Skocz do zawartości

Cewka elektrozaworu


markkk

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jak sprawdzić cewkę eletrozaworu czy sprawna?

po przelączeniu na gaz silnik od razu gasnie jakby nie dostawał w ogóle gazu(BRC blitz, SC 900). Urwany był kabelek od jednego elektrozaworu no to założyłem nowy i polutowałem, działał kilka dni i znowu to samo a kabelki całe. Obstawiam cewkę elektrozaworu ale jak ją sprawdzic miernikiem czy co ? możliwe jest że ona niby działa ale tak słabo że nie da rady otworzyć zaworu ? nie chce kupowac w ciemno bo szkoda kasy a nie mam na podmiane. Po przełączeniu na gaz Elektrozawór przy butli Cyka, przy reduktorze też, tylko ten przed reduktorem nie.

Ewentualnie co jeszcze ? Przeczyściłĸem sam elektrozawór w środku ale tam było ok. Chyba że ta blaszka okrągła malutka do wymiany w nim jest? da to coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> jak sprawdzić cewkę eletrozaworu czy sprawna?

Cewkę łatwo sprawdzisz zwykłym omomierzem. Powinna mieć opór około 10 omów (w zależności od typu). Jeśli zdecydowanie odbiega, to jest uszkodzona.

Awaryjnie przy braku omomierza możesz też ją sprawdzić włączając pod 12V szeregowo cewkę i żarówkę o mocy rzędu 2W - powinna wyraźnie zaświecić, ale lekko ciemniej niż podłączona wprost. Jeśli jest ciemna (lub świeci pełną jasnością - rzadko), to cewka jest uszkodzona.

Sprawdź obecność napięcia na przewodzie elektrozaworu w momencie przełączania i później - woltomierzem lub nawet zwykłą żarówką samochodową o mocy nieprzekraczającej 10W

> Po przełączeniu na gaz Elektrozawór przy butli Cyka, przy reduktorze też, tylko ten przed reduktorem nie.

To ile tych cewek jest ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cewkę łatwo sprawdzisz zwykłym omomierzem. Powinna mieć opór około 10 omów (w zależności od typu).

taka cewka:

http://nagaz24.pl/cewka-elektrozaworu-lpg-brc,s,505,p,pl.html

> Jeśli zdecydowanie odbiega, to jest uszkodzona.

> Sprawdź obecność napięcia na przewodzie elektrozaworu w momencie przełączania i później -

> woltomierzem lub nawet zwykłą żarówką samochodową o mocy nieprzekraczającej 10W

> To ile tych cewek jest ???

ok sprawdze, elektrozaworów (i cewki zatem) w instalacji jest trzy, przy butli, pożniej w komorze silnika, i ten mały na parowniku.

elektrozawory sprawne mimo takich wyników: przy parowniku 5ohm, w komorze silnika 10ohm, na butli 3ohm. napieccie dochodzi do każdego, podanie napiecia bezpośrednio z aku na każdy powoduje cykanie i otwieranie. Sprawdzając ostani czyli na butli rzucilem okiem na poziom gazu i było minimum. Okazało sie że nie było gazu w butli, a zona co jeździ nim na codzien zapewniała że jest, tak to słuchać baby :/ wskaźnik poziomu lpg chyba coś szwankuje w kabinie pozatym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka cewka:

> http://nagaz24.pl/cewka-elektrozaworu-lpg-brc,s,505,p,pl.html

> ok sprawdze, elektrozaworów (i cewek zatem) w instalacji jest trzy, przy butli, pożniej w komorze

> silnika, i ten mały na parowniku.

cewka ma 11ohm. chyba dobra. trzeba bedzie kazdy elektrozawor na krotko podpiac pod 12v i sprawdzic czy dziala, jak dzialaja to pewnie cos z połączeniami nadal nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam identyczny problem dzisiaj np jezdzilem na gazie i bylo wszystko ok a tylko zatankowalem do pelna i wlasnie zaczelo cos cykac w samochodzie tak jakby elektozawory sie zalaczaly i wylaczaly. Ostatnio mialem taka sytyacje z tata sprawdzilismy cewki omomierzem i mowi ze jest ok przeczyscilismy styki zasmarowalem je lekko smarem miedzianym i jakis czas bylo ok dopoki dzisiaj nie zatankowalem gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam identyczny problem dzisiaj np jezdzilem na gazie i bylo wszystko ok a tylko zatankowalem

> do pelna i wlasnie zaczelo cos cykac w samochodzie tak jakby elektozawory sie zalaczaly i

> wylaczaly. Ostatnio mialem taka sytyacje z tata sprawdzilismy cewki omomierzem i mowi ze jest

> ok przeczyscilismy styki zasmarowalem je lekko smarem miedzianym i jakis czas bylo ok dopoki

> dzisiaj nie zatankowalem gazu

sprawdź masy w instalacji LPG, mi kiedys sie przerywał kabelek od masy od elektrozaworu i też tak świrowały elektrozawory podczas jazdy. trzymał się na 3-4 żyłkach, poprawiłem i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.