Skocz do zawartości

[A3 '02] 1.6 8V AVU nie odpala po nocy


qbadm

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, koledzy być może podpowiecie, autko nie odpala mi za pierwszym po nocy lub kiedy jest zimne. Muszę krecić 3-5 razy aż sulnik zaskoczy, dopóki się nie rozgrzeje bardzo silnikiem telepie:/ Lewego powietrza raczej nie łapie - sprawdziłem. Kiedy już złapie temperaturę ok. 70* silnik pracuje OK, ma moc itd. Problemy zaczęły się wraz z jesiennymi spadkami temperatury. Paliwo w zbiorniku zawsze powyżej 1/4 więc pompki raczej nie przypaliłem:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć, koledzy być może podpowiecie, autko nie odpala mi za pierwszym po nocy lub kiedy jest zimne.

> Muszę krecić 3-5 razy aż sulnik zaskoczy, dopóki się nie rozgrzeje bardzo silnikiem telepie:/

> Lewego powietrza raczej nie łapie - sprawdziłem. Kiedy już złapie temperaturę ok. 70* silnik

> pracuje OK, ma moc itd. Problemy zaczęły się wraz z jesiennymi spadkami temperatury. Paliwo w

> zbiorniku zawsze powyżej 1/4 więc pompki raczej nie przypaliłem:/

brak ssania

czujnik temp silnika na 1 ogien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod VAG.

Może być wspomniany wyżej czujnik temperatury, cewka, świece, brudna przepustnica, nieszczelny dolot i pewnie jeszcze jakieś duperele.

Bez VAGa spróbowałbym odpiąć czujnik temp. i potem odpalić.

Zazwyczaj jednak jak pada czujnik to cały czas jest za bogato i nie chce odpalać na ciepłym, ale to jest uzależnione od tego co czujnik pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnij pod VAG.

> Może być wspomniany wyżej czujnik temperatury, cewka, świece, brudna przepustnica, nieszczelny

> dolot i pewnie jeszcze jakieś duperele.

> Bez VAGa spróbowałbym odpiąć czujnik temp. i potem odpalić.

> Zazwyczaj jednak jak pada czujnik to cały czas jest za bogato i nie chce odpalać na ciepłym, ale to

> jest uzależnione od tego co czujnik pokazuje.

Najpierw odpiąłem czujnik, auto załapało ale zgasło od razu. Potem podłaczyłem VAG i odczytałem temperaturę na rozgrzanym silniku [screen w załaczniku].

Podmieniłem na nowy czujnik ale odczyty są te same.

post-58043-14352522480113_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem też, że błędów żadnych nie ma.

Moim następnym krokiem byłyby kable wysokiego napięcia wazniak.gif i świece (nie wiem kiedy ostatnio wymieniałeś te elementy)

Albo bez kombinowania wymienić, albo po próbie odpalenia wykręć świece i porównaj czy wszystkie są suche i nie okopcone. Myślę, że zauważysz różnicę na którym cylindrze jest coś nie tak. IMHO taka zabawa byłaby uzasadniona tylko w przypadku niedawnej wymiany świec i kabli WN. Jeżeli świece maja ok 50 kkm i kable też są stare i sztywne to wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów na VAGu nie ma, świece i kable wymieniane przy okazji montażu instalacji gazowej w lipcu. Wiadomo, że kiedy auto szarpie podczas przyśpieszania na gazie to do wymiany świece i kable - u mnie jest w tej kwestii OK.

Świece są białe, więc dopala mieszankę.

Idźmy o krok dalej: co z zaworami i uszczelką? Być może na zimnym brak jest kompresji na którymś cylindrze? Silnik złapie temperaturę i sam się uszczelnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, że kiedy auto szarpie podczas przyśpieszania na

> Świece są białe, więc dopala mieszankę. ok.gif

> Idźmy o krok dalej: co z zaworami i uszczelką?

