jacknn Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Witam Chcę sobie zamontować halogeny. Teraz tak, nie mam RECa czyli mała skrzynka bezpieczników z tyłu. W OP COMie mam możliwość aktywowania halogenów. Wiem, że u mnie nie da się podpiąć pod przednią skrzynkę bezpieczników. Może ktoś ma doświadczenie czy da się i jeśli się da jak uruchomić halogeny po canie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Kabelek brązowo-biały na pinie 13 wtyczki od zegarów - stąd wychodzi sygnał do sterowania przekaźnika halogenów. Sam przekaźnik powinien być z tyłu, pierwszy od lewej. Po jego lewej stronie, bezpiecznik 15A zasilający całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Nie mam owego przekaźnika. W jego miejscu jest puste miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 A zatem cała nadzieja w zegarach. Jeśli mają uzbrojony pin 13, to możesz spróbować się pobawić. Musiałbyś wyjąć włącznik świateł i zmierzyć na nim opór między pinami 9 i 11. Jest na nich włącznik przeciwmgielnych, tylnych. We włączniku jest opornik do celów diagnostycznych i trzeba zmierzyć jego opór, żeby taki sam wstawić w obwód halogenów. Teraz wkładasz taki opornik między piny 28 i 36 we wtyczce zegarów. Pod pin 13 podłączasz żarówkę ok. 1W, podłączoną drugim końcem do plusa aku i opcomem włączasz halogeny. Jak wszystko działa, to po włączeniu świateł i zwarciu pinów 28 i 36 (bez wyjmowania opornika), żarówka powinna się zaświecić. Tzn, że zegary będą włączać przekaźnik halogenów i możesz rzeźbić instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Mam już włącznik z przyciskiem do halogenów, czy jeśli podłącze go do auta to mogę pominąć wstawianie opornika i tylko przejść do sprawdzenia pinu 13 czy działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 A czy po zamontowaniu włączników + aktywacja op comem przy załączeniu przyciskiem nie powinna zapalić się kontrolka na zegarach? Niestety nic na pinie 13 się nie pojawiło. Kabelek jest na miejscu, wiązka do włącznika również jest na miejscu. Czy będę musiał wymieniać zegary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 W przypadku halogenów i zabawy op-comem, ich dezaktywacja niszczy UEC, wiem to na podstawie VC, w AH może (ale nie musi) być podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Wiem o tym ryzyku, dlatego aktywowałem i nie wyłączałem z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Aktywowałeś w UEC-u, czy w IPC-u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Aktywowałeś w UEC-u, czy w IPC-u? ZTCP to halogeny aktywujemy w CIM, IPC i UEC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Aaaa, UEC tylko. Dlatego może (na pewno) nie działa. Czyli jeszcze CIM i IPC. Jutro się podepnę i zobaczę co tam dalej słychać. Mam opisówkę do OP COMa ale tam nie ma jak halogeny aktywować. Jest o ksenonach ale taka ważna rzecz została pominięta. ALe ostrzeżenie o zabawie nimi w UEC jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drahe Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Halogeny aktywujesz tylko w UEC i IPC.W Astrze H nie uszkodzisz UEC-a ten problem dotyczy tylko Vectry C i kilku rodzajów skrzynek UEC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 W UEC miałem aktywne, musiałem aktywować w IPC i teraz jest ok. Muszę teraz dorobić wiązkę dołożyć BZP, przekaźnik i przykręcić halogeny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 A gdzie szukać tego kabelka z pinu 13 w zegarach na jakimś ogólnie dostępnym złączu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Duże złącze od całej deski rozdzielczej - po lewej stronie na złączeniu progu ze słupkiem A. Pin nr 9. Dalej już leci kabelek bezpośrednio do skrzynki z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Wielkie dzięki. Jak jutro nie będzie padało, to postaram się wszystko zamontować i uruchomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Wielkie dzięki. Jak jutro nie będzie padało, to postaram się wszystko zamontować i uruchomić. no i pochwalić się efektem a najlepiej zrobić jakiś manual dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > no i pochwalić się efektem a tym na pewno się pochwalę > a najlepiej zrobić jakiś manual dla potomnych oooo własnie, dzięki za przypomnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Orochimaru: Zaczalem montowac wiazke. Jednak po probach okazuje sie ze po podlaczeniu do pinu 9 w glownym zlaczu miernika nic sie nie dzieje przy wlaczaniu halogenow zarowno wzgledem masy jak i plusa. Sprawdzalem miernikiem. Mozliwe ze musi byc jakies obciazenie aby zadzialalo? Zrobilo mi sie ciemno i nie spawdzalem jak to jest przy samych zegarach. Kontrolka na zegarach zapala sie. sory ze bez pl ale z komorki pisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Jeśli jest jakieś monitorowanie obwodu (a pewnie jest) to może być tak, że bez obciążenia sterownik wysyła jakiś milisekundowy impuls i odłącza obwód jak nie wykryje obciążenia. Luknij, tak dla sportu, czy w UEC-u nie wywaliło błędu typu B2530. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Spoko. Jutro sie podepne OP COMem i zobacze, sprobuje podpiac cewke przekaznika i wtedy wyjdzie co jest grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 No niestety, brak jakiegokolwiek sygnału, zarówno z podłączonym przekaźnikiem względem masy jak też i względem plusa. Błędów brak. Czy to oznacza, że poza kontrolką moje zegary nie obsługują halogenów, czy też jest jeszcze jakiś inny haczyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Kabel ma ten sam kolor? Powinien wychodzić z zegarów bezpośrednio do tego złącza. Skoro przy zegarach działa, to albo to nie jest ten kabel, albo jest przerwany gdzieś po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Wczesniej stwierdzilem ze dziala po kontrolce na zeharach. Dzisiaj sprawdzilem wszedzie lacznie ze zlaczem przy zegarach. Moze tam trzeba jakis uklad diagnostyczn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Aaa, takie buty. Zerknij jeszcze do CIMa, jak wspominał kol. analyzer64. Jeśli tam też jest możliwość aktywacji to załącz. Nie trzeba dodatkowych elementów. Zegary są z kontrolką, więc tym bardziej powinny działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 W CIM nic nie ma odnośnie przednich świateł przeciwmgielnych. Skoro kontrolka się zapala to halogeny musi załączyć. Masz może schemat do mojego auta? Możliwe, że jest inaczej niż we wcześniejszych rocznikach, tak jak to było z domykaniem szyb. Może tutaj też coś pozmieniali i inaczej się to odbywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Jest inaczej, bo nie ma RECa. Poza tym, tak jak napisałem. Przekaźnik i żarówki są zasilane z plusa, a zegary - pinem 13 - podają masę na przekaźnik, który włącza reflektory. Kiedyś, gdzieś obiło mi się o oczy, że może być taka sytuacja, że wystaje pin z zegarów, ale nie jest podłączony do płyty głównej. wszystko wskazuje na to, że powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 A czy przekaźnik nie powinien mieć odpowiedniego oporu cewki? Może w ten sposób sprawdza sobie działanie układu. Mierzyłem przekaźniki i teoretycznie taki jaki powinien być do halogenów ma 95 omów natomiast inne przekaźniki mają albo 86 albo 76 omów. Ja daję zwykły przekaźnik który na cewce ma 76 omów. Dodatkowo na przekaźnikach takich jak do halogenów obok cewki na schemacie widnieje opornik. Może problem jest ze sparametryzowaniem układu. Do czego w mojej wersji auta służy przekaźnik K16_X125 w UEC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Opór cewki nie jest krytyczny, a z pewnością nie ma znaczenia 10 ohmów w tę, czy we w tę. Przekaźnik, o którym wspomniałeś, steruje właśnie reflektorami, ale w przypadku, gdy występuje REC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Już wszystko jasne. Rozebrałem zegary i mamy pin, ścieżki od niego i na tym się kończy. Prześledziwszy ścieżki doszedłem że pin 13 powinien wychodzić z kolektora jakiegoś tranzystora którego po prostu nie ma. Ale skoro kontrolka świeci wykorzystam z niej zasilanie do wzbudzenia mikroprzekaźnika który poda masę na ów 13 pin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Które piny we włączniku świateł odpowiadają za halogeny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 11 i 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Szukam +12 w złączu na słupku po stacyjce, a najlepiej +12 po załączeniu świateł, może być z wiązki do tylnych pozycyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Niestety lampki z tyłu lecą z UEC-a i nie przechodzą przez to złącze. 12V po stacyjce to np: piny 7 i 12 (klima) 13 (oświetlenie schowka) 37 (zegary, pstryczki przy pedałach) 46 (CIM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 A którędy wiązka leci z UECa do tylnych lampek? Na lewym progu? Możesz napisać jaki kolor, to miernikiem przedzwonie który za nie odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Tak, wiązka leci lewym progiem. Kabelek żółto-czarny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ok., dzięki. Jutro montuję układzik mojej konstrukcji który zrekompensuje braki w aucie. Halogeny dla nie wprawnej osoby będą działały tak jak w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Orochimaru, a masz możliwość sprawdzenia w TISie, czy we włączniku świateł jest 12V po włączeniu świateł ale takie które ma wystarczający prąd dla 2 przekaźników? Mierząc miernikiem jest na co najmniej 3 kablach w tym na PIN8 ale nie daje rady załączyć przekaźnika, w dodatku wtedy nie zaświeca się kontrolka halogenów na zegarach. Chciałbym zrobić to tak, aby jak najbardziej oryginał przypominało. Bo zaświtało mi w głowie, że jak wykorzystam +12 na tylne świeczki to halogeny będzie można włączyć nawet w pozycji 0, bo mam światła dzienne aktywowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Bezpośrednio nie włączysz tym przekaźnika. To są tylko sygnały dla sterownika - za mały prąd. Ja bym obejrzał dokładnie tę dziurę po tranzystorze w zegarach. Jak brakuje tylko jego, to może wystarczy dolutować coś na kablach na próbę. Jeśli obwód sterowania bazy działa, to będziesz miał fabryczne rozwiązanie. Do przekaźnika trzeba by dorobić jakiś wzmacniacz, może na darlingtonie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Zegary oglądałem, w zasadzie nie byłoby trudne je przerobić, ale trzeba mieć drugie na wzór a o to nie jest łatwo. W zasadzie myślałem kupić zegary z anglika ze sterowaniem halogenów, zmienić tarczę z moich i przelutować moją pamięć aby zgadzał się przebieg i aby liczył w km a nie milach. Zabawa kosztowałaby max 50zł ale brak zegarów spełniających wymagania. Dlatego postanowiłem zrobić coś zastępczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Zrobione. Mam dużo fotek, teraz trzeba by zrobić jakiś manual. Ostatecznie jednak szukam zegarów przystosowanych do obsługi halogenów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.