubezpieczyciel moze sie stawiac jak chce, StVZO dopuscilo Kfz do ruchu i tyle.

es droht sogar ein Bußgeld. Nachlesen kann man das in der STVZO,

Nie wiem co za palant pisal ten komentarz, bo jest to tylko i wylacznie forumowy komentarz ( nie prawny do ktorego ustosunkowuja sie sedziowie ).

StVZO niema nic wspolnego z Bußgeldkatalog, zdanie bez pokrycia wyciagniete z 4 Liter.

Tyle, ze niema podanego §§ . Co najwyzej o zakrywaniu nr. rej. To sie zgadza, tyle, ze zalezy od tego w jakim miejsci Dany pojazd ma te nr. rej przytwierdzone.

und im Bußgeldkatalog. Z. B. steht da:

Co nie jest podane, ciekawe dlaczego ?

§30 Beschaffenheit der Fahrzeuge

(1) Fahrzeuge müssen so gebaut und ausgerüstet sein, dass

1.

ihr verkehrsüblicher Betrieb niemanden schädigt oder mehr als unvermeidbar gefährdet, behindert oder belästigt,

2.

die Insassen insbesondere bei Unfällen vor Verletzungen möglichst geschützt sind und das Ausmaß und die Folgen von Verletzungen möglichst gering bleiben.

(2) Fahrzeuge müssen in straßenschonender Weise hergestellt sein und in dieser erhalten werden.

(3) Für die Verkehrs- oder Betriebssicherheit wichtige Fahrzeugteile, die besonders leicht abgenutzt oder beschädigt werden können, müssen einfach zu überprüfen und leicht auswechselbar sein.

(4) Anstelle der Vorschriften dieser Verordnung können die Einzelrichtlinien in ihrer jeweils geltenden Fassung angewendet werden, die

1.

in Anhang IV der Richtlinie 2007/46/EG oder

2.

in Anhang II Kapitel B der Richtlinie 2003/37/EG oder

3.

in Anhang I der Richtlinie 2002/24/EG

Z calego § 30 StVZO nie wynika nic co zabranialo by jezdzic z jakimkolwiek hakiem

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.