Skocz do zawartości

UWAGA NA AUTO Z OGŁOSZENIA !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem przestrzec osoby chętne do zakupu Cromy przed zakupem tego auta http://www.tinypic.pl/f5doz3ccw80y http://otomoto.pl/fiat-croma-emotion-salonowy-C30123832.html . Zmarnowałem całą sobotę i 550 km w obie strony. Zapewnienia przez telefon były, że auto bezwypadkowe - z salonu i komisu oraz właściciela. Po przybyciu na miejsce:

- przednia szyba wymieniania w 09 - zero informacji w serwisie, a jest oryginalna Fiata to powinna być informacja po VIN, bo w końcu auto jeszcze na gwarancji, a właściciel twierdził że robił w Toritalu.

- tylna szyba wymieniania - niby uszkodzona "czymś" z bagażnika dachowego

- brak dokumentów, tj. książka serwisowa, drugi kluczyk nie działa bo ponoć baterii nie ma, brak karty kodów - niby po urlopie gościu "mi dośle".

- po podłączeniu pod komputer przebieg 16.690 km, a na liczniku 77440 km.

- jedyny serwis auta to 2010 rok - wymiana oleju w ASO. ASO ten samochód widział 3x - jak wyjeżdżał, przegląd w 2010 r. i teraz patrzy na niego z komisu przy Toritalu.

- błędy w centralce silnika: czujnik fazy rozrządu, błąd sieci CCan i błąd klucza elektronicznego.

- po moim przyjeździe, a miał na to praktycznie 4 godziny, rozpoczęło się poszukiwanie dokumentów pojazdu, tzw. szopka w poszukiwanie, dzwonienie do sąsiada, który wyszedł z domu do swojego samochodu, a potem wrócił.

- na prośbę o jakieś faktury czy dokumenty, to stwierdził, że "ma księgowa, a dziś jest sobota".

Auto komis wycenił na 25.000 zł, tyle chciał na fakturze, a do ręki chciał gościu 34.000 zł.

- prawy przedni zderzak pod spryskiwaczem ksenona - dziura po kuli haka.

- nie mierzyłem już auta miernikiem, bo po prostu odjechałem.

VIN ZFA19400002090322

CT 9996A

CT9996A

f5doz3ccw80y_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FES. Ale co z tego?. Na setkach aut testowałem przebieg i nigdy nie było problemu. Miałem dłubnięte Punto, to wskazało identycznie jak w w MES.

Brak dokumentów, informacji o naprawach w ASO, a auto na gwarancji. Za dużo tego było.

Przebieg na liczniku może być ori. Centrala w Cromie jest pod prawą przednią lampą. I prawdopodobnie centralka była wymieniania. Zamiast w ASO to czysta z netu i stąd przebieg od zera liczył. A w szybę miał kamień uderzyć. Uwierzyłem na początku.

Raz przyjechał do mnie gościu co się chwalił przebiegiem, że licznik w międzyczasie cofa i na wymianę oleju jeździ, więc legalizuje przebieg. Podpiąłem się pod ECU i powiedziałem ile ma ori nalotu i ile cofnął. To wyszło, że ok. 30.000 km w międzyczasie. I mina zrzedła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mialem,wlasnie wpis ze centralke zmieniano.

Ale tak jak mowisz, za duzo kombinowane, do szyby przedniej to mozna uwierzyc.

Szkoda ze na autoexpert sa takie drogie Cromy sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wystarczyłby wpis po vin, że wymieniano centralkę. Sądząc po przebiegu to w 2011 r. została ona wymieniona. Nawet jak ją szlag trafił, to gościu zapierał się, że auto tylko w serwisie było przeglądane i dotykane.

Cóż, nie mam skanera myśli w oczach, więc wierzył nie będę na słowo.

A mnie już ochota na kupno używanego przeszła. Prawdopodobnie pójdę po coś nowego z salonu, bo miesiąc patrzenia za autami, wytypowanie jednego i ciach, to po prostu duuuży pech smile.gif. Czytałem o błędzie czujnika faz, to wymiana na nowy to czujnik 500 zł. Do tego trzeba cały rozrząd zdejmować. I jak coś było kombinowane z centralką, to wymiana czujnika nie pomoże. Druga sprawa to CCAN. Jest to szybka sieć łącząca wspomaganie - ABS - ESP - Body - ECU. Jak widać błędy powiązane.

