elgritone Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 otóż wtyczka wygląda tak: generalnie dwa kabelki wiem do czego są, pytanie co z resztą? można to jakoś sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 elearn prawdę Ci powie, ale już na pierwszy rzut oka widać, że jest +12V, masa, 2xcan. Pozostaje rozszyfrować 2 pozostałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 mój temat o elektrycznych fotelach http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post286942150 post #286951773 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > mój temat o elektrycznych fotelach http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post286942150 > post #286951773 moje są tylko podgrzewane, musze podłączać CAN? może wystarczy tylko po bezpieczniku do aku..? ech przydałby się ten elearn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 możesz spróbować podłączyć masę pod kabel 1 i 3 licząc od lewej (oba czarne) i +12v pod kabel 4 i 5. Jeśli grzanie ruszy to znaczy że can nie będzie potrzebny, ale wydaje mi się że bez can się nie obejdzie. Z tego co zaobserwowałem przy montażu foteli, to pod kabel 5 dochodzi +12v i jest on sterowany przez CAN- gasisz auto i napięcie w fotelu jest jeszcze podtrzymywane jakiś czas (u Ciebie może to być np podświetlenie włącznika ogrzewania, o ile jest). Kablem 4 dochodzi zasilanie do ogrzewania. Fabrycznie jest to zrobione tak, że po przekręceniu stacyjki na ON dochodzi zasilanie do przekaźnika w skrzynce bezpieczników w bagażniku, który z kolei puszcza 12v na kabel 4 i ogrzewanie można załączyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Do grzania stolkow nie trzeba canu. Zasilanie pstryczek i wszystko. W fotelu na macie masz termostat ktory wylacza grzanie przy okreslonej temp i to cala logika systemu. Przy elektrycznych fotelach co kolega montowal dziala to juz za posrednictwem modulu fotela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Panowie ... jak kolega ma szukać napięcia w kostkach w "gołej" instalacji??? Kość wychodząca pod fotelem to jeden koniec kabla ... a drugi gdzie jest Podpowiem - puszka z tyłu po lewej stronie. Podgrzewanie foteli odbywa się za pośrednictwem przekaźnika z bezpiecznikami (w skrzynce bezpiecznikowej - patrz bagażnik) Jeśli jest instalacja na 99% ma styki w puszcze ale nie uzbrojona w bezpieczniki i przekaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Do grzania stolkow nie trzeba canu. Zasilanie pstryczek i wszystko. W fotelu na macie masz > termostat ktory wylacza grzanie przy okreslonej temp i to cala logika systemu. > Przy elektrycznych fotelach co kolega montowal dziala to juz za posrednictwem modulu fotela. Ok, czyli ciagne dwa kabelki prosto z aku (jakie kupic?) Plusa po przekazniku (jaki?) Do tego bezpiecznik i tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Ok, czyli ciagne dwa kabelki prosto z aku (jakie kupic?) Plusa po przekazniku (jaki?) Do tego > bezpiecznik i tyle? Ale po co coś takiego robić??? W bagażniku masz grube +12V i grubą masę. Jeśli chcesz na żywca zrobić instalację bez zapłonu (co w przypadku zostawienia włączonego ogrzewania i opuszczenia samochodu??) to możesz wpiąć się bez niczego w gotową instalację od tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > ech przydałby się ten elearn... http://forum.autokacik.pl/files/287087287-Screen_2013-08-02_02.jpg http://forum.autokacik.pl/files/287087287-Screen_2013-08-02_03.jpg EDIT W_BB: nieregulaminowy rozmiar obrazka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Ok, czyli ciagne dwa kabelki prosto z aku (jakie kupic?) Plusa po przekazniku (jaki?) Do tego > bezpiecznik i tyle? A nie łatwiej dolozyc przekaznik i bezpiecznik i wykorzystac instalke ktora masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Panowie ... jak kolega ma szukać napięcia w kostkach w "gołej" instalacji??? > Kość wychodząca pod fotelem to jeden koniec kabla ... a drugi gdzie jest > Podpowiem - puszka z tyłu po lewej stronie. Podgrzewanie foteli odbywa się za pośrednictwem > przekaźnika z bezpiecznikami (w skrzynce bezpiecznikowej - patrz bagażnik) > Jeśli jest instalacja na 99% ma styki w puszcze ale nie uzbrojona w bezpieczniki i przekaźniki to, że mam wtyczkę z kawałkiem kabla nie znaczy, że mam instalację gdybym miał instalację nie pytałbym się o nią.