jedrek_18 Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Właśnie zadzwonił do mnie ojciec. W trasie zapaliła mu się kontrolka "Check engine" i komunikat "Engine fault" oraz symbol klucza. Silnik słabiej ciągnie, pracuje jakby na "3 gary" i ciągle piszczy brzęczyk. Autem da się jechać. Co to może być? Przejechałem nim dzisiaj rano ponad 300 km - trochę słabo ciągnął, jakby paliwo było chrzczone, ale silnik chodził równo, nie było żadnych problemów. Komunikat wyświetlił się po zatankowaniu na Shellu. Czy jest może ktoś od nas w pobliżu Białegostoku (tam właśnie zmierza tato) z ELM327? EDIT: Kontrolka miga. Katalizator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 niech zjedzie na pobocze, wyłączy silnik, odczeka chwile, odpali ponownie i zobaczy co się będzie działo. Jeżeli dalej to samo, to nic innego nie pozostaje jak podłączyć się pod fes-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 To mu właśnie poradziłem zaraz po tym, gdy się dowiedziałem. Niestety, nie pomogło. W dalszym ciągu miga kontrolka, wyświetla się komunikat i piszczy brzęczyk. Ojciec dotoczył się już do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 teraz jest ciemno więc niech weźmie odpali silnik i spojrzy pod maskę czy czasem nie ma gdzieś przebicia z kabli WN, jeśli będzie to zauważy to bo będzie widział biegającą iskrę po kablach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Pod maską ciemno po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 fes/mes prawde powie z errorow lub z parametrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 a z wydechu nie wylatuje nie przepalone paliwko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 Jutro rano ojciec sprawdzi, powiedział, że dziś już za ciemno. Heh, musi jeszcze wrócić z tego Białegostoku - jest może ktoś od nas w pobliżu z interfejsem diagnostycznym? Jaką opinię ma ASO Fiata w Białymstoku? Morgan, podejrzewasz kabel/cewkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 dokładnie podejrzewam, że powodem może być brak iskry na którejś z świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > spojrzy pod maskę czy czasem nie ma gdzieś przebicia z kabli WN Gdzie Ty w Stilo widziałeś kable WN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > podejrzewasz kabel/cewkę? Jeżeli padła cewka i pracuje tylko na trzech garach to rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Przerabiałem ten przypadek tego lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 no to się pomyliłem skoro ich tam nie ma, więc kolego proszę Cię o uświadomienie mnie jak jest rozwiązany problem podawania napięcia na świece (o ile są) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Jeżeli padła cewka i pracuje tylko na trzech garach to rzuca silnikiem na wolnych obrotach. > Przerabiałem ten przypadek tego lata. Podobno trudno ruszyć z miejsca z niższych obrotów bo właśnie rzuca. Jakiej marki cewkę najlepiej kupić (o ile to ona jest przyczyną problemu)? NGK daje radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > no to się pomyliłem skoro ich tam nie ma, więc kolego proszę Cię o uświadomienie mnie jak jest > rozwiązany problem podawania napięcia na świece (o ile są) Na każdej świecy jest osobna cewka (fajka), do której jest podawane niskie napięcie sygnałowe ( czy jak to nazwać). W każdym razie dochodzą takie cieńkie druciki do cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > Podobno trudno ruszyć z miejsca z niższych obrotów bo właśnie rzuca. Jakiej marki cewkę najlepiej > kupić (o ile to ona jest przyczyną problemu)? NGK daje radę? Champion powinien około stówy kosztować w ASO- 4 mies. temu wymieniałem 2 sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 powiadasz coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > powiadasz coś takiego? Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 no to dzięki za wyjaśnienie człowiek całe życie musi się uczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > człowiek całe życie musi się uczyć Eee,tam. Wystarczy autokącik czytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 OK, sprawdzone - zgodnie z przewidywaniami padła cewka. > Champion powinien około stówy kosztować w ASO- 4 mies. temu wymieniałem 2 sztuki Z Championami wyjechał z fabryki. Teraz do wyboru mam: NGK za ~130 zł i Magneti Marelli za ~180 zł w Inter Cars oraz "oryginalną" za 189 zł w ASO. Którą radzicie brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 ja bym brał ori w AS(i)O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > OK, sprawdzone - zgodnie z przewidywaniami padła cewka. > Z Championami wyjechał z fabryki. Teraz do wyboru mam: NGK za ~130 zł i Magneti Marelli za ~180 zł > w Inter Cars oraz "oryginalną" za 189 zł w ASO. Którą radzicie brać? Magneti Marelli to Champion - pod naklejką MM miałem wytłoczone Champion. Ale to i tak za drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Zamontowana Magneti Marelli. Wszystko działa, komputer nie wyświetla błędów. Dzięki wszystkim za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > OK, sprawdzone - zgodnie z przewidywaniami padła cewka. Oryginalnie też mam Championy, ale z drugiej strony znaczek MM tez na nich jest. Jaką po awarii mi ASO zamontowało nie wiem, ale była w pudełku Ricambi Orginali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.