Jeżeli to uszczelka (co również jest możliwe) to: czy auto się nie przegrzewa, czy nie ubywa płynu chłodniczego, czy nie gazuje w zbiorniczku czy węże do chłodnicy nie puchną, czy nie dymi nadmiernie na biało (choć teraz tego nie sprawdzisz). Miałem przypadek, gdzie na początku awarii uszczelki płyn wlatywał do cylindra i też nie palił (był to pierwszy objaw padu UPG), później wszystko wydawało się OK (do momentu, aż znacznie zaczęło ubywać płynu, wówczas doszło przegrzewanie spowodowane wywaleniem płynu). Po dłuższym postoju w moim przypadku świece były mokre od płynu. Być może sprawdzałeś świece po jeździe lub płyn może wciekać nie na świecę.

Załóżmy na razie, że to nie to. Jeżeli nie robisz jakichś długich tras to pojeździj tak obserwując na razie w/w objawy.

Natomiast zmierz ciśnienie jakie daje pompa paliwa lub spróbuj odpalić na LPG (od tego bym teraz zaczął).

Jaki przebieg ma auto?

Nie ważne, że zawsze masz paliwo w baku. Po założeniu LPG pompa najprawdopodobniej dalej pracuje (chyba, ze po przełączeniu na LPG jest odłączana - niektórzy tak robią).

Tylko przy awarii pompy najprawdopodobniej nie wchodziłby też na wysokie obroty pod obciążeniem.

Pozostaje też kwestia przepustnicy: mocne zabrudzenie lub awaria czujnika położenia (co chyba powinno pokazać błąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie przegrzewa się, węże nie są twarde jak kamień, nie wywala korka, nie ubywa płynu, olej też ma normalną konsystencję. Auto nie kopci na biało. Dodam, że instalacja gazowa jest ustawiona tak, aby zimny silnik odpalał na gazie kiedy temp reduktora >35*.

Przepustnica jest czysta, bo odma silnika jest puszczona pod auto, nie wywala błędu - auto nie zapala również z wciśniętym pedałem gazu. Obroty na rozgrzanym silniku nie falują.

Sprawdziłem zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, nie wyrzuca benzyny do wężyka podciśnienia - co też mi ktoś zasugerował. Auto rozgrzane na benzynie i gazie idzie po autostradzie licznikowe 190km/h bez problemu, więc moc jest. Nie zauważyłem aby było słabsze lub gorzej przyspieszało.

Reasumując problem jest na zimnym motorze, nie zapala, dopiero po 4-5 razie i telepie motorem dopóki silnik nie złapie jakiś 40-50 stopni.

Dziś wstawiam do elektromechanika, niech sprawdza, oczywiście opcja "wymieniamy wszystko po kolei na nowe" nie wchodzi w grę, więc będę negocjował - albo szuka przyczyny albo szukam sam tongue.gif

Dam znać czy pocisnął z tematem czy tłumaczy ten stan rzeczy instalacja gazową, która jest wystrojona OK i nie modzi w mapach zlosnik.gif

Info z warsztatu: pompa i zawór na listwie OK, trzyma 3bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy ktoś mi pomoże zdiagnozować przepływomierz?

06A 906 461B - wtyk 4pin

Dziś go dokładnie całego umyłem, teraz należałoby go pomierzyć ale nie wiem jak i jakich wartości oczekiwać. Szperałem po necie ale bez skutku:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam dzis zalozylem nowa przeplywke boscha bo wczesniejsza bledne wartosci podawala

u mnie obroty falowaly przez pare sekund po odpaleniu ,dodatkowo muł i strasznie kopcil po odpieciu dalo sie normalnie jezdzic ale tez byl slabszy

vag bledu przeplywki nie pokarze jedynie logi zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy czy ktoś mi pomoże zdiagnozować przepływomierz?

> 06A 906 461B - wtyk 4pin

> Dziś go dokładnie całego umyłem, teraz należałoby go pomierzyć ale nie wiem jak i jakich wartości

> oczekiwać. Szperałem po necie ale bez skutku:/

ostatni akapit:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatni akapit:

> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Dzięki za info, czyli wychodzi na to, że w moim autku blisko czerwonego pola powinno być ok 80g/s. Hmm, w załączniku zamieszczam PDF jak Pierburg zaleca mierzyć przepływkę. Niestety w tym przypadku instrukcja dotyczy podobnego ale 5cio pinowego przepływomierza :/

Błędy jakie mi ostatnio wywaliło:

4 Faults Found:

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-10 - - - Intermittent

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

17658 - Fuel Level too Low

P1250 - 35-00 - -

Błąd 16486 wystąpił po raz pierwszy i już się nie powtórzył, pozostałe są cały czas od około 2 m-cy, czy wskazują na przepływkę?

