Zbyszek Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Jest to mój pierwszy sezon. Trochę pojeździłem w wakacje w terenie i po asfalcie i nie ma motocykli uniwersalnych, a taki starałem sie kupić, czyli Kawasaki Tengai 650. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale bardziej pasi mi teren,a tam Tengai jest za ciężki i stąd pomysł na crossa 125 tylko: 1.Czy taka 125-ka nie bedzie za mała , 185 cm i 75 kg? 2.Odczuję różnicę na plus w terenie, że łatwiej się prowadzi. Więcej się nauczę na nim bo jak se pozwole na wiecej to łatwiej opanować/podeprzeć? 3.Są jakieś 125 full crossy z papierami? 4.Coś polecacie, budżet do 2-5 tys. , może być20 letni japoniec, może być do remontu. Patrzyłem po aukcjach i są sprzety z zatartym tłokiem. Co jest wtedy do wymiany? Kawa zostaje i dlatego myślę też o sprzęcie do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 chyba dt 125 link ten jest zarejestrowany, koło 25KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Jest to mój pierwszy sezon. Trochę pojeździłem w wakacje w terenie i po asfalcie i nie ma > motocykli uniwersalnych, a taki starałem sie kupić, czyli Kawasaki Tengai 650. > Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale bardziej pasi mi teren,a tam Tengai jest za ciężki i > stąd pomysł na crossa 125 tylko: > 1.Czy taka 125-ka nie bedzie za mała , 185 cm i 75 kg? > 2.Odczuję różnicę na plus w terenie, że łatwiej się prowadzi. Więcej się nauczę na nim bo jak se > pozwole na wiecej to łatwiej opanować/podeprzeć? > 3.Są jakieś 125 full crossy z papierami? > 4.Coś polecacie, budżet do 2-5 tys. , może być20 letni japoniec, może być do remontu. Patrzyłem po > aukcjach i są sprzety z zatartym tłokiem. Co jest wtedy do wymiany? Kawa zostaje i dlatego > myślę też o sprzęcie do remontu. jak full cross to odpada rejestracja pomyśl nad enduro myśle że na początek poszukaj 200 (lepiej oddaje moc znaczy równo) np jakiś ktm exc 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > chyba dt 125 > link > ten jest zarejestrowany, koło 25KM no to jest full cross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > jak full cross to odpada rejestracja > pomyśl nad enduro myśle że na początek poszukaj 200 (lepiej oddaje moc znaczy równo) > np jakiś ktm exc 200 a orientujesz się jak to jest ze sprzętami do remontu, chodzi mi o zatarty tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > a orientujesz się jak to jest ze sprzętami do remontu, chodzi mi o zatarty tłok? napewno do wymiany tłok cylinder do wyboru można tuleje wprasować (odradzam osobiście) lub nowy nikasyl koszt całosci około 1500 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Podaruj sobie 125 - ke a juz wogole DT bo nieposmigasz. Bierz Enduro conajmniej albo az z 250 w 4 T z tym, ze jak najwyzszy rocznik, warto zaplacic wiecej aby technicznie nie bylo padlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Podaruj sobie 125 - ke a juz wogole DT bo nieposmigasz. > Bierz Enduro conajmniej albo az z 250 w 4 T z tym, ze jak najwyzszy rocznik, warto zaplacic wiecej > aby technicznie nie bylo padlo. 250 4t to nie dobry pomysł bo serwis kosztuje krocie a jak nie dopilnujesz to będzie wybuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 jak chcesz 2T to popatrz na RMX250 albo KDX250... trafiaja się zarejestrowane... tylko ze beda to wiekowe moto. a co do 125ccm to ja sie ich zawsze bałem:) wscieklizna nieziemska;) dla niewyzytych małolatów;) ja to chyba jestem ze "starej szkoły" bo stoi w garazu RM250 1995 po kompleksowej odbudowie na nowych częsciach ori suzuki... do wymiany został juz chyba tylko cylinder na nowy w nikasilu... same zawory wydechowe do tego to 1800zł... ale nie uznaje rzeźby... szukaj 2T bo wiecej zabawy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > ja to chyba jestem ze "starej szkoły" bo stoi w garazu RM250 1995 po kompleksowej odbudowie na > nowych częsciach ori suzuki... do wymiany został juz chyba tylko cylinder na nowy w > nikasilu... same zawory wydechowe do tego to 1800zł... ale nie uznaje rzeźby... > szukaj 2T bo wiecej zabawy;) Jutro jadę obejrzeć staruszkę RM 250 z zatartym tłokiem, jak kupię to dam znać. Co ma być na umowie sprzedaży? Mają crossy jakiś numer ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > Jutro jadę obejrzeć staruszkę RM 250 z zatartym tłokiem, jak kupię to dam znać. Co ma być na > umowie sprzedaży? Mają crossy jakiś numer ramy? oczywiście ze mają jesli nie ma to nie kupuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 > Jutro jadę obejrzeć staruszkę RM 250 z zatartym tłokiem, pokaz linka;) żeby cie na roczniku nie trafili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > pokaz linka;) > żeby cie na roczniku nie trafili... mam i ja http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=31613 teraz rozkminiam jak się zabrać do remontu jak byście podeszli do tematu bo to pierwszy 2T, da się zaoszczędzić robiąc to samemu, czy lepiej zlecić serwisowi motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz. Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > mam i ja > http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=31613 > teraz rozkminiam jak się zabrać do remontu normalnie;) silnik na stół i do dzieła... 2t prosty jak budowa cepa... później tylko zabawa np z wyregulowaniem zaworu wydechowego... ksiązka swoje a życie swoje... > jak byście podeszli do tematu bo to pierwszy 2T, da się zaoszczędzić robiąc to samemu, czy lepiej > zlecić serwisowi motocykli jak masz jakies pojęcie to rob sam... silnik na czynniki pierwsze i wymieniaj... popatrz na skrzynie biegów żebys poźniej nie klnąl w sezonie... jakis czas temu cr125 tak mi się dala we znaki że silnik dwa, trzy razy dziennie był rozkładany i składany łacznie ze wsadzeniem do ramy da się powodzenia;) 2T to fajna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie > wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz. > Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla na bank przewyższa... ale jak chcesz liczyc to nie kupuj ... to nie jest hobby w którym liczy się wydatki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie > wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz. > Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla orientował, orientował i doszedłem do wniosku, że jak mam kupić z allegro po "niby remoncie" za 4-5 tys. to wolę sam doprowadzić do stanu jezdnego i mieć przynajmniej nowe graty i trochę nowych umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > A orientowałeś się w ogóle w cenach i dostępności części, bo raczej sama wymiana tłoka nie > wystarczy. Cylindrowi w nicasilu szlifu nie zrobisz. > Podejrzewam, że koszty remontu (nawet samych części) znacznie przewyższą cenę motocykla obawiam sie że w takim staruszku to tuleja jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > obawiam sie że w takim staruszku to tuleja jest cuda sie zdarzaja ale chyba nie w tym przypadku... w ćwiartce az tak tej tuleji nie odczuje jak w setce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2013 w tygodniu sprawdzę i wrzucę jakieś foto, ale gdyby był bez tuleji (sprzęt ponoć ze Szwecji dostał od kogoś z rodziny, który tam pracował i kupił) to lepiej oddać na regenerację powłoki nicasilu czy tuleję wstawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 i tu jest troche kłopocik... bo zdania sa podzielone co do jakosci nicasilu... jedni że czechy a drudzy ze angole... jak masz nicasil to nie zawracaj sobie glowy tuleją... pomierz dokładnie i bedzie wiadomo co z tym dalej robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > w tygodniu sprawdzę i wrzucę jakieś foto, ale gdyby był bez tuleji (sprzęt ponoć ze Szwecji dostał > od kogoś z rodziny, który tam pracował i kupił) to lepiej oddać na regenerację powłoki > nicasilu czy tuleję wstawiać oczywiście że regeneracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Wrzucam fotki, ale ja tam tuleji nie widzę, a co do stanu to czekam na wasze opinie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > Wrzucam fotki, ale ja tam tuleji nie widzę, a co do stanu to czekam na wasze opinie: wydaje mi sie że jednak tulej siedzi po głowicy i kanałach widać że wybuch był no bez szlifa sie nie obejdzie tylko martwi mnie ten próg u góry ale może to tylko zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 niby zdjęcia dokładne ale ręki sobie uciąc nie dam;) szybko sie kolega za robotę wziął jakbys potrzebował nowych ori częsci to wal śmialo;) komu jak komu ale właścicielowi rm 2T to pomogę pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > wydaje mi sie że jednak tulej siedzi jesteś pewny? bo jak patrzę na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ dział cylinder to tuleje mają kilka milimetrów grubości, a tu jeśli są to chyba jej resztki i to z 1/5 milimetra maksymalnie zostało tam > po głowicy i kanałach widać że wybuch był > no bez szlifa sie nie obejdzie tylko martwi mnie ten próg u góry ale może to tylko zdjęcia a rzeczywiście jest taki paznokciem wyczuwalny próg z 5 mm od góry, teraz to i ja widzę tuleję, a właściwie jej resztki ciekawe, czy jeszcze dobierze jakiś tłok, czy trzeba bedzie nowa tuleję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > niby zdjęcia dokładne ale ręki sobie uciąc nie dam;) szybko sie kolega za robotę wziął rozebrać to każdy głupi potrafi > jakbys potrzebował nowych ori częsci to wal śmialo;) komu jak komu ale właścicielowi rm 2T to > pomogę > pzdr jak rozpołowię silnik i zobaczę łożyska to niewykluczone, że skorzystam, dzięki za ofertę i pytanko do tej suzi (89r.) kupi w serwisie każdą część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > i pytanko do tej suzi (89r.) kupi w serwisie każdą część? każdą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > jesteś pewny? bo jak patrzę na tej stronie http://www.motor-tech.katowice.pl/ dział cylinder to > tuleje mają kilka milimetrów grubości, a tu jeśli są to chyba jej resztki i to z 1/5 milimetra > maksymalnie zostało tam > a rzeczywiście jest taki paznokciem wyczuwalny próg z 5 mm od góry, teraz to i ja widzę tuleję, a > właściwie jej resztki > ciekawe, czy jeszcze dobierze jakiś tłok, czy trzeba bedzie nowa tuleję? no pewny nie jestem bo słabo widać muśisz sie kogoś poradzić na żywo jak jest tuleja to pewnie da rade zrobić szlif a jak nie ma to próg jest stanowczo za duży na samą zmiane tłoka bo będzie pierścienie sadzał ale to trzeba oblukać i pomierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 wczoraj oglądał to znajomy co ma troche większe pojecie o mechanice i tuleji tam nie widzi ten próg i inny kolor w górnej części to według niego od pierścieni tak czy siak jak znajdę wolny czas to podjadę do serwisu motocyklowego na obejrzenie i pomiary i decyzję co dalej dodam jeszcze fotki niewyjętego tłoka i kosz sprzegła do oceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 aj lubię ja ten widok:) kosz bedzie już delikatnie postukiwał i haczył przy wcisnieciu sprzęła... tłok swoja swietnośc też ma juz raczej za sobą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.