Czujnik kluczyka elektronicznego sobie darowałem, bo czasami padają i trzeba go tylko wymienić na nowy. Co w Cromie raczej do taniego zadania też nie należy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagranica odpada. Ewentualnie jak sprzedający zarejestruje na siebie - wszystkie koszty zwracam - ja odkupię i tylko przerejestruję. Żaden z wystawionych na otomoto handlarzy się na to nie zgadza. Od razu się rozłączaja. A ja nie będę się potem bujał w urzędach i wyjaśniał skąd mam auto, a do gościa 200 czy 300 km w jedną stronę. Tak więc salon pozostaje, bo sąsiedzi bawarią jeżdżą sprzed 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja pytałem to już nie było. Stoi jedna w Bydgoszczy za 58.000 zł. Byłem skłonny dać 44.000 zł, ale powiedzieli że w sumie to nie wiedzą czy będą ją sprzedawać. A ten rocznik stoi według ubezpieczenia AC na maksymalnie podkręconego 43.000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja pytałem to już nie było. Stoi jedna w Bydgoszczy za 58.000 zł. Byłem skłonny dać 44.000 zł,

> ale powiedzieli że w sumie to nie wiedzą czy będą ją sprzedawać. A ten rocznik stoi według

> ubezpieczenia AC na maksymalnie podkręconego 43.000 zł.

No oni strasznie winduja ceny Crom sciana.gif

W Tychach jest z 2010 roku za 58 tys zl, w Bielsku za 83 tys zl tez z 2010 sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No oni strasznie winduja ceny Crom

> W Tychach jest z 2010 roku za 58 tys zl, w Bielsku za 83 tys zl tez z 2010

Przeginają, bo Croma akurat bardzo dużo traci na wartości. Znajomy kupił 1.9 150 KM w automacie, jakaś podyrektorska, Skydome, etc. 40.000 zł z 2010 r. Śmialiśmy się, że kilometr przebiegu to 1 zł, bo przebieg był w okolicach 40.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeginają, bo Croma akurat bardzo dużo traci na wartości. Znajomy kupił 1.9 150 KM w automacie,

> jakaś podyrektorska, Skydome, etc. 40.000 zł z 2010 r. Śmialiśmy się, że kilometr przebiegu to

> 1 zł, bo przebieg był w okolicach 40.000 km.

I to jest wedlug mnie cena jak najbardziej przystepna ok.gif

Moze jednak szukaj dalej, w koncu sie uda wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FES. Ale co z tego?. Na setkach aut testowałem przebieg i nigdy nie było problemu. Miałem dłubnięte

> Punto, to wskazało identycznie jak w w MES.

> Brak dokumentów, informacji o naprawach w ASO, a auto na gwarancji. Za dużo tego było.

> Przebieg na liczniku może być ori. Centrala w Cromie jest pod prawą przednią lampą. I

> prawdopodobnie centralka była wymieniania. Zamiast w ASO to czysta z netu i stąd przebieg od

> zera liczył. A w szybę miał kamień uderzyć. Uwierzyłem na początku.

> Raz przyjechał do mnie gościu co się chwalił przebiegiem, że licznik w międzyczasie cofa i na

> wymianę oleju jeździ, więc legalizuje przebieg. Podpiąłem się pod ECU i powiedziałem ile ma

> ori nalotu i ile cofnął. To wyszło, że ok. 30.000 km w międzyczasie. I mina zrzedła.

Przebieg podany w ECU w Cramach nalezy ignorować, potrafi się sam zresetować do zera i ponownie naliczać. Przebieg jest zapisany w innych centralkach i to jest miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg podany w ECU w Cramach nalezy ignorować, potrafi się sam zresetować do zera i ponownie

> naliczać. Przebieg jest zapisany w innych centralkach i to jest miarodajne.

Jasne. Akurat w tych na handel się zeruje. Tak jak inna w Łodzi za 31.000 zł, która na blacie rok temu w ASO włoskim miała 144.000 km, a teraz ma 145.000 km, a w ECU 600 km. Słownie sześcset.... Akurat Polakowi się zresetowała w drodze do Polski. Co za PECH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne. Akurat w tych na handel się zeruje.

