Skocz do zawartości

Corsa B 1.2 8V montaz wspomagania


raf1al

Rekomendowane odpowiedzi

Hydraulicznego

czy to s moze pomoc w skompletowaniu cześć tzn łapę silnika koła pasowe na szeroki pasek napinacz paska koło alternatora

przeglądałem allegr o ale za cholerę nie wiem które to będą pasowac

może ktos ma foto silnika 1.2 X12SZ jak to tam zamontowane jest z ta pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hydraulicznego

> czy to s moze pomoc w skompletowaniu cześć tzn łapę silnika koła pasowe na szeroki pasek napinacz

> paska koło alternatora

> przeglądałem allegr o ale za cholerę nie wiem które to będą pasowac

> może ktos ma foto silnika 1.2 X12SZ jak to tam zamontowane jest z ta pompa?

A co cie popchnęło w kierunku tak bezsensownego pomysłu ?

Załóż sobie elektryczne, koszt części 2 razy mniejszy a czas założenia 4 razy krótszy. Pomijam fakt że elektryczne jest bezobsługowe i dużo mniej awaryjne i oczywiście lżej sie kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Tomcar ma rację. Corsa z elektryką na wspomaganiu bardziej mi pasuje niż Astra w hydraulice. Jeżdżę tym i tym co widać w podpisie. A tu przykładowe ceny EPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już to ja mogę powiedzieć, że jeżdżę tym i tym (Astr ai Corsa) i oba na hydraulice - w corsie podobnie jak w Astrze - więcej zależy od stanu układu bo znam np. jedną astrę f gdzie bardzo ciężko chodzi kiera w stosunku do moich aut.

Mam też porównanie co do hydrauliki vs elektryki w corsie B - jednoznacznie wolę hydraulikę.

Wady elektryki widziane oczami użytkownia:

1. jak zaczynasz kręćić na postoju - to światła baaaardzo przygasają

2. nie ma równej siły wspomagania prawo/lewo

3. w upalny dzień pod marketem na biegu łałowym potrafi zadusić silnik

Wady hydrauliki widziane oczami użytkownika:

1. nieznaczny hałas pompy przy maksymalnym skręcie - normalne

2. konieczność odkręcenia jednego korka więcej przy okazji sprawdzania oleju

3. brak dalszych

Z elektryką jest podobno dużo mniej fizycznej roboty, natomiast jak sobie poczytałem w sieci jak to nagle podczas jazdy auto chce samo do rowu czy na czołówkę zjechać to ja dziękuję za tekie atrakcje (a wystarczy że się śruba od czujnika skrętu na dziurze poluźni i czujnik się przestawi)- tak wiem są to bardzo sporadyczne przypadki, ale zawsze może akurat trafić na mnie.

P.S. zresztą ostatnio w Motorze opisywali Mondeo mk4 chcwaląc je za to włąśnie że praktycznie jako jedyne auto z tego rocznika/klasy ma hydraulkę.

Tak wiem, zaraz kolega Tomcar zacznie pisać jak bardzo się mylę itp. itd (zresztę temat przewałkowany wielokrotnie) - ale spójrzmy prawdzie w oczy - ON żyje z serwisowanie tego niby niezawodnego systemu wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie baw się w koła pasowe tylko za 3-4 dychy cały altek z szerokim kołem od jakiejkolwiek astry f 1.6 8V będzie pasować.

Do tego jeszcze też od astry napinacz paska osprzętu, pasek też możesz, pompę też od astry f 1.6, w corsie tak jak i w astrze przykręcone jest to wszytko do bloku silnika.

Najgorsze to to że tą łapę (tylną dolną) od altka musisz zrobyć - ale tez od Astry f pasuje i musisz odciąć szlifierką obecną poduszkę silnika (tę pod filtrem powietrza) i kupić taką wewnętrzną.

I jeszcze w podłużnicy otwór na nią musisz wyciąć.

Jutro ide na badania do lekarza, we wtorek dalej będę próbował zgrać zdjęcia.

A no i maglownicę (przekładnie kierowniczą) musisz kupić od Corsy z rurkami do wspomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znaleźć gdzieś na szrocie całą corse z takim wspomaganiem bo kupując poszczególne części wyjdzie bardzo drogo. Po drugie zainstalowanie tego jest trudniejsze niż to wynika z manuali które są w necie, jest bardzo ciasno i są różne dodatkowe problemy. Jeśli nie masz zamiaru zbyt długo jeździć tym autem to odpuść sobie ten temat bo szkoda pracy i pieniędzy. (spytaj kolegi Technix ile kosztował całościowo ten zabieg i jaki był czas pracy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w sumie trwało to chyba z 2 tygodnie a koszty to tak:

zestaw z allegro niby wszystko 300tkm zł , a do tego całe drążku kierownicze nowe bo są inne, osłony przekładni, łapą pod altek i nie pamiętam co jescze to jakiś dodatkowe 300 - 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.