lumo Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Witajcie W moim Punto II 1,2 8V mam zainstalowany parownika tomasetto at 07. Ostatnio pojawił się spory problem przy porannym rozruch, tzn. przy pierwszym przełączeniu na gaz samochód gaśnie, ba nie ma w ogóle możliwości jazdy na gazie. Przy próbie zmiany opcji zasilania z benzyny na gaz w czasie jazdy do silnika W OGÓLE nie dopływa gaz, silnik nie pracuje po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Dopiero w momencie gdy silnik złapie delikatnej temperatury zaczyna pracować na gazie ale BARDZOOOO opornie, przy wysprzegleniu i sporym ciśnięciu pedału gazu silnik wchodzi na obroty z niesamowitym opóźnieniem. Kiedy temperatura silnika osiągnie właściwą wartość wartość wszystko jest jak najbardziej ok. Dla jasności, przebieg reduktora ok 20 kkm, filtry zmieniane co 10 kkm. Czym to moze być spowodowane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > Dla jasności, przebieg reduktora ok 20 kkm, filtry zmieniane co 10 kkm. > Czym to moze być spowodowane ?? ile lat ma reduktor? stawiam na zuzyta membranę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > ile lat ma reduktor? > stawiam na zuzyta membranę pod koniec grudnia będzie 2 lata, wiec chyba "starość" membrany możemy wykluczyć, uszkodzenia jak najbardziej ale JAK ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 złe ustawienie centralki sterującej... co masz tam poza tym reduktorem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 > pod koniec grudnia będzie 2 lata, wiec chyba "starość" membrany możemy wykluczyć, uszkodzenia jak > najbardziej ale JAK ?? kilka lat mogl lezec na połce... najlepiej to sie podpiac z kompem i sprawdzic ustawienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 > Czym to moze być spowodowane ?? Zacznij od sprawy bardzo prostej. Wyczyść silnik krokowy. Syf który się tam zbiera na zimno bardzo dobrze skleja trzpień z obudową. Jak to nie pomoże to wtedy można szukać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > złe ustawienie centralki sterującej... co masz tam poza tym reduktorem?? Centralka sterująca jest trochę archaiczna, bo jest to Tartarini TEC 99 i generalnie PWA reguluje się tam samo. Czas nakładania faz jest regulowany potencjometrem w emulatorze wtryskiwaczy AEB archimede. Kolega lumo ma sprawdzić co się będzie działo po zastąpieniu krokowca registrem podczas przełączania na zimno. Jeśli będzie poprawa, to sprawa samego krokowca, jeśli nie będzie szukał dalej. Same elektrozawory też sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Zacznij od sprawy bardzo prostej. Wyczyść silnik krokowy. Syf który się tam zbiera na zimno bardzo > dobrze skleja trzpień z obudową. Jak to nie pomoże to wtedy można szukać dalej. Tak jednak to była sprawa bardzo prosta Tak to była wina korkowca ale nie pomyślał bym że się tam taki klej zrobił, po wyczyszczeniu jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.