Opcje są tylko dwie :

- albo wszystkie Cromy 1,9MJTD 150 KM i Stilo z tym silnikiem , które miałem okazje podłączać miały cofane przebiegi w liczniku bo zawsze były duże rozbieżności między odczytem stanu licznika , a ODO w ECU

- albo faktycznie z tym resetowaniem się przebiegu w ECU jest coś nie tak

PS.

Zresztą był swego czasu temat na AK odnośnie tej anomalii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opcje są tylko dwie :

> - albo wszystkie Cromy 1,9MJTD 150 KM i Stilo z tym silnikiem , które miałem okazje podłączać

> miały cofane przebiegi w liczniku bo zawsze były duże rozbieżności między odczytem stanu

> licznika , a ODO w ECU

> - albo faktycznie z tym resetowaniem się przebiegu w ECU jest coś nie tak

> PS.

> Zresztą był swego czasu temat na AK odnośnie tej anomalii .

Ten komputer co jest w Cromie jest od 2000 roku stosowany w Punto. Następnie Punto FL, Alfa 159, Stilo, Bravo i większość wozów ze stajni Fiat Alfa Lancia od roku 2000 r. Kolega ma Fl z 2003 i w jego ECU jest 145.000 km, a na liczniku 95.000 km. Uświadomiłem go o cofnięciu licznika po podpięciu. W paru Cromach znajomych byłem podpięty i wszystko było w porządku. Ale to były pewne auta. Nie czepiałbym się gdybym widział wszystkie dokumenty przed oczami, kopie faktur, itd. Tu auto sprzedawane od dwóch tygodni, a gościu szuka jak do niego przyjechałem. Więc coś tu nie gra. Ja zanim wystawiłem auta do sprzedaży, to wszystkie dokumenty leżały i czekały na nowego nabywcę.

Czyszczenie przebiegu może mieć związek z kodowaniem kluczyka. Jeśli jest czyszczona pamięć to i przebieg jest najczęściej czyszczony, a wtedy zaczyna liczyć od zera. Ale tu najpierw zapytałem się o historię kluczyka. Nic nie było robione. Tak więc cudów nie ma.

W nowym Doblo od 2010 r. jest już odczyt przez Examinera z pompy ABS i centralki Airbag. W autach do 2010 rr w Fiatach nie ma takiej możliwości przez ASO i MES.

Fabryczna rozbieżność może wynosić do 5%. I jest to oficjalna informacja.

Kolega w Gnieźnie podłączał się pod parę Crom i Alf 159 stojących w jednym z komisów z 300 wozami na placu. I w żadnym nie było rozbieżności z przebiegiem. Też był zdziwiony, że gościu nie cofnął licznika z 230.000 km w 4 letniej Cromie z Włoch. Ale wyjaśnił w rozmowie, że nie ma czasu na cofanie przy takim przemiale aut. Sprzedaje tak jak stoją, jak są jakieś defekty to nie robi, aby klient widział co ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze rozumiem, że takie jaja w ASO Torital? Powoli tracę wiarę, że można kupić pewne auto w

> dzisiejszych czasach.

Tak, Torital w Toruniu. Zresztą teraz Torital wystawia to auto w swoim komisie. Tam też według VIN zostało zakupione. I jeden serwis olejowy tam zrobiony. Według informacji od sprzedającego przednia szyba też tam była zakupiona. Jednak bez żadnych faktur do wglądu ani informacji po VIN, a w aucie na gwarancji, bo wtedy miało rok, taki wpis powinien się znaleźć, bo od tego zależy ciągłość gwarancji. Szyba miała logo Fiat, więc albo wycięta z rozbitka albo zakupiona u dilera. Innej drogi nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja pytałem to już nie było.

a jak ja swoją chciałem sprzedać, to nie było chętnego na pewne auto za stosowną do stanu cenę... wszyscy liczą na igłę z Allegro po cenie minimalnej... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ja swoją chciałem sprzedać, to nie było chętnego na pewne auto za stosowną do stanu cenę...

> wszyscy liczą na igłę z Allegro po cenie minimalnej...

Ale kolega szuka po FL chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ja swoją chciałem sprzedać, to nie było chętnego na pewne auto za stosowną do stanu cenę...

