Skocz do zawartości

Tak mi chodzi po głowie zakup full crossa 2T.....


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy sezon. Trochę pojeździłem w wakacje w terenie i po asfalcie i nie ma motocykli uniwersalnych, a taki starałem sie kupić, czyli Kawasaki Tengai 650.

Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale bardziej pasi mi teren,a tam Tengai jest za ciężki i stąd pomysł na crossa 125 tylko:

1.Czy taka 125-ka nie bedzie za mała , 185 cm i 75 kg?

2.Odczuję różnicę na plus w terenie, że łatwiej się prowadzi. Więcej się nauczę na nim bo jak se pozwole na wiecej to łatwiej opanować/podeprzeć?

3.Są jakieś 125 full crossy z papierami?

4.Coś polecacie, budżet do 2-5 tys. , może być20 letni japoniec, może być do remontu. Patrzyłem po aukcjach i są sprzety z zatartym tłokiem. Co jest wtedy do wymiany? Kawa zostaje i dlatego myślę też o sprzęcie do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to mój pierwszy sezon. Trochę pojeździłem w wakacje w terenie i po asfalcie i nie ma

> motocykli uniwersalnych, a taki starałem sie kupić, czyli Kawasaki Tengai 650.

> Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale bardziej pasi mi teren,a tam Tengai jest za ciężki i

> stąd pomysł na crossa 125 tylko:

> 1.Czy taka 125-ka nie bedzie za mała , 185 cm i 75 kg?

> 2.Odczuję różnicę na plus w terenie, że łatwiej się prowadzi. Więcej się nauczę na nim bo jak se

> pozwole na wiecej to łatwiej opanować/podeprzeć?

> 3.Są jakieś 125 full crossy z papierami?

> 4.Coś polecacie, budżet do 2-5 tys. , może być20 letni japoniec, może być do remontu. Patrzyłem po

> aukcjach i są sprzety z zatartym tłokiem. Co jest wtedy do wymiany? Kawa zostaje i dlatego

> myślę też o sprzęcie do remontu.

jak full cross to odpada rejestracja

pomyśl nad enduro myśle że na początek poszukaj 200 (lepiej oddaje moc znaczy równo)

np jakiś ktm exc 200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a orientujesz się jak to jest ze sprzętami do remontu, chodzi mi o zatarty tłok?

napewno do wymiany tłok

cylinder do wyboru można tuleje wprasować (odradzam osobiście) lub nowy nikasyl

koszt całosci około 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaruj sobie 125 - ke a juz wogole DT bo nieposmigasz.

> Bierz Enduro conajmniej albo az z 250 w 4 T z tym, ze jak najwyzszy rocznik, warto zaplacic wiecej

> aby technicznie nie bylo padlo.

250 4t to nie dobry pomysł bo serwis kosztuje krocie 270751858-jezyk.gif

a jak nie dopilnujesz to będzie wybuch alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz 2T to popatrz na RMX250 albo KDX250... trafiaja się zarejestrowane... tylko ze beda to wiekowe moto. a co do 125ccm to ja sie ich zawsze bałem:) wscieklizna nieziemska;) dla niewyzytych małolatów;)

ja to chyba jestem ze "starej szkoły" bo stoi w garazu RM250 1995 po kompleksowej odbudowie na nowych częsciach ori suzuki... do wymiany został juz chyba tylko cylinder na nowy w nikasilu... same zawory wydechowe do tego to 1800zł... ale nie uznaje rzeźby...

szukaj 2T bo wiecej zabawy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to chyba jestem ze "starej szkoły" bo stoi w garazu RM250 1995 po kompleksowej odbudowie na

> nowych częsciach ori suzuki... do wymiany został juz chyba tylko cylinder na nowy w

> nikasilu... same zawory wydechowe do tego to 1800zł... ale nie uznaje rzeźby...

> szukaj 2T bo wiecej zabawy;)

Jutro jadę obejrzeć staruszkę RM 250 z zatartym tłokiem, jak kupię to dam znać. Co ma być na umowie sprzedaży? Mają crossy jakiś numer ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro jadę obejrzeć staruszkę RM 250 z zatartym tłokiem, jak kupię to dam znać. Co ma być na

> umowie sprzedaży? Mają crossy jakiś numer ramy?

oczywiście ze mają jesli nie ma to nie kupuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaz linka;)

> żeby cie na roczniku nie trafili...

mam i ja

http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=31613

teraz rozkminiam jak się zabrać do remontu hmm.gif

jak byście podeszli do tematu bo to pierwszy 2T, da się zaoszczędzić robiąc to samemu, czy lepiej zlecić serwisowi motocykli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam i ja

