Skocz do zawartości

tuleja pływająca zawieszenia


natek

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś wyjaśnić jak dokładnie jest zbudowana i jak działa tuleja pływająca stosowana w zawieszeniu? Chodzi o coś takiego jak na zdjęciu

287149997-tulejawahacza.jpeg

Czy pamiędzy otworem wewnętrznym na śrubę a metalową częścią zewnętrzną jest odlany jeden kawałek gumy? Tuleja działa na zasadzie sprezystości gumy w srodku czy jakoś jeszcze inaczej? Czemu nazywa się to tuleją pływającą a nie tuleją metalowo-gumową? Jednym słowem czym się różni od zwykłej tulei metalowo-gumowej (poniżej)?

287149997-tulejazwyk%B3a.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tulei pływającej jest coś na wzór łożyska. Jak kolega zaznaczył obie części nie są połączone gumą, a przegubem kulowym. Bardzo podobnie jak właśnie w sworzniu wahacza, czy końcówce kierowniczej.

Może mieć większy zakres ruchu elementów względem siebie, przy mniejszym tłumieniu w porównaniu do typowych tulei ( siletbloków) wulkanizowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.