Vadero Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Tak mnie nosi na zakup takiej wołowiny z końca produkcji Ma ktoś jakieś uwagi apropo tego jeździdła? Silnik podobno pancerny i w razie czego nie dąsa się na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 SirJoker toto ujeżdża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > Tak mnie nosi na zakup takiej wołowiny z końca produkcji > Ma ktoś jakieś uwagi apropo tego jeździdła? Silnik podobno pancerny i w razie czego nie dąsa się na > LPG Mój jest z polskiego salonu z 2004 rok modelowy 2005, silnik B5452T2, czyli 210 KM z fabryki, zrobiony na około 250 KM i 390 Nm, 5biegowy automat z manualną sekwencją i tu też przyśpieszone działanie wirusem, wersja MOMENTUM, czyli środkowa. Poniżej podstawowe informacje, trochę o eksploatacji. Porę podstawowych informacji Bolączką tych silników jest puszczająca uszczelka pod zaworami. Olej może oddziaływać na gumowy pasek rozrządu, a wtedy bym - koniecznie sprawdzić, a jeśli podcieka, wymienić. U mnie ciekło, ale pasek był suchy - mechanik stwierdził, że nie założy ponownie paska, który ma 100kkm, więc zainwestowałem w nowy Przy okazji, rozrząd przy 180 kkm, pompa wody przy 360 kkm Zrobiłem 40 kkm i wymieniłem: - tarcze i klocki przód - auto stało prawie dwa lata, więc norma - tarcze, klocki tył i szczęki hamulcowe - pan w ASO volvo stwierdził, że jedno z kół z tyłu nie obraca się tak łatwo jak drugie - być może odkleiła się okładzina na szczękach - co może doprowadzić do znacznie droższej w naprawie awarii - też przypadłość Volvo -koszt ASO po zniżkach chyba 2500 zł, ja kupiłem zamienniki + robocizna -jak pamiętam, za 500 zł części i wymiana - wymieniłem pompkę spryskiwacza reflektorów 40-60 zł - druga obsługuje szybę - w zeszłym roku wymieniona prawa końcówka drążka kierowniczego (110 zł Lam), w 2014 na początku wymienię lewą - tłumik końcowy - pomrukuje bardziej basowo niż z fabryki, coś tam w środku się oberwało - zamienniki od 350 do 1000zł, - czeka mnie wymiana - powinienem jeszcze wymienić świece przy przebiegu 120kkm, ale jakoś mi nie po drodze ceny od 15 zł w górę. - wiadomo, olej, filtry, olej w skrzyni (przeczytasz z linku) - bolączką są jeszcze ograniczniki kół/skrętu - generalnie auto ma ogromny promień skrętu, więc każdy ciśnie kiera na maksa - są mechaniczne ograniczniki, które z czasem się odginają i szorują o nadkola (prosta wymiana, koszt ograniczników poniżej 100 zł) - u mnie lekko popisuje kolumna kierownicy - nie zawsze (mam 128kkm przebiegu), nie ma wycieku, ale trzeba będzie tam zajrzeć Spalanie, jeżdżę krótkie odcinki - w tej chwili pokazuje mi 12,4 noPb, w lato 10l jest do zrobienia W necie jest mnóstwo wątków o gazowaniu tego silnika - są sprawdzone, bezobsługowe zestawy sekwencji od około 3,5 tyś. Ja nie zagazowałem, bo miałem jeździć tylko chwilę i jakoś zostało, acz w przyszłym roku planuję się z tą vołowiną rozstać. Silnik bajka, ciągnie bardzo ładnie, Vmax to około 240 wg GPS, wypas w środku bardzo porządny...znajdę jeszcze swój wątek na ten temat. Auto polecam, pytaj o szczegóły, łatwiej będzie mi odpowiedzieć Znalazłem jeszcze swój pierwszy wpis z 2011 (ciachnąłem, co już opisałem wyżej) Od niedawna (3 miesiące) użytkuję S60 2.5T. Przesiadłem się z mało zaawansowanego technicznie i dosyć starego konstrukcyjnie auta, więc efektów WOW było mnósto. Kupiłem je dla silnika i zapewne z powodu silnika (a w zasadzie spalania) je sprzedam - zima, krótkie odcinki w korku=13,5 noPB . Oczywiście można spotkać egzemplarze zLPG, ale to już indywidualna sprawa - "dobra" instalka 3,5-4 kzł, więc przy moich przebiegach od 1,5 do 2 lat zwróciłby się koszt instalki. Moje auto jest pofirmowe, więc nikt na spalanie nie patrzył i co za tym idzie na LPG. Miało to swoje plusy, bo też i na serwisie nie oszczędzano. Do spalania, jako minus doliczyłbym także koszt części i ASO - miałem jedno spotkanie i skończyło się wynikiem tysiaka - dla nieprzyzwyczajonych, to może być szok. Jednak dostępni są "zwykli" mechanicy specjