Qulek Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Witam. Szukam informacji na temat porównania 1.4 tsi 122 konie a 1.4 tsi 140 koni. Chodzi o różnice w budowie i ogólnej konstrukcji. Różnica jest taka że 122 konie siedzi w VW Jetta Comfortline Cityline a 140 koni w O3. Różnica w cenie jest spora (5kzł przy podobnym wyposażeniu) i jest "problem" z decyzją, bo oba auta się podobają i są bardzo podobne. Jednak O3 to nowy model i trochę boję się chorób wieku dziecięcego. Jedyne różnice w silniku jakie znalazłem na forum octavia club polska to rozrząd na pasku , kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą i dwa obiegi płynu chłodniczego.. czy coś więcej może wiadomo o tym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Witam. > Szukam informacji na temat porównania 1.4 tsi 122 konie a 1.4 tsi 140 koni. Chodzi o różnice w 122 KM jest już na rynku kilka lat, 140 KM kilka miesięcy. W zasadzie są to różne konstrukcje. 122 KM miały problem z rozrządami ale już to wyeliminowano. 140 KM jest na pasku, czekamy na inne fakupy Ogólnie to nie ma co się stresować i brać co się bardziej podoba/pasuje/ Nie zapomnieć tylko o dodatkowej gwarancji: Skoda 4 lata i 60kkm lub 120 kkm. VW ma więcej opcji, najdłuższa 5 lat 150kkm. Nawet jak coś się zepsuje to naprawią i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 a jazda jednym i drugim była? ja wybrałbym ten który jest cichszy/lepiej wygłuszony, pamiętaj że o3 ma z tyłu belkę skrętą a jetta wielowahacz przez co powinna się lepiej prowadzić, na octaviaclub userzy o3 mocno narzekają a hałasy tylnego zawiasu o3 przez to że to liftback jest jak dla mnie funkcjonalniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > a jazda jednym i drugim była? > ja wybrałbym ten który jest cichszy/lepiej wygłuszony, pamiętaj że o3 ma z tyłu belkę skrętą a > jetta wielowahacz przez co powinna się lepiej prowadzić, na octaviaclub userzy o3 mocno > narzekają a hałasy tylnego zawiasu > o3 przez to że to liftback jest jak dla mnie funkcjonalniejsza Problem jest taki że w Kielcach O3 demo jest albo 1.8TSi albo 2.0TDi. Jeździliśmy tym 1.8 i w środku jest całkiem fajnie wyciszona. Jedynie problem jest taki że 1.8 ma wielowahacz a 1.4 belkę. Ale skoro tata nie narzekał na belkę w O1 to i w O3 nie będzie to powód do zmartwień Jettą jeździliśmy dokładnie taką jak mieliśmy zamawiać, ale jednak tacie nie pasuje to auto. Nie przekonała go Jetta. Choć mnie jakoś bardziej się widzi, to auto jest dla niego i on już w sumie wybrał będzie srebrna O3 1.4 Tsi Ambition z pakietem amazing i jakimiś tam innymi duperelami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > 122 KM miały problem z rozrządami ale już to wyeliminowano. > 140 KM jest na pasku, czekamy na inne fakupy liczę że fuckupów nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > liczę że fuckupów nie będzie To jest VAG, i na gwarancji wymiana silnika to eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > belkę. Ale skoro tata nie narzekał na belkę w O1 to i w O3 nie > będzie to powód do zmartwień Lepiej poczytaj na forum octaviaclubpolska za belce w O3, dosć dużo szumu w tym temacie na forum i nie każdemu może jednak przypaść do gustu belka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Omijaj O3 szerokim łukiem Auto jedzie jak taczka a tylna belka tłucze niemiłosiernie. Jechałem służbówką i po chwili miałem ochotę przesiąść się na rower. Z tego co słyszałem to wersje mocniejsze O3 mają inne zawieszenia ale na ile cichsze to nie wiem Szkoda że tak zepsuli Octavię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Czytałem (mam tam konto od dawna) , ale taty to nie zraziło. Stwierdził że skoro przetrwał z belką w O1 8 lat to i z tą da rade teraz ma dostać do pojeżdżenia 1.8tsi ale tam jest wielowahacz (i tak dość głośno pracujący) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Myślę że przesadzasz.. Jeździłem 1.8tsi i fajnie się jechało.. W sumie trochę szkoda że nie ma wielowahaczowego zawieszenia, ale myślę że to nie będzie jakiś dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 A może poczekać na Rapida Spaceback, bo zapowiada się całkiem nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Myślę że przesadzasz.. Jeździłem 1.8tsi i fajnie się jechało.. W sumie trochę szkoda że nie ma > wielowahaczowego zawieszenia, ale myślę że to nie będzie jakiś dramat. 1.8 tsi ma wielowahacz. Inna liga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Nie podoba się tacie Rapid.. tym bardziej że tata nie chciał już kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Źle się wyraziłem.. ja wiem że w 1.8 jest wielowahacz a w 1.4 belka.. Ale myślę że nie będzie źle. Jak odbierzemy auto to spiszę porównanie do wielowahaczu z 1.8 i porównanie z Focusem mk 1 i mk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu. Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody , itd... Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Nie podoba się tacie Rapid.. tym bardziej że tata nie chciał już kombi No to jeden problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu. > Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody , > itd... > Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna to nie ten silnik. Ten 1.4 ma 140 koni i tylko turbinę , bez kompresora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Źle się wyraziłem.. ja wiem że w 1.8 jest wielowahacz a w 1.4 belka.. Ale myślę że nie będzie źle. jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu. > Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody , > itd... > Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna To są pierwsze wypusty tego silnika już ładnych kilka lat temu. Od tego czasu "trochę" się zmieniło, choć buble VAG nadal robi, tylko cały czas nowe Brać maksymalnie długą gwarancję i jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.