> wszyscy liczą na igłę z Allegro po cenie minimalnej...

Bez przesady, ja dokładam 2000 zł za dokumentację i uczciwe auto. Szukam jednak od roku 2008 r. po lifcie. Stara jakoś mi nie podchodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten komputer co jest w Cromie jest od 2000 roku stosowany w Punto. Następnie Punto FL, Alfa 159,

> Stilo, Bravo i większość wozów ze stajni Fiat Alfa Lancia od roku 2000 r.

To absolutnie nie jest to samo ECU smirk.gif

Sterownik EDC16C39 , który jest zastosowany w Cromie 150KM ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją EDC15Cx , która występowała właśnie w JTD CF2 i CF3 .

Jest chociażby o wiele szybszy i ma kilkakrotnie większy obszar pamięci na mapy wtrysku .

Tym niemniej zastanawia mnie nadal czy to możliwe , żeby się w pewnych sytuacjach "samoistnie" kasował przebieg w ECU , który jest zapisywany do pamięci flash - no ale w sterownikach przemysłowych nie takie rzeczy już widziałem gdy brakło zasilania , a bateria do podtrzymania pamięci się wykończyła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się oczywiście, ale od roku ~2005 wszedł właśnie CCAN, wcześniej był tylko BCAN. Wymusiła to obsługa większej ilości urządzeń, a właśnie CCAN to elementy bezpieczeństwa, które muszą być szybko skomunikowane i mają wszelaki priorytet.

A co do samoistnego resetu, to jakoś ja osobiście z tym się nie spotkałem. W momencie wgrywania do ECU nowych nastawów, tj. EGR off albo mapy wtrysków do tuningu zmienia się wartość na AKTUALNĄ DATĘ w polu "ostatnia modyfikacja". Przebiegu nie rusza. Ewentualnie tak jak napisałem to wyczyszczenie pod kodowanie kluczyków bez karty kodów - tu przypuszczam, że kasowana jest cała pamięć.

Nie spotkałem się z informacją na ten temat także w informacjach serwisowych. To nie jest bios płyty głównej podtrzymywany CR2302...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne. Akurat w tych na handel się zeruje. Tak jak inna w Łodzi za 31.000 zł, która na blacie rok

> temu w ASO włoskim miała 144.000 km, a teraz ma 145.000 km, a w ECU 600 km. Słownie

> sześcset.... Akurat Polakowi się zresetowała w drodze do Polski. Co za PECH.

a moja Croma miała na ODO 0km a na liczniku prawie 120kkm i co ? przebieg pewny bo samochód od nowości u mnie.... Dopiero jak zrobiłem przez FES reset 'service' własnie przy 120kkm, to sobie ODO zaczęło działać i teraz mam na liczniku 152kkm a na ODO coś koło 32kkm. Jak będę sprzedawać też pewnie powiedzą że kręcony hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nieco inna kwestia. Jak sądzę to masz jakieś dokumenty potwierdzające przebieg, itd. Jest tzw. podkładka. Tam najpierw obejrzałem auto, zrezygnowałem z podpinania, bo nawet opony dot 4407 na felgach były. Ale po szopce z brakiem dokumentów, które miały być i kluczykiem bez baterii po prostu podłączyłem się pod komputer, a miałem tego nie robić w ogóle. Moim oczom ukazały się dwa, a nawet 3 błędy które w opinii innych użytkowników z innych for, np. Alfa Romeo odwołują się do problemu z centralką spowodowaną kombinowaniem przy niej.

Poza tym wymieniania szyba, brak dokumentacji z tym związanej i dziwne tłumaczenia pt. księgowa, a auto zarejestrowane na gościa w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym świadczą na jego niekorzyść. Podobnie jak brak ok. pół roku badania technicznego w dowodzie rejestracyjnym w roku 2011 - od czerwca do grudnia bodajże.

Może i zapomniał zrobić. Ale równie dobrze mógł być zatrzymany za zdarzenie drogowe, a pół roku było potrzebne na odrestaurowanie pojazdu. Tego nie wiem, brak jakiejkolwiek dokumentacji. Poza tym spojrzałem na kierownicę przy podłączaniu się pod komputer, to tak po 77.000 km kierownica skórzana nie wygląda... A właściciel tłumaczy, że rok czasu kobieta jeździła i on pojęcia O SWOIM samochodzie nie ma.

