Randar Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Czy czujnik nasłonecznienia klimatronika może powodować problem ze startem klimy ? Takie pytanie zadaje Z problemem borykam się odkąd mam samochód (3 lata). Jak są wysokie temperatury to klima ma problem z wystartowaniem. Jak auto stoi kilka godzin w pełnym słońcu to bezpośrednio po uruchomieniu klima nie zadziała. Generalnie robię tak, że ruszam, otwieram okna i po kilku minutach uruchamiam klimę i wtedy zadziała . Później na dworze może być 40*C i mogę dowolną ilość razy odpalać i gasić klimę i będzie działać . Jak temperatury są niższe to zjawisko nie występuje . Uprzedzając pytania: - VAG nic nie pokazuje - gaz jest na właściwym poziomie - klima chłodzi jak wściekła Tak mi się ten czujnik nasunął na myśl bo to jest element, który chyba odpowiada za "przekazanie do klimatronika" informacji o warunkach pracy. Niby kosztuje ok. 50 zł i mozna by w ciemno wymienić ale nie mając pewności wole te 50 zł inaczej wydać Generalnie da się z tym żyć ale lubię jak wszystko działa tak jak powinno Sprawa dotyczy Cordoby 6L z 2004 roku. Ktoś ... coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Może inny czujnik temp np. na parowniku moze tez szwankować, wartość jaką pokazuje można odcyztac w parametrach vaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Może inny czujnik temp np. na parowniku moze tez szwankować, wartość jaką pokazuje można odcyztac w > parametrach vaga to jeszcze trzeba wiedzieć jak , potrafię tylko połączyć się z danycm modułem i sprawdzić czy są błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 A VAG pokazuje ze sprężarka nie pracuje w tych okolicznościach? U mnie w służbowym też jak auto stoi na słońcu to przez pare chwil wydaje sie że klima nie działa... ale zwyczajnie całe auto, deska i kanały powietrzne są tak rozgrzane, że nie czuć w kabinie że chłodzi (na początku to gorące powietrze nawet leci). Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > to jeszcze trzeba wiedzieć jak , potrafię tylko połączyć się z danycm modułem i sprawdzić czy są > błędy Musisz podpiąć VAG'a i uruchomić auto w takiej sytuacji. Potem trzeba odczytać rejestry pracy. Jeden z nich pokazuje dane o sprężarce, czy została załączona, a jesli nie to dlaczego. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Może inny czujnik temp np. na parowniku moze tez szwankować, wartość jaką pokazuje można odcyztac w > parametrach vaga Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 jakiś podobny temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > jakiś podobny temat Jeszcze całości nie przeczytałem ale u mnie jest lekko inaczej. Jak jadę na uruchomionej klimatyzacji to się nie uruchamia po kliku minutach (chłodzenie). Muszę jechać na opcji ECON i dopiero po kilku minutach włączyć klimatronik i wtedy zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Obstawiam za wysokie ciśnienie w układzie. Ewentualnie przekłamania presostatu. Przy wyższych temperaturach ciśnienie rośnie i kompresor nie chce zastartować, pojedziesz kawałek, pęd powietrza dmuchnie w chłodnicę i wtedy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Obstawiam za wysokie ciśnienie w układzie. Ewentualnie przekłamania presostatu. Przy wyższych > temperaturach ciśnienie rośnie i kompresor nie chce zastartować, pojedziesz kawałek, pęd > powietrza dmuchnie w chłodnicę i wtedy działa. Jak było za niskie to było identycznie. Co roku jeżdżę na serwis klimy ze sprawdzeniem poziomu i w ubiegłym roku było na granicy uruchomienia sprężarki (nie pamiętam ile dodali ale chyba coś koło 80 gr) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.