przemty Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Jest uszkodzenie jak na zdjęciach poniżej, propozycja naprawy jest taka aby wyciąć zdeformowane miejsce i wspawac w jego miejsce nowy element. Co sadzicie o takiej naprawie ? Czy nie będzie później kłopotów z " koleżanką rudą" ( wiem, że zależy to od fachowca ale pytam ogólnie) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Jest uszkodzenie jak na zdjęciach poniżej, propozycja naprawy jest taka aby wyciąć zdeformowane > miejsce i wspawac w jego miejsce nowy element. > Co sadzicie o takiej naprawie ? > Czy nie będzie później kłopotów z " koleżanką rudą" ( wiem, że zależy to od fachowca ale pytam > ogólnie) ? wstaw poprawnie załącznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > wstaw poprawnie załącznik Sorki, pisałem to z telefonu i cały czas wywalało mi błąd, że połączenie zostało zresetowane i wogóle mi nie pokazało mojego tematu na kąciku. Już naprawiam błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadek73 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 IMO jeśli dobrze wyszlifować spaw i potem dokładnie go zabezpieczyć (zakonserwować) przed malowaniem to na jakieś 3 -4 lata powinien być spokój. Generalnie ruda uwielbia wszelkie spawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Jest uszkodzenie jak na zdjęciach poniżej, propozycja naprawy jest taka aby wyciąć zdeformowane > miejsce i wspawac w jego miejsce nowy element. > Co sadzicie o takiej naprawie ? > Czy nie będzie później kłopotów z " koleżanką rudą" ( wiem, że zależy to od fachowca ale pytam > ogólnie) ? niestety będzie. Będą ciąć u góry w najcieńszym miejscu i na dole na progu. W to miejscu wejdzie nowy błotnik. O ile cała powierzchnia błotnika będzie b. dobrze zabezpieczona antykorozyjnie+ podkład+ baza+bezbarwny (mówimy o robocie zgodnie z technologią) to miejsca spawów zostaną termicznie nadwerężone i żeby nie wiem czego tam nie dali antykorozyjnie to górą w ciągu 3 lat pojawią się purchle na spawach. W moim aucie taka naprawa miała miejsce w 2006 r. W 2010r. już byłem u lakiernika bo na progu w miejscu łączenia wylazły 2 bąble. Zeszlifował do żywego, cała pocedura od nowa i jest dobrze do dziś. Góra i tamto miejsce łączenia odpukać wciaż bez śladu rudej. Mówimy o naprawie z AC, w ASO Hondy, na FV która według kosztorysu wyszła 7,500zł (w cenie refklektor i zderzak). U garażowca sądzę, że rdza wyjdzie po roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > U garażowca sądzę, że rdza wyjdzie po roku. Tutaj Cię Kolego poniosła fantazja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Sorki, pisałem to z telefonu i cały czas wywalało mi błąd, że połączenie zostało zresetowane i > wogóle mi nie pokazało mojego tematu na kąciku. Już naprawiam błąd Chyba lepiej to wyklepać i zaszpachlować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Czyli choć uszkodzenie nie jest rozległe to jednak po jego naprawie mogą być kłopoty...szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Chyba lepiej to wyklepać i zaszpachlować właśnie też byłbym za takim rozwiązaniem i chyba będzie ono lepsze od spawania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Jest uszkodzenie jak na zdjęciach poniżej, propozycja naprawy jest taka aby wyciąć zdeformowane > miejsce i wspawac w jego miejsce nowy element. > Co sadzicie o takiej naprawie ? > Czy nie będzie później kłopotów z " koleżanką rudą" ( wiem, że zależy to od fachowca ale pytam > ogólnie) ? Pytanie brzmi - czy będą spawać, czy zgrzewać punktowo zgrzewarką? Jeśli zgrzewać punktowo, to nie nadwyrężą termicznie blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Pytanie brzmi - czy będą spawać, czy zgrzewać punktowo zgrzewarką? > Jeśli zgrzewać punktowo, to nie nadwyrężą termicznie blachy. no ale jak wytnie element uszkodzony to pózniej nowy jak ma zgrzać punktowo - musiałby chyba na zakładkę to zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > no ale jak wytnie element to pózniej jak nowy ma zgrzać punktowo - musiałby chyba na zakładkę to > zrobić ? Mi kiedyś wymieniali przedni pas w lanosie, to ładnie odcięli na zgrzewach a potem dogrzali punktowo nowy element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Mi kiedyś wymieniali przedni pas w lanosie, to ładnie odcięli na zgrzewach a potem dogrzali > punktowo nowy element. no ale to chyba było na zakładkę zgrzewane, a w przypadku blach zewnetrznych to trzeba je doczołowo połączyć i nie wiem jak by tutaj to zgrzać można było punktowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadek73 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > no ale to chyba było na zakładkę zgrzewane, > a w przypadku blach zewnetrznych to trzeba je doczołowo połączyć i nie wiem jak by tutaj to zgrzać > można było punktowo Np. czymś takim można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Np. czymś takim można. ale cały czas mówimy o zgrzaniu punktowym czy liniowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadek73 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > ale cały czas mówimy o zgrzaniu punktowym czy liniowym? Jak najbardziej punktowym - blachy na zakładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Jak najbardziej punktowym - blachy na zakładkę. no ale jak chcesz zgrzać blachy na zakładkę nad kołem w miejscu które jest widoczne? jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadek73 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > no ale jak chcesz zgrzać blachy na zakładkę nad kołem w miejscu które jest widoczne? > jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego Kiedyś zajmowałem się serwisem urządzeń spawalniczych. Z racji tego musiałem często odwiedzać warsztaty blacharskie i widziałem parę rzeczy. Widziałem jak wstawiali tzw. reparaturki w Oplach Kadettach właśnie zgrzewając blachy na zakładkę, myślę, że na upartego i tutaj coś takiego wchodzi w grę, ale bardziej widziałbym spawanie. Zgrzewadło, którego zdjęcie załączyłem umożliwa zgrzewanie doczołowe, a przy zgrzewaniu blachy muszą być na zakładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Kiedyś zajmowałem się serwisem urządzeń spawalniczych. Z racji tego musiałem często odwiedzać > warsztaty blacharskie i widziałem parę rzeczy. Widziałem jak wstawiali tzw. reparaturki w > Oplach Kadettach właśnie zgrzewając blachy na zakładkę, myślę, że na upartego i tutaj coś > takiego wchodzi w grę, ale bardziej widziałbym spawanie. > Zgrzewadło, którego zdjęcie załączyłem umożliwa zgrzewanie doczołowe, a przy zgrzewaniu blachy > muszą być na zakładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Brzydkie miejsce, ale ogarnięty blacharz da sobie radę. Nie daj sobie pruć całego boku. Nawet, jeśli będzie tam trochę szpachli to będzie mniejsze zło, niż pruty cały bok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Typowa latwa naprawa. Dobrze zrobiona i nigdy rdzy nie bedzie. To nie czasy Golfa 2 czy poloneza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > Typowa łatwa naprawa. Dobrze zrobiona i nigdy rdzy nie bedzie. To nie czasy Golfa 2 czy poloneza. dobrze zrobiona ale jakim sposobem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.