raf1al Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Hydraulicznego czy to s moze pomoc w skompletowaniu cześć tzn łapę silnika koła pasowe na szeroki pasek napinacz paska koło alternatora przeglądałem allegr o ale za cholerę nie wiem które to będą pasowac może ktos ma foto silnika 1.2 X12SZ jak to tam zamontowane jest z ta pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Ja mam jurto porobie fotki pi niedzieli postaram sie wrzucić wraz z opisem najważniejszych części - montoealem wspome rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Ja mam jurto porobie fotki pi niedzieli postaram sie wrzucić wraz z opisem najważniejszych części - > montoealem wspome rok temu Kolego technix: SPAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 OK dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Hydraulicznego > czy to s moze pomoc w skompletowaniu cześć tzn łapę silnika koła pasowe na szeroki pasek napinacz > paska koło alternatora > przeglądałem allegr o ale za cholerę nie wiem które to będą pasowac > może ktos ma foto silnika 1.2 X12SZ jak to tam zamontowane jest z ta pompa? A co cie popchnęło w kierunku tak bezsensownego pomysłu ? Załóż sobie elektryczne, koszt części 2 razy mniejszy a czas założenia 4 razy krótszy. Pomijam fakt że elektryczne jest bezobsługowe i dużo mniej awaryjne i oczywiście lżej sie kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Kol. Tomcar ma rację. Corsa z elektryką na wspomaganiu bardziej mi pasuje niż Astra w hydraulice. Jeżdżę tym i tym co widać w podpisie. A tu przykładowe ceny EPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 jak już to ja mogę powiedzieć, że jeżdżę tym i tym (Astr ai Corsa) i oba na hydraulice - w corsie podobnie jak w Astrze - więcej zależy od stanu układu bo znam np. jedną astrę f gdzie bardzo ciężko chodzi kiera w stosunku do moich aut. Mam też porównanie co do hydrauliki vs elektryki w corsie B - jednoznacznie wolę hydraulikę. Wady elektryki widziane oczami użytkownia: 1. jak zaczynasz kręćić na postoju - to światła baaaardzo przygasają 2. nie ma równej siły wspomagania prawo/lewo 3. w upalny dzień pod marketem na biegu łałowym potrafi zadusić silnik Wady hydrauliki widziane oczami użytkownika: 1. nieznaczny hałas pompy przy maksymalnym skręcie - normalne 2. konieczność odkręcenia jednego korka więcej przy okazji sprawdzania oleju 3. brak dalszych Z elektryką jest podobno dużo mniej fizycznej roboty, natomiast jak sobie poczytałem w sieci jak to nagle podczas jazdy auto chce samo do rowu czy na czołówkę zjechać to ja dziękuję za tekie atrakcje (a wystarczy że się śruba od czujnika skrętu na dziurze poluźni i czujnik się przestawi)- tak wiem są to bardzo sporadyczne przypadki, ale zawsze może akurat trafić na mnie. P.S. zresztą ostatnio w Motorze opisywali Mondeo mk4 chcwaląc je za to włąśnie że praktycznie jako jedyne auto z tego rocznika/klasy ma hydraulkę. Tak wiem, zaraz kolega Tomcar zacznie pisać jak bardzo się mylę itp. itd (zresztę temat przewałkowany wielokrotnie) - ale spójrzmy prawdzie w oczy - ON żyje z serwisowanie tego niby niezawodnego systemu wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 właśnie zgrywam fotki dla ciebie no i wuj, nie chce się połączyć badzew jeden jutro spróbuje z pena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 jest elektryczne jakoś mi t o nie leży i wcale nie jest duży koszt hydrauliki na używanych częściach najgorsze to te koła pasowe zdobyć ! tzn wiedzieć jakie maja byc do 1.2 utrzymanie hydraulik hmm płyn zmienic co jakis czas i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 nie baw się w koła pasowe tylko za 3-4 dychy cały altek z szerokim kołem od jakiejkolwiek astry f 1.6 8V będzie pasować. Do tego jeszcze też od astry napinacz paska osprzętu, pasek też możesz, pompę też od astry f 1.6, w corsie tak jak i w astrze przykręcone jest to wszytko do bloku silnika. Najgorsze to to że tą łapę (tylną dolną) od altka musisz zrobyć - ale tez od Astry f pasuje i musisz odciąć szlifierką obecną poduszkę silnika (tę pod filtrem powietrza) i kupić taką wewnętrzną. I jeszcze w podłużnicy otwór na nią musisz wyciąć. Jutro ide na badania do lekarza, we wtorek dalej będę próbował zgrać zdjęcia. A no i maglownicę (przekładnie kierowniczą) musisz kupić od Corsy z rurkami do wspomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Musisz znaleźć gdzieś na szrocie całą corse z takim wspomaganiem bo kupując poszczególne części wyjdzie bardzo drogo. Po drugie zainstalowanie tego jest trudniejsze niż to wynika z manuali które są w necie, jest bardzo ciasno i są różne dodatkowe problemy. Jeśli nie masz zamiaru zbyt długo jeździć tym autem to odpuść sobie ten temat bo szkoda pracy i pieniędzy. (spytaj kolegi Technix ile kosztował całościowo ten zabieg i jaki był czas pracy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Potwierdzam, w sumie trwało to chyba z 2 tygodnie a koszty to tak: zestaw z allegro niby wszystko 300tkm zł , a do tego całe drążku kierownicze nowe bo są inne, osłony przekładni, łapą pod altek i nie pamiętam co jescze to jakiś dodatkowe 300 - 400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.