Skocz do zawartości

[H] Montaż halogenów


jacknn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę sobie zamontować halogeny. Teraz tak, nie mam RECa czyli mała skrzynka bezpieczników z tyłu. W OP COMie mam możliwość aktywowania halogenów. Wiem, że u mnie nie da się podpiąć pod przednią skrzynkę bezpieczników. Może ktoś ma doświadczenie czy da się i jeśli się da jak uruchomić halogeny po canie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek brązowo-biały na pinie 13 wtyczki od zegarów - stąd wychodzi sygnał do sterowania przekaźnika halogenów. Sam przekaźnik powinien być z tyłu, pierwszy od lewej. Po jego lewej stronie, bezpiecznik 15A zasilający całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem cała nadzieja w zegarach. Jeśli mają uzbrojony pin 13, to możesz spróbować się pobawić.

Musiałbyś wyjąć włącznik świateł i zmierzyć na nim opór między pinami 9 i 11. Jest na nich włącznik przeciwmgielnych, tylnych. We włączniku jest opornik do celów diagnostycznych i trzeba zmierzyć jego opór, żeby taki sam wstawić w obwód halogenów.

Teraz wkładasz taki opornik między piny 28 i 36 we wtyczce zegarów.

Pod pin 13 podłączasz żarówkę ok. 1W, podłączoną drugim końcem do plusa aku i opcomem włączasz halogeny.

Jak wszystko działa, to po włączeniu świateł i zwarciu pinów 28 i 36 (bez wyjmowania opornika), żarówka powinna się zaświecić. Tzn, że zegary będą włączać przekaźnik halogenów i możesz rzeźbić instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po zamontowaniu włączników + aktywacja op comem przy załączeniu przyciskiem nie powinna zapalić się kontrolka na zegarach?

Niestety nic na pinie 13 się nie pojawiło. Kabelek jest na miejscu, wiązka do włącznika również jest na miejscu. Czy będę musiał wymieniać zegary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, UEC tylko. Dlatego może (na pewno) nie działa. Czyli jeszcze CIM i IPC.

Jutro się podepnę i zobaczę co tam dalej słychać. Mam opisówkę do OP COMa ale tam nie ma jak halogeny aktywować. Jest o ksenonach ale taka ważna rzecz została pominięta. ALe ostrzeżenie o zabawie nimi w UEC jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orochimaru: Zaczalem montowac wiazke. Jednak po probach okazuje sie ze po podlaczeniu do pinu 9 w glownym zlaczu miernika nic sie nie dzieje przy wlaczaniu halogenow zarowno wzgledem masy jak i plusa. Sprawdzalem miernikiem. Mozliwe ze musi byc jakies obciazenie aby zadzialalo? Zrobilo mi sie ciemno i nie spawdzalem jak to jest przy samych zegarach. Kontrolka na zegarach zapala sie.

sory ze bez pl ale z komorki pisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest jakieś monitorowanie obwodu (a pewnie jest) to może być tak, że bez obciążenia sterownik wysyła jakiś milisekundowy impuls i odłącza obwód jak nie wykryje obciążenia.

Luknij, tak dla sportu, czy w UEC-u nie wywaliło błędu typu B2530.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, brak jakiegokolwiek sygnału, zarówno z podłączonym przekaźnikiem względem masy jak też i względem plusa. Błędów brak. Czy to oznacza, że poza kontrolką moje zegary nie obsługują halogenów, czy też jest jeszcze jakiś inny haczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CIM nic nie ma odnośnie przednich świateł przeciwmgielnych. Skoro kontrolka się zapala to halogeny musi załączyć. Masz może schemat do mojego auta? Możliwe, że jest inaczej niż we wcześniejszych rocznikach, tak jak to było z domykaniem szyb. Może tutaj też coś pozmieniali i inaczej się to odbywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest inaczej, bo nie ma RECa. Poza tym, tak jak napisałem.

Przekaźnik i żarówki są zasilane z plusa, a zegary - pinem 13 - podają masę na przekaźnik, który włącza reflektory.

Kiedyś, gdzieś obiło mi się o oczy, że może być taka sytuacja, że wystaje pin z zegarów, ale nie jest podłączony do płyty głównej.

niewiem.gif wszystko wskazuje na to, że powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przekaźnik nie powinien mieć odpowiedniego oporu cewki? Może w ten sposób sprawdza sobie działanie układu. Mierzyłem przekaźniki i teoretycznie taki jaki powinien być do halogenów ma 95 omów natomiast inne przekaźniki mają albo 86 albo 76 omów. Ja daję zwykły przekaźnik który na cewce ma 76 omów. Dodatkowo na przekaźnikach takich jak do halogenów obok cewki na schemacie widnieje opornik. Może problem jest ze sparametryzowaniem układu.

Do czego w mojej wersji auta służy przekaźnik K16_X125 w UEC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne. Rozebrałem zegary i mamy pin, ścieżki od niego i na tym się kończy. Prześledziwszy ścieżki doszedłem że pin 13 powinien wychodzić z kolektora jakiegoś tranzystora którego po prostu nie ma. Ale skoro kontrolka świeci wykorzystam z niej zasilanie do wzbudzenia mikroprzekaźnika który poda masę na ów 13 pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orochimaru, a masz możliwość sprawdzenia w TISie, czy we włączniku świateł jest 12V po włączeniu świateł ale takie które ma wystarczający prąd dla 2 przekaźników? Mierząc miernikiem jest na co najmniej 3 kablach w tym na PIN8 ale nie daje rady załączyć przekaźnika, w dodatku wtedy nie zaświeca się kontrolka halogenów na zegarach. Chciałbym zrobić to tak, aby jak najbardziej oryginał przypominało. Bo zaświtało mi w głowie, że jak wykorzystam +12 na tylne świeczki to halogeny będzie można włączyć nawet w pozycji 0, bo mam światła dzienne aktywowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednio nie włączysz tym przekaźnika. To są tylko sygnały dla sterownika - za mały prąd.

Ja bym obejrzał dokładnie tę dziurę po tranzystorze w zegarach.

Jak brakuje tylko jego, to może wystarczy dolutować coś na kablach na próbę. Jeśli obwód sterowania bazy działa, to będziesz miał fabryczne rozwiązanie.

Do przekaźnika trzeba by dorobić jakiś wzmacniacz, może na darlingtonie niewiem.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary oglądałem, w zasadzie nie byłoby trudne je przerobić, ale trzeba mieć drugie na wzór a o to nie jest łatwo. W zasadzie myślałem kupić zegary z anglika ze sterowaniem halogenów, zmienić tarczę z moich i przelutować moją pamięć aby zgadzał się przebieg i aby liczył w km a nie milach. Zabawa kosztowałaby max 50zł ale brak zegarów spełniających wymagania. Dlatego postanowiłem zrobić coś zastępczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.