BoroS Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam. Padł mi przekaźnik pompy paliwa w astrze G silnik X16XEL. Przekaźnik zamówiłem już w aso i na razie jeżdżę wkładając na czas jazdy zworę z kabla. Jednak mam pytanie, czy to nie zaszkodzi pompie paliwa, bo chodzi ona cały czas. Pod maska słychać szum przepływającego paliwa. Rozumiem, że to regulator ciśnienia się uchyla i po prostu paliwo jest zwracane do baku. mam rację? Jeszcze 1 - mam sekwencje LPG. czy do tego czasu mam jeździć na samej benzynie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Możesz tak jeździć, nic się nie stanie. Na LPG też musi być zwora, bo przekaźnik zasila oprócz pompy osprzęt silnika. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Możesz tak jeździć, nic się nie stanie. Na LPG też musi być zwora, bo przekaźnik zasila oprócz > pompy osprzęt silnika. Pozdr. A mógłby kolega zdradzić co jeszcze zasila ten przekaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoroS Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Na pewno zasila jeszcze DIS-a i zawór odpowietrzania par paliwa, bo takie błędy mi wyskoczyły jak silnik nie zapalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > co jeszcze zasila ten przekaźnik ? Oprócz pompy paliwa cały osprzęt na +12V: wtryskiwacze, wentylację baku, grzałkę sondy, cewkę EGR, DIS-a, kondensator przeciwzakłóceniowy. Zdradzę jeszcze, że przekaźnik ten nie włacza się po przekręceniu stacyjki, ale dopiero po zakręceniu rozrusznikiem! Reszta osprzętu jest zasilana +5V stabilizowanym z ECM i ma własną niezależną masę również z ECM. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Dzięki. A pytałem , ponieważ kiedyś naprawiałem Astrę, która po wyjęciu tego przekaźnika dalej pracowała normalnie na gazie. Ale to był silnik 1,6/8V i tam była zwykła cewka zapłonowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 W innych silnikach może być inaczej. Ja pisałem o X16XEL w AG. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.