> http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=31613

> teraz rozkminiam jak się zabrać do remontu

normalnie;) silnik na stół i do dzieła... 2t prosty jak budowa cepa... później tylko zabawa np z wyregulowaniem zaworu wydechowego... ksiązka swoje a życie swoje... smile.gif

> jak byście podeszli do tematu bo to pierwszy 2T, da się zaoszczędzić robiąc to samemu, czy lepiej

> zlecić serwisowi motocykli

jak masz jakies pojęcie to rob sam... silnik na czynniki pierwsze i wymieniaj... popatrz na skrzynie biegów żebys poźniej nie klnąl w sezonie...

jakis czas temu cr125 tak mi się dala we znaki że silnik dwa, trzy razy dziennie był rozkładany i składany łacznie ze wsadzeniem do ramy wink.gif

da się wink.gif

powodzenia;) 2T to fajna sprawa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie

> wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz.

> Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla

na bank przewyższa... ale jak chcesz liczyc to nie kupuj ... to nie jest hobby w którym liczy się wydatki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie

> wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz.

> Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla

orientował, orientował i doszedłem do wniosku, że jak mam kupić z allegro po "niby remoncie" za 4-5 tys. to wolę sam doprowadzić do stanu jezdnego i mieć przynajmniej nowe graty i trochę nowych umiejętności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie

> wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz.

> Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla

obawiam sie że w takim staruszku to tuleja jest tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tygodniu sprawdzę i wrzucę jakieś foto, ale gdyby był bez tuleji (sprzęt ponoć ze Szwecji dostał

> od kogoś z rodziny, który tam pracował i kupił) to lepiej oddać na regenerację powłoki

> nicasilu czy tuleję wstawiać

oczywiście że regeneracja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrzucam fotki, ale ja tam tuleji nie widzę, a co do stanu to czekam na wasze opinie:

wydaje mi sie że jednak tulej siedzi zlosnik.gif

po głowicy i kanałach widać że wybuch był zlosnik.gif

no bez szlifa sie nie obejdzie zlosnik.gif tylko martwi mnie ten próg u góry ale może to tylko zdjęcia crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi sie że jednak tulej siedzi

jesteś pewny? bo jak patrzę na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ dział cylinder to tuleje mają kilka milimetrów grubości, a tu jeśli są to chyba jej resztki i to z 1/5 milimetra maksymalnie zostało tam niewiem.gif

> po głowicy i kanałach widać że wybuch był

> no bez szlifa sie nie obejdzie tylko martwi mnie ten próg u góry ale może to tylko zdjęcia

a rzeczywiście jest taki paznokciem wyczuwalny próg z 5 mm od góry, teraz to i ja widzę tuleję, a właściwie jej resztki

ciekawe, czy jeszcze dobierze jakiś tłok, czy trzeba bedzie nowa tuleję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niby zdjęcia dokładne ale ręki sobie uciąc nie dam;) szybko sie kolega za robotę wziął;)

rozebrać to każdy głupi potrafi

> jakbys potrzebował nowych ori częsci to wal śmialo;) komu jak komu ale właścicielowi rm 2T to

> pomogę:)

> pzdr

jak rozpołowię silnik i zobaczę łożyska to niewykluczone, że skorzystam, dzięki za ofertę

i pytanko do tej suzi (89r.) kupi w serwisie każdą część?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pewny? bo jak patrzę na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ dział cylinder to

> tuleje mają kilka milimetrów grubości, a tu jeśli są to chyba jej resztki i to z 1/5 milimetra

> maksymalnie zostało tam

> a rzeczywiście jest taki paznokciem wyczuwalny próg z 5 mm od góry, teraz to i ja widzę tuleję, a

> właściwie jej resztki

> ciekawe, czy jeszcze dobierze jakiś tłok, czy trzeba bedzie nowa tuleję?

no pewny nie jestem bo słabo widać

muśisz sie kogoś poradzić na żywo zlosnik.gif

jak jest tuleja to pewnie da rade zrobić szlif a jak nie ma to próg jest stanowczo za duży na samą zmiane tłoka bo będzie pierścienie sadzał zlosnik.gif

ale to trzeba oblukać i pomierzyć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj oglądał to znajomy co ma troche większe pojecie o mechanice i tuleji tam nie widzi

ten próg i inny kolor w górnej części to według niego od pierścieni

tak czy siak jak znajdę wolny czas to podjadę do serwisu motocyklowego na obejrzenie i pomiary i decyzję co dalej

dodam jeszcze fotki niewyjętego tłoka i kosz sprzegła do oceny grinser006.gif

eo816_CAM00026.jpg

ox78_CAM00025.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.