natek Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Może ktoś wyjaśnić jak dokładnie jest zbudowana i jak działa tuleja pływająca stosowana w zawieszeniu? Chodzi o coś takiego jak na zdjęciu Czy pamiędzy otworem wewnętrznym na śrubę a metalową częścią zewnętrzną jest odlany jeden kawałek gumy? Tuleja działa na zasadzie sprezystości gumy w srodku czy jakoś jeszcze inaczej? Czemu nazywa się to tuleją pływającą a nie tuleją metalowo-gumową? Jednym słowem czym się różni od zwykłej tulei metalowo-gumowej (poniżej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 W duzym skrocie. Tuleja met.-gum. - po zdjeciu obciazenia wraca do swojego pierwotnego stanu. Pływająca - po zdjęciu obciążenia zostaje w nowej pozycji. Pracuje ona podobnie jak sworzeń wahacza, z ta roznica ze ma dwa "końce" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 W tulei pływającej jest coś na wzór łożyska. Jak kolega zaznaczył obie części nie są połączone gumą, a przegubem kulowym. Bardzo podobnie jak właśnie w sworzniu wahacza, czy końcówce kierowniczej. Może mieć większy zakres ruchu elementów względem siebie, przy mniejszym tłumieniu w porównaniu do typowych tulei ( siletbloków) wulkanizowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Tuleja pływająca to taki uniball Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 dzięki, wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.