Skocz do zawartości

1.4 TSi a 1.4 TSi


Qulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szukam informacji na temat porównania 1.4 tsi 122 konie a 1.4 tsi 140 koni. Chodzi o różnice w budowie i ogólnej konstrukcji. Różnica jest taka że 122 konie siedzi w VW Jetta Comfortline Cityline a 140 koni w O3. Różnica w cenie jest spora (5kzł przy podobnym wyposażeniu) i jest "problem" z decyzją, bo oba auta się podobają i są bardzo podobne. Jednak O3 to nowy model i trochę boję się chorób wieku dziecięcego.

Jedyne różnice w silniku jakie znalazłem na forum octavia club polska to rozrząd na pasku , kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą i dwa obiegi płynu chłodniczego.. czy coś więcej może wiadomo o tym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Szukam informacji na temat porównania 1.4 tsi 122 konie a 1.4 tsi 140 koni. Chodzi o różnice w

122 KM jest już na rynku kilka lat, 140 KM kilka miesięcy.

W zasadzie są to różne konstrukcje.

122 KM miały problem z rozrządami ale już to wyeliminowano.

140 KM jest na pasku, czekamy na inne fakupy grinser006.gif

Ogólnie to nie ma co się stresować i brać co się bardziej podoba/pasuje/

Nie zapomnieć tylko o dodatkowej gwarancji: Skoda 4 lata i 60kkm lub 120 kkm.

VW ma więcej opcji, najdłuższa 5 lat 150kkm.

Nawet jak coś się zepsuje to naprawią i tyle waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jazda jednym i drugim była?

ja wybrałbym ten który jest cichszy/lepiej wygłuszony, pamiętaj że o3 ma z tyłu belkę skrętą a jetta wielowahacz przez co powinna się lepiej prowadzić, na octaviaclub userzy o3 mocno narzekają a hałasy tylnego zawiasu

o3 przez to że to liftback jest jak dla mnie funkcjonalniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jazda jednym i drugim była?

> ja wybrałbym ten który jest cichszy/lepiej wygłuszony, pamiętaj że o3 ma z tyłu belkę skrętą a

> jetta wielowahacz przez co powinna się lepiej prowadzić, na octaviaclub userzy o3 mocno

> narzekają a hałasy tylnego zawiasu

> o3 przez to że to liftback jest jak dla mnie funkcjonalniejsza

Problem jest taki że w Kielcach O3 demo jest albo 1.8TSi albo 2.0TDi. Jeździliśmy tym 1.8 i w środku jest całkiem fajnie wyciszona. Jedynie problem jest taki że 1.8 ma wielowahacz a 1.4 belkę. Ale skoro tata nie narzekał na belkę w O1 to i w O3 nie będzie to powód do zmartwień zlosnik.gif Jettą jeździliśmy dokładnie taką jak mieliśmy zamawiać, ale jednak tacie nie pasuje to auto. Nie przekonała go Jetta. Choć mnie jakoś bardziej się widzi, to auto jest dla niego i on już w sumie wybrał zlosnik.gif będzie srebrna O3 1.4 Tsi Ambition z pakietem amazing i jakimiś tam innymi duperelami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omijaj O3 szerokim łukiem zlosnik.gif

Auto jedzie jak taczka a tylna belka tłucze niemiłosiernie. oslabiony.gifoslabiony.gif

Jechałem służbówką i po chwili miałem ochotę przesiąść się na rower. alien.gif

Z tego co słyszałem to wersje mocniejsze O3 mają inne zawieszenia ale na ile cichsze to nie wiem hehe.gif

Szkoda że tak zepsuli Octavię frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem (mam tam konto od dawna) , ale taty to nie zraziło. Stwierdził że skoro przetrwał z belką w O1 8 lat to i z tą da rade zlosnik.gif teraz ma dostać do pojeżdżenia 1.8tsi ale tam jest wielowahacz (i tak dość głośno pracujący)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem.. ja wiem że w 1.8 jest wielowahacz a w 1.4 belka.. Ale myślę że nie będzie źle. Jak odbierzemy auto to spiszę porównanie do wielowahaczu z 1.8 i porównanie z Focusem mk 1 i mk 2 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu.

Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody , itd... grinser006.gif

Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu.

> Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody ,

> itd...

> Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna

to nie ten silnik. Ten 1.4 ma 140 koni i tylko turbinę , bez kompresora zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj kolegi ojciec opowiadał o sprowadzonym z niemiec touranie 1,4 tsi 140km 74tys km przebiegu.

> Auto było ponad 20x na gwarancji , wymienione turbo,kompresor,cały rozrząd,pompa oleju , wody ,

> itd...

> Ale po naprawach gwarancyjnych (w PL pewnie koszt byłby w okolicach 20-30tyś zł) malyna

To są pierwsze wypusty tego silnika już ładnych kilka lat temu.

Od tego czasu "trochę" się zmieniło, choć buble VAG nadal robi, tylko cały czas nowe wink.gif

Brać maksymalnie długą gwarancję i jeździć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.