287370467-pg_si_0079_pl_web.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki czas wtrysku masz po zalapeniu ?

Około 5ms na zupełnie zimnym motorze czyli ok. 0* Taki czas mam na sterowniku gazowym, potem spada do ok. 3,0ms jak się rozgrzeje już. Na VAG nie wiem gdzie szukać tego:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Około 5ms na zupełnie zimnym motorze czyli ok. 0* Taki czas mam na sterowniku gazowym, potem spada

> do ok. 3,0ms jak się rozgrzeje już. Na VAG nie wiem gdzie szukać tego:/

mieliwsmy kiedys taka a3 z podobnymi problemamy, okazalo sie ze sterownik byl uszkodzony oraz kolektor ssacy byl nieszczelny i ssalo lewe powietrze

uszkodzenie sterownika poledalo na tym ze podawal 5V na przewod syganlowy lambdy zamiast referencyjnego 0,5V

skutkowalo to uboga mieszanka i problemy na zimnym

warto to sprawdzic, jak i kolektos ssacy, nawet jak sie wydaje ze jest ok warto rozebrac zlozyc od nowa sprawdzic uszczelki

a tak na marginesie nie miales wczesnie a3 1.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mieliwsmy kiedys taka a3 z podobnymi problemamy, okazalo sie ze sterownik byl uszkodzony oraz

> kolektor ssacy byl nieszczelny i ssalo lewe powietrze

> uszkodzenie sterownika poledalo na tym ze podawal 5V na przewod syganlowy lambdy zamiast

> referencyjnego 0,5V

> skutkowalo to uboga mieszanka i problemy na zimnym

> warto to sprawdzic, jak i kolektos ssacy, nawet jak sie wydaje ze jest ok warto rozebrac zlozyc od

> nowa sprawdzic uszczelki

> a tak na marginesie nie miales wczesnie a3 1.8?

Dzieki za radę, jak sprawdzę sondę? Mam szerokopasmową, z 5ma przewodami, podpowiesz na których szukać 0,5V?

Tak, miałem wczesniej A3 1.8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za radę, jak sprawdzę sondę? Mam szerokopasmową, z 5ma przewodami, podpowiesz na których

> szukać 0,5V?

> Tak, miałem wczesniej A3 1.8

Koledzy za telepanie silnika na zimnym odpowiadały twarde jak kamień uszczelki kolektora: wymieniłem je i jest OK.

Niestety silnik nadal ma problemy z zapalaniem na zimnym/ciepłym bez znaczenia. Zmierzyłem kompresję i jest po 14bar x4, więc OK. Zdjałem rozrząd i złożyłem raz jeszcze na punkty. Zimny silnik pracuje równo, niestety czasem zapali za pierwszym a najczęściej za 4-5 razem dopiero:/

Zauważyłem coś dość ciekawego: podczas pomiarów ciśnienia miałem odpięte przewody benzynowe od listwy i tu zaskoczenie bo benzyna z przewodu trysnęła pod ciśnieniem dopiero na 3cim cylindrze, a przecież kręciłem na dwóch pierwszych po około 2x5sekund :/

Czyżby ta franca nie załączała się zawsze kiedy przekręcam kluczyk i zwyczajnie z wtryskiwaczy nie leci paliwo kiedy próbuję zapalać? :/ Dodam, ze kiedy w instalacji LPG ustawię "ciepły start" czyli uruchomienia ciepłego silnika na gazie, to zawsze odpali:/

Co radzicie? Sprawdzić jeszcze przekaxnik pomy? Immo się pieprzy a nie wywala błędu? Podmiana kluczyka na zapasowy? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.