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Ale po co coś takiego robić??? > W bagażniku masz grube +12V i grubą masę. > Jeśli chcesz na żywca zrobić instalację bez zapłonu (co w przypadku zostawienia włączonego > ogrzewania i opuszczenia samochodu??) to możesz wpiąć się bez niczego w gotową instalację od > tyłu więc tak: instalacji brak, puszki z tyłu brak. nie chce robić na żywca prosto z aku, dlatego też pisałem o tym przekaźniku, gdyby dostał plus ze stacyjki puszczałby prąd z aku ale..... dziś w tunelu od strony kierowcy znalazłem gruby czerwony kabelek nie podłączony do niczego ktoś wie od czego to może być (jeśli byłby tam plus po stacyjce wykorzystał bym go) tak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 nie jesteś posiadaczem grzałki w układzie nawiewu - PCT -przydatna w zimne dni -szybciej jest w kabinie cieplej i szybciej odmarza przednia szyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Zasilanie dla skrzynki tylnej jest brane ze skrzynki głównej koło kierownicy. Duże złącze nad złączem zasilającym skrzynkę. Tam jest właśnie +12V z aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > nie jesteś posiadaczem grzałki w układzie nawiewu - PCT -przydatna w zimne dni -szybciej jest w > kabinie cieplej i szybciej odmarza przednia szyba kluczowe pytanie czy tam jest plus po stacyjce czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 żarówkę w ręce i trzeba by było sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > żarówkę w ręce i trzeba by było sprawdzić no i podłączyłem, tzn prawie bo na tym przewodzie + z aku, powiedzcie koledzy jaki przekaźnik do tego kupić? bo rozumiem, że przekaźnik musi mieć 3 podłączenia: wejscie plusa z aku wyjscie plusa na fotele sygnał po stacyjce, który będzie mi ten plus puszczał po załączeniu stacyjki. najlepiej jakby to się działo po jakimś czasie od załączenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 napisze ktoś jak to podłączyć (fotka przypadkowa): 30 - ??? 85 - ??? 86 - ??? 87- ??? 87a- ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > napisze ktoś jak to podłączyć (fotka przypadkowa): > 30 - ??? > 85 - ??? > 86 - ??? > 87- ??? > 87a- ??? Najpierw musisz powiedzieć, czy sterujesz tak jak w całym aucie jest - masą (czyli wszystkie układy są pod +12V, a podanie masy je załącza) czy chcesz sterować plusem. jak w tym pierwszym przypadku, to: * plus z aku podpinasz pod siedzenia i pod 86 * 30 masa z aku * 85 masa którą będziesz sterować zalączenie * 87 ciągniesz do masy siedzeń Jak chcesz sterować plusem, to: * 30 plus z aku * 87 na plus siedzeń * 85 masa * 86 plus, którym będziesz sterować. * No i masa do masy siedzeń. 87a w obu przypadkach nie podłączone. chyba się nie pomyliłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 a jest jakaś różnica? bo wygodniej będzie sterować plusem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > a jest jakaś różnica? bo wygodniej będzie sterować plusem.. z jakichś powodów chyba wszyscy producenci przeszli na sterowanie wszystkim masą..... więc dobrze by było trzymać się tego przy robieniu druciarni. Poza tym to chyba żadnych rożnic A i jeszcze jedno, pamiętaj o bezpiecznikach!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.