Skocz do zawartości

Uszczelnienie układu wydechowego


przemty

Rekomendowane odpowiedzi

Temat ogólny więc może więcej osob miało taki problem

Potrzebuję tymczasowo uszczelnić układ wydechowy.

Zrobiła mi się dziura średnicy ok. 5 mm w rurze, która wychodzi z kolektora wydechowego. Odległość dziury od kolektora to ok 60 cm.

Czym to można uszczelnić?

Podejrzewam, że nie wszystkie "cuda" do uszczelnień można tam zastosować z racji wysokiej temperatury... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat ogólny więc może więcej osob miało taki problem

> Potrzebuję tymczasowo uszczelnić układ wydechowy.

> Zrobiła mi się dziura średnicy ok. 5 mm w rurze, która wychodzi z kolektora wydechowego. Odległość

> dziury od kolektora to ok 60 cm.

> Czym to można uszczelnić?

> Podejrzewam, że nie wszystkie "cuda" do uszczelnień można tam zastosować z racji wysokiej

> temperatury...

założyć i zacisnąć taką szeroką opaską http://www.tynkarze.eu/825,pl_obejma-gbs-40-43.html?PHPSESSID=cd6edc1e85da530f70368a32a9fc333a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taśma do układów wydechowych + cement do tłumików

no tej taśmy właśnie najbardziej się obawiam bo większość z nich jest niby do tłumików a tutaj są niższe temperatury jednak niż przy kolektorze wydechowym

nie chciałbym jeździć z tykająca bombą i kiedyś musieć gasić ogień pod autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Siebie w 2oo:

- wyczyściłem nieco miejsce awarii

- dziurkę cementem do wydechu

- dookoła okręciłem rurę taśmą do wydechu kilka razy

- szeroka obejma

Wytrzymało poprzedni sezon, jakieś 5-6kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taką dziurę tymczasowo zakleiłem, używając pasty do uszczelniania połączeń tłumików, kawałka miedzianego przewodu (linki) oraz metalowej opaski zaciskowej.

Obawiałem się, że sama pasta się wykruszy, więc na rurze zrobiłem opaskę z pasty "uzbrojonej" miedzianymi drutami, które owinąłem wokół rury, a na koniec zacisnąłem wszystko opaską.

Dla pewności kawałek rury i miedziane druty były odtłuszczone.

Może roboty jest z tym więcej, ale na pewno nie odpadnie ta łatka i będzie w 100% szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tylko spawanie albo tak jak koledzy piszą kawałek blachy i opaski. Te cementy są albo do niczego, albo załatwią rurę "na amen". Mój brat też chciał tymczasowo uszczelnić wydech - zrobiła mu się mała szczelina na spawie przed flanszą katalizatora w Lanosie. Zacementował i po 2 dniach szczelina była jeszcze większa i kat prawie odpadł...im bliżej kolektora tym cement mniej się sprawdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tłumikarz i równowartość średniej flaszki załatwi temat znacznie skuteczniej, niż wszelkiej maści

> pasty, cementy, bandaże, opaski itp

ma to byc naprawa tymczasowa więc po jak najmniejszych kosztach

a jak bedzie trzeba zrobić to na dłużej to poprostu wymienię uszkodzony element

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma to byc naprawa tymczasowa więc po jak najmniejszych kosztach

> a jak bedzie trzeba zrobić to na dłużej to poprostu wymienię uszkodzony element

Rozumiem - przy czym raz pojedziesz, zapłacisz 3 dychy i masz porządnie pospawane. W przypadku łatania metodami "domowymi" może być różnie - kupisz obejmy, cement itp. i przekroczysz koszt zrobienia "metalowego metalu" przez faceta, który wie co robi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem - przy czym raz pojedziesz, zapłacisz 3 dychy i masz porządnie pospawane. W przypadku

> łatania metodami "domowymi" może być różnie - kupisz obejmy, cement itp. i przekroczysz koszt

> zrobienia "metalowego metalu" przez faceta, który wie co robi

ze wszystkim sie zgadzam co piszesz

ale jest małe ale, auto ma 21 lat i za niedługo może odejśc do krainy szczesliwych samochodów ( w ciągu kilku tygodni) wink.gif

dlatego kawałek blachy i 2 opaski to chyba najtańsza opcja i najbardziej opłacalna przy tym co pisze powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze wszystkim sie zgadzam co piszesz

> ale jest małe ale, auto ma 21 lat i za niedługo może odejśc do krainy szczesliwych samochodów ( w

> ciągu kilku tygodni)

> dlatego kawałek blachy i 2 opaski to chyba najtańsza opcja i najbardziej opłacalna przy tym co

> pisze powyżej

Kumam smile.gif Gdybyś dorwał od kogoś resztkę uszczelniacza do kominów, to będzie już dość skuteczne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.