Za dużo pytań, brak odpowiedzi i potwierdzenia w dokumentach dużej ilości wychodzących rzeczy podczas oględzin pojazdu, o których nie było żadnej mowy przez telefon. Poza tym cena wpisywana na umowie 25.000 zł od razu uniemożliwiłaby jakiekolwiek działania w sądzie, bo .... tyle pan zapłacił bo były takie problemy w aucie i pan wiedział.

Auto niby na firmę, ale w sumie na sprzedającego, itd. Lepiej dać sobie spokój i poszukać.

Ja gdybym miał rzeczywiście wymieniać szybę czy jakikolwiek element po np. kamieniu, to zrobiłbym dokumentację choćby fotograficzną, a fakturę trzymał i pilnował, aby uwiarygodnić moją wersję wydarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MES bez problemu czyta przebiegi z róznych centralek w mojej Krowie 2006, natomiast przebieg w ECU silnika zrestartował się pół roku temu bez wyraźnej przyczyny i teraz cały czas pokazuje 0. Wszystkie inne centralki pokazują zgodny przebieg, róznice mieszczą się w tolerancji 3%. Miałem także błąd kluczyka i ESP, ednak sam je spowodowałem błędną procdurą osiowania proxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi FES odkad mam cromke pokazuje ZERO , a przebieg rosnie

Tyle, ze ja mialem potwierdzony w ASO przebieg po wpisac i srednia roczna od zakupu identyczna niemal byla

niecale 3 lata i 131 kkm bylo.

Nie ma sie co bac auta z EU o ile wala z fakturami nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi FES odkad mam cromke pokazuje ZERO , a przebieg rosnie

> Tyle, ze ja mialem potwierdzony w ASO przebieg po wpisac i srednia roczna od zakupu identyczna

> niemal byla

> niecale 3 lata i 131 kkm bylo.

> Nie ma sie co bac auta z EU o ile wala z fakturami nie ma.

To napisałem wyżej, że dla mnie podstawą są dokumenty do wglądu, pilnowanie, aby każda praca lub wymiana oleju w ASO była dopisana do VIN dla historii pojazdu.

Tu nic takiego nie było, brakowało wszystkich dokumentów, a dodatkowo wyszła na miejscu historia z szybą w okresie gwarancyjnym tego pojazdu, która nigdzie nie była odnotowana. To nie jest zakup roweru za 600 zł, a pojazdu na kilka ładnych lat, za jakby nie było, duże pieniądze, których wartość i tak jest przez sprzedającego zaniżona na umowie. Więc za dużo pytań a brak odpowiedzi.

Co do liczenia przebiegu w ECU to zgadzam się, że to tylko elektronika. Ale dziwne, że w większości aut w komisach czy do sprzedaży, ten licznik zaczyna liczyć od zera. W autach które jeżdżą nic takiego - najczęściej - nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisałem wyżej, że dla mnie podstawą są dokumenty do wglądu, pilnowanie, aby każda praca lub

> wymiana oleju w ASO była dopisana do VIN dla historii pojazdu.

Z doświadczenia powiem, że nie każde ASO to robi i też nie zawsze.

> Tu nic takiego nie było, brakowało wszystkich dokumentów, a dodatkowo wyszła na miejscu historia z

> szybą w okresie gwarancyjnym tego pojazdu, która nigdzie nie była odnotowana.

Jeżeli szyba była wymieniana na szkodę z OC lub AC to ASO nigdzie tego nie zaznacza. Wiec w historii w systemie FIAT link entry nie będzie o tym żadnej info.

> Co do liczenia przebiegu w ECU to zgadzam się, że to tylko elektronika. Ale dziwne, że w większości

> aut w komisach czy do sprzedaży, ten licznik zaczyna liczyć od zera. W autach które jeżdżą nic

> takiego - najczęściej - nie ma miejsca.

W dużej ilosci aut, które podłączamu pod Examinera Odo pokazuje 0. (pojazdy serwisowane z historią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, Torital w Toruniu. Zresztą teraz Torital wystawia to auto w swoim komisie. Tam też według VIN

> zostało zakupione. I jeden serwis olejowy tam zrobiony. Według informacji od sprzedającego

> przednia szyba też tam była zakupiona. Jednak bez żadnych faktur do wglądu ani informacji po

> VIN, a w aucie na gwarancji, bo wtedy miało rok, taki wpis powinien się znaleźć, bo od tego

> zależy ciągłość gwarancji. Szyba miała logo Fiat, więc albo wycięta z rozbitka albo zakupiona

> u dilera. Innej drogi nie ma.

Pojazd został zamówiony przez TORITAL TORUN i mu przyznany w dniu 2008-01-30

Sprzedany został w dniu: 2008-07-04 i tego dnia została uruchomiona gwarancja.

Pierwsza wizyta w serwisie po sprzedaży auta miała miejsce

w dniu: 2010-03-31 przy przebiegu: 20608 km na naprawę gwarancyjną (zawór od sprysków reflektorów)

Druga wizyta miała miejsce w dniu: 2010-09-09 przy przebiegu: 30107 km na przegląd na 30 tys km

Dalej brak info o historii w systemie.

Dodatkowo dodam, że kupującym była firma, a nie osoba prywatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko dokładnie wiem. W karcie pojazdu jest wpisany jako pierwszy właściciel osoba prywatna, a nie firma właśnie. Ale to już mnie nie interesowało, skoro brak jakiejkolwiek dokumentacji dotyczącej historii pojazdu. Ujawniło się tyle pytań, a odpowiedzią był jedynie serwis w 2010 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z doświadczenia powiem, że nie każde ASO to robi i też nie zawsze.

> Jeżeli szyba była wymieniana na szkodę z OC lub AC to ASO nigdzie tego nie zaznacza. Wiec w

> historii w systemie FIAT link entry nie będzie o tym żadnej info.

Wiesz, rozumiem wszystko. Ale jak cokolwiek robię przy aucie to na fakturze od zawsze, czyli od 1993 r. dostaję numer VIN pojazdu. Jeśli nie było go na fakturze, to był przypisany do czynności pod numer rejestracyjny jeszcze w dosowej wersji programu. Potem po ujednoliceniu oprogramowania przez Fiat wszystko trafia do centralnej bazy, bo do chyba okolic 2000 roku każdy serwis miał swój wewnętrzny program bez kontaktu ze światem. Co do szyby, to kupując kilka rzeczy były doklejane do VIN do systemu, łącznie z tym że na fakturze mam wyszczególnienie części i VIN swojego auta. Tak więc jeśli masz jakiś wpływ na procedury we Fiacie, to warto to jakoś ujednolicić. Bo z tego co widzę, to moje ASO robi dość dużo i buduje historię pojazdów, a inne mają to w nosie. A skoro klient zapiera się, że kupił szyby w ASO, tam je wymieniał, tym bardziej dla kontynuacji gwarancji, to sam obsługujący powinien pomyśleć i dopisać taką wymianę. A wedle informacji to stały klient tego salonu. To tym bardziej powinno się budować szczegółową historię pojazdu...

> W dużej ilosci aut, które podłączamu pod Examinera Odo pokazuje 0. (pojazdy serwisowane z historią)

Już napisałem, że pod komputer podpiąłem się w momencie jak na stole nie było żadnych dokumentów, jeden kluczyk bez baterii, brak karty kodowej, które to miały być. Resztę już znasz, nie będę się powtarzał. Gdyby była pełna historia na stole, to zapewne pod komputer podpiąłbym się w domu z ciekawości.... Może i rzeczywiście nic nie było robione w tym aucie. Ale na słowo wierzył nie będę.

Ja też podpinam dość dużo Fiatów, z ciekawości zapytałem swojego mechanika w swoim aso, to powiedział że czasami zdarza się wpis z zerem. Ale regułą to nie jest. Zazwyczaj zdarza się to w "dziwnych" autach. Aczkolwiek miał dwa czy trzy przypadki, że w pierwszych Stilo rozjechał się przebieg. Ale aktualizacja softu centralki przy okazji jakiegoś zabiegu potrafiła przywrócić właściwy stan. Kojarzy, że było to związane z jakimiś informacjami serwisowymi dotyczącymi koniecznej aktualizacji oprogramowania centralki silnika. Tak więc jeśli to prawda, to serwisy znowu się nie popisały, skoro nie wgrywały softu do centralek do aut, które przyjechały na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.