rommcio Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Mam taki problem w moim 1.9 JTDM 120KM były zamontowane świece Bosch o numerze 0250202132 zauważyłem że długość tych świec wynosi ok. 109 mm jak ja zamawiałem poszukałem najpierw w EPER i tak wywaliło numer 46754154 co jest odpowiednikiem Bosch 0250202036 a te świece mają długość 103 mm. Mechanik zwrócił mi na to uwagę ale jak wyszukane po numerach oryginału to musi być dobrze więc kazałem mu zamontować. Auto zapalało przed wymianą troszeczkę ciężej i dlatego w ogóle wymieniłem a teraz jak zrobiło się zimniej muszę 15 sek. po trzymać żeby zapalił. pytanie czy ta długość tej świecy jest taka istotna ? i dlaczego prawie wszystkie katalogi się mylą tzn: EPER, Bosch, NGK itp. które do mojego auta podają świece o długości 103 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Mam taki problem w moim 1.9 JTDM 120KM były zamontowane świece Bosch o numerze 0250202132 > zauważyłem że długość tych świec wynosi ok. 109 mm jak ja zamawiałem poszukałem najpierw w > EPER i tak wywaliło numer 46754154 co jest odpowiednikiem Bosch 0250202036 a te świece mają > długość 103 mm. > Mechanik zwrócił mi na to uwagę ale jak wyszukane po numerach oryginału to musi być dobrze więc > kazałem mu zamontować. Auto zapalało przed wymianą troszeczkę ciężej i dlatego w ogóle > wymieniłem a teraz jak zrobiło się zimniej muszę 15 sek. po trzymać żeby zapalił. > pytanie czy ta długość tej świecy jest taka istotna ? i dlaczego prawie wszystkie katalogi się mylą > tzn: EPER, Bosch, NGK itp. które do mojego auta podają świece o długości 103 mm Wyślij mi VIN na priv kolego, to po pierwsze. Po drugie taka różnica w długości prawdopodobnie wynika z różnicy długości części poza komorą spalania i jest mało istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Wyślij mi VIN na priv kolego, to po pierwsze. Po drugie taka różnica w długości prawdopodobnie > wynika z różnicy długości części poza komorą spalania i jest mało istotna. TSMFYB61S00194890 też mi się wydaje że to nie jest aż takie istotne lub inaczej wydawało mi się do czasu aż samochód zaczął dużo gorzej zapalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > TSMFYB61S00194890 > też mi się wydaje że to nie jest aż takie istotne lub inaczej wydawało mi się do czasu aż samochód > zaczął dużo gorzej zapalać > TSMFYB61S00194890 > też mi się wydaje że to nie jest aż takie istotne lub inaczej wydawało mi się do czasu aż samochód > zaczął dużo gorzej zapalać Oryginał ma numery 46754154, wcześniej był numer 60816139. Oba numery wskazują na inne zamienniki, pierwszy numer wskazuje: Bosch 0250202036, NGK 3413, Denso DG-122A. Drugi, starszy numer wskazuje: Bosch 0250202028, NGK 4694 i Denso DG-127. Świece różnią się długością poza komora spalania, te starsze są dłuższe, wewnątrz różnica to niecały mm. moim zdaniem te świece powinny pracować zamiennie i problem może wskazywać na centralkę sterującą. Cena oryginalnej świecy u mnie to 69 zł/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek1 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 to ja się przy okazji podłączę. Czy jedyną receptą na centralkę sterującą jest jej wymiana? Zapala mi się kontrolka świec żarowych, ale świece po sprawdzeniu są ok a kompter wskazuje na centralkę właśnie. w serwisie zalecili wymianę, rozumiem, że jakieś czyszczenie nie wchodzi w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > to ja się przy okazji podłączę. Czy jedyną receptą na centralkę sterującą jest jej wymiana? Zapala > mi się kontrolka świec żarowych, ale świece po sprawdzeniu są ok a kompter wskazuje na > centralkę właśnie. w serwisie zalecili wymianę, rozumiem, że jakieś czyszczenie nie wchodzi w > grę? Niestety tak... Pasują od Stilo / Bravo ... Moja teoria zakłada,że te przekaźniki z elektroniką "przeprogramowują" sie i szukają 5-tej świecy... tak w środku jest układ dla 5 świec pod silnik 2,4 MJTD Jesli podaje napięcie na świece, świece maja na wtyczce do tego przekaźnika rezystancję na poziomie 2 Ohm a wysyła komunikat, że coś nie odpowiada ( zapala komunikat na desce ) to tylko wymiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Wymiana swiec W mojej ocenie kolega ma problem ale z systemem Paliwowym - CR - niskie ciśnienie na wtryskiwaczach lub lejące wtryski a nie z świecami. MJTD zapala bez świec i nawet teraz zdarza mi się przekręcać kluczyk od razu bez czekania na świece... Proponuje sprawdzić ciśnienie podczas uruchamiania na szynie CR ( 270-300 Bar powinno być ) i wykonać test na przelew wtryskiwaczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 20 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > Wymiana swiec > W mojej ocenie kolega ma problem ale z systemem Paliwowym - CR - niskie ciśnienie na wtryskiwaczach > lub lejące wtryski a nie z świecami. MJTD zapala bez świec i nawet teraz zdarza mi się > przekręcać kluczyk od razu bez czekania na świece... > Proponuje sprawdzić ciśnienie podczas uruchamiania na szynie CR ( 270-300 Bar powinno być ) i > wykonać test na przelew wtryskiwaczy... Możesz mieć kolego rację bo jak zostawiłem kiedyś przez przypadek kluczyk przekręcony i odpaliłem jak przestała działać pompka to zapalał lepiej. Jeżeli by się potwierdziło to co napisałeś to co jest do wymiany ? ale mimo wszystko wymienię te świece na takie same jak tam były bo od czegoś trzeba zacząć a najlepiej doprowadzić do stanu początkowego jak jeszcze wszystko w miarę działało, dodam że problem odpalania pojawia się tylko jak zaczyna być zimniej w lecie pali na dotyk. Czytałem o tym na różnych forach np. Opla, Saba itd. problem ma bardzo dużo ludzi ale nikt nie napisał co go rozwiązuje, jedni piszą że regeneracja rozrusznika, inni że jakiś czujnik ciśnienia atmosferycznego znowu inni piszą żeby odpiąć jakiś czujnik cieczy chłodzącej że niby świece wtedy dłużej grzeją ale żadnych konkretów filmy które znalazłem na forum opla u mnie jeszcze nie jest tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Ozesz, ale zabawa. Wg mnie to jakies mega zaniedbanie tego przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Niedawno sąsiad brał te świece do astry 1,9cdti 100km , wg nr podwozia wychodziło co innego niż miał wsadzone. Wziął te które miał zamontowane i śmiga , też mu meches marudził ,że nie mogą być innej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Tak to moje uno 1,3 DS nie zapalało w mrozy Świece pracują przed uruchomieniem... do 25 sekund ( nawet jak zgaśnie info na tablicy to nadal grzeją ) i nawet kilka minut po uruchomieniu silnika - taka proekologiczna zagrywka... Co do czujników to wystarczy podłączyć się PC-tem po nocy i sprawdzić co który wskazuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Dziś miał mój samochód dobry dzień rano odpalił na strzał po południu też ale zrobiło się cieplej rano +11 po południu +18, zrobię tak jak napisałem najpierw te same świece które były w aucie później aku bo mam ten najmniejszy dopuszczalny, później regeneracja rozrusznika a jak dalej będą problemy to wtryski lub pompa CR (regeneracja) jak ktoś jest zainteresowany lekturą LINK jeżeli ktoś nie wie to 1.9 CDTI opla to ta sama jednostka co JTDM, Multijet Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > jeżeli ktoś nie wie to 1.9 CDTI opla to ta sama jednostka co JTDM, Multijet Fiata Wiemy, że jeździmy Oplami i Sabami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Wiemy, że jeździmy Oplami i Sabami Może odwrotnie to właściciele Opli i Sabów jeżdżą tak faktycznie Fiatami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rommcio Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Więc świece zostały wymienione różnica bardzo duża odpala na strzał więc jednak długość jest bardzo istotna dla wszystkich szukających informacji jakie są montowane świece w Fiat Sedici 1.9 JTDM MultiJet 120KM silnik: D19AA to BOSCH 0250202132 długość 109 mm przynajmniej w moim samochodzie były takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 To jeszcze ja pozwolę sobie się wtrącić. Czy w Cromach są też dwa rodzaje świec do 150 KM i 120 KM? Chyba tak. I czym one się różnią? Czy można stosować zamiennie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemia21 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > To jeszcze ja pozwolę sobie się wtrącić. Czy w Cromach są też dwa rodzaje świec do 150 KM i 120 KM? > Chyba tak. I czym one się różnią? Czy można stosować zamiennie? > Pozdrawiam Dołańczam sie do pytania. Moja krowa mruga kontrolka od miesiaca wiec czas coś zrobić ale są dwie rodzaje choć nie wiem czym się różnią bo wyglad i opis na nich niby ten sam. I co lepsze Bosch czy Duraterm czy Beru gn 059. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 U siebie z boscha mialem zalozone.Wiec moge polecic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > Dołańczam sie do pytania. Moja krowa mruga kontrolka od miesiaca wiec czas coś zrobić ale są dwie > rodzaje choć nie wiem czym się różnią bo wyglad i opis na nich niby ten sam. I co lepsze Bosch > czy Duraterm czy Beru gn 059. > pozdrawiam Beru GN059 były stosowane na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Beru GN059 były stosowane na pierwszy montaż. U mnie siedziały Bosche, wg mechanika nie były nigdy ruszane. Przejeździły 123 tyś. km. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > U mnie siedziały Bosche, wg mechanika nie były nigdy ruszane. Przejeździły 123 tyś. km. > Pozdr Ale ty masz 8v, a ja pisałem o 16v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Ale ty masz 8v, a ja pisałem o 16v. bosche mialem i ja w 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.