przemty Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Temat ogólny więc może więcej osob miało taki problem Potrzebuję tymczasowo uszczelnić układ wydechowy. Zrobiła mi się dziura średnicy ok. 5 mm w rurze, która wychodzi z kolektora wydechowego. Odległość dziury od kolektora to ok 60 cm. Czym to można uszczelnić? Podejrzewam, że nie wszystkie "cuda" do uszczelnień można tam zastosować z racji wysokiej temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Temat ogólny więc może więcej osob miało taki problem > Potrzebuję tymczasowo uszczelnić układ wydechowy. > Zrobiła mi się dziura średnicy ok. 5 mm w rurze, która wychodzi z kolektora wydechowego. Odległość > dziury od kolektora to ok 60 cm. > Czym to można uszczelnić? > Podejrzewam, że nie wszystkie "cuda" do uszczelnień można tam zastosować z racji wysokiej > temperatury... założyć i zacisnąć taką szeroką opaską http://www.tynkarze.eu/825,pl_obejma-gbs-40-43.html?PHPSESSID=cd6edc1e85da530f70368a32a9fc333a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > założyć i zacisnąć taką szeroką opaską > http://www.tynkarze.eu/825,pl_obejma-gbs-40-43.html?PHPSESSID=cd6edc1e85da530f70368a32a9fc333a no ciekawe rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 taśma do układów wydechowych + cement do tłumików Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > taśma do układów wydechowych + cement do tłumików no tej taśmy właśnie najbardziej się obawiam bo większość z nich jest niby do tłumików a tutaj są niższe temperatury jednak niż przy kolektorze wydechowym nie chciałbym jeździć z tykająca bombą i kiedyś musieć gasić ogień pod autem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Możesz zastosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 U Siebie w 2oo: - wyczyściłem nieco miejsce awarii - dziurkę cementem do wydechu - dookoła okręciłem rurę taśmą do wydechu kilka razy - szeroka obejma Wytrzymało poprzedni sezon, jakieś 5-6kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Ja uciąłem kawałek z blachy ocynkowanej, zagiąłem i złapałem dwoma obejmami za 3zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Ja taką dziurę tymczasowo zakleiłem, używając pasty do uszczelniania połączeń tłumików, kawałka miedzianego przewodu (linki) oraz metalowej opaski zaciskowej. Obawiałem się, że sama pasta się wykruszy, więc na rurze zrobiłem opaskę z pasty "uzbrojonej" miedzianymi drutami, które owinąłem wokół rury, a na koniec zacisnąłem wszystko opaską. Dla pewności kawałek rury i miedziane druty były odtłuszczone. Może roboty jest z tym więcej, ale na pewno nie odpadnie ta łatka i będzie w 100% szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Ja uciąłem kawałek z blachy ocynkowanej, zagiąłem i złapałem dwoma obejmami za 3zł. Dobry pomysł. Dodatkowo bym uszczelnił TYM SPECYFIKIEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Czym to można uszczelnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Moim zdaniem tylko spawanie albo tak jak koledzy piszą kawałek blachy i opaski. Te cementy są albo do niczego, albo załatwią rurę "na amen". Mój brat też chciał tymczasowo uszczelnić wydech - zrobiła mu się mała szczelina na spawie przed flanszą katalizatora w Lanosie. Zacementował i po 2 dniach szczelina była jeszcze większa i kat prawie odpadł...im bliżej kolektora tym cement mniej się sprawdzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 pewnie zrobię to przy pomocy blachy i obejm. dzięki wszystkim za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Tłumikarz i równowartość średniej flaszki załatwi temat znacznie skuteczniej, niż wszelkiej maści pasty, cementy, bandaże, opaski itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Tłumikarz i równowartość średniej flaszki załatwi temat znacznie skuteczniej, niż wszelkiej maści > pasty, cementy, bandaże, opaski itp ma to byc naprawa tymczasowa więc po jak najmniejszych kosztach a jak bedzie trzeba zrobić to na dłużej to poprostu wymienię uszkodzony element Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > ma to byc naprawa tymczasowa więc po jak najmniejszych kosztach > a jak bedzie trzeba zrobić to na dłużej to poprostu wymienię uszkodzony element Rozumiem - przy czym raz pojedziesz, zapłacisz 3 dychy i masz porządnie pospawane. W przypadku łatania metodami "domowymi" może być różnie - kupisz obejmy, cement itp. i przekroczysz koszt zrobienia "metalowego metalu" przez faceta, który wie co robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > Rozumiem - przy czym raz pojedziesz, zapłacisz 3 dychy i masz porządnie pospawane. W przypadku > łatania metodami "domowymi" może być różnie - kupisz obejmy, cement itp. i przekroczysz koszt > zrobienia "metalowego metalu" przez faceta, który wie co robi ze wszystkim sie zgadzam co piszesz ale jest małe ale, auto ma 21 lat i za niedługo może odejśc do krainy szczesliwych samochodów ( w ciągu kilku tygodni) dlatego kawałek blachy i 2 opaski to chyba najtańsza opcja i najbardziej opłacalna przy tym co pisze powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > ze wszystkim sie zgadzam co piszesz > ale jest małe ale, auto ma 21 lat i za niedługo może odejśc do krainy szczesliwych samochodów ( w > ciągu kilku tygodni) > dlatego kawałek blachy i 2 opaski to chyba najtańsza opcja i najbardziej opłacalna przy tym co > pisze powyżej Kumam Gdybyś dorwał od kogoś resztkę uszczelniacza do kominów, to będzie już dość skuteczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.