Skocz do zawartości

Problem z tankowaniem LPG


tdon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjentem jest instalacja BRC SQ24. W zasadzie od chwili zamontowania (4 lata) miała ona pewną przypadłość, któa polegała na braku możliwości dolania LPG przed przejechaniem odleglości rzędu 160 km od ostatniego tankowania - po podłączeniu dystrybutora i załączeniu pompy gaz nie chciał iść.

Po opróżnieniu butli poniżej mniej-więcej połowy wszystko wracało do normy i bez problemu mogłem zatankować.

Ostatnio problem się pogłębił i kilkakrotnie nie mogłem zatankować nawet po przejechaniu 260 km. Po opróżnieniu butli niemal do pusta tankuję bez problemu.

Czasem gość z obsługi stacji sprawdzał zawór kulkowy we wlewie uchylając go przy użyciu wkrętaka - zawsze otwierał go bez problemu i gaz "strzelał" z rurki.

Powoduje to u mnie frustrację, gdyż czasem jestem zmuszony ominąć staję oferującą LPG po wyjątkowo korzystnej cenie, bo nie mogę nic dolać wink.gif

... a tak poważnie - co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ???

Może wyczyścić zawór zwrotny w wielozaworze ???

Ale nie widzę związku z ilością gazu w butli .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj wskaźnik ilości LPG na butli, jesli po przejechaniu jakiegoś dystansu nie opada, to uderz kilka razy w butlę gumowym młotkiem lub deską w okolice pływaka (tuż przy wielozaworze). Po uderzeniu wskazówka opadnie i zawór jest odblokowany. Wskazywać to będzie na podwieszanie się pływaka w górnym położeniu (jest z drutu i ma kształt litery "L" i jest mozliwe, że wciśnie się w ściankę uginając drut). naprawa możliwa po zdemontowaniu wielozaworu.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozdr.

Dziękuję za uwagi.

Być może pływak ulega wciśnięciu i zakleszczeniu w górnym położeniu na skutek chlupotania paliwa po zatankowaniu, bo przecież do momentu odbicia zachowuje się prawidłowo. Przy najbliższej okazji wyjmę wielozawór i przyjrzę się tematowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję za uwagi.

> Być może pływak ulega wciśnięciu i zakleszczeniu w górnym położeniu na skutek chlupotania paliwa po

> zatankowaniu, bo przecież do momentu odbicia zachowuje się prawidłowo. Przy najbliższej okazji

> wyjmę wielozawór i przyjrzę się tematowi.

w jednej butli tak mialem ze po pewnym czasie zablokowal sie calkowicie, spuszczenie gazu nic nie dalo, dopiero mechaniczne odblokowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jednej butli tak mialem ze po pewnym czasie zablokowal sie calkowicie, spuszczenie gazu nic nie

> dalo, dopiero mechaniczne odblokowanie

Niestety po przejechaniu ok. 100km od tankowania sprawdziłem położenie wskaźnika poziomu paliwa na butli i był na poziomie ok. 3/4 butli (a więc zdecydowanie poniżej maximum). Podjechałem na stację i spróbowałem dotankować - bez skutku. Coraz mniej to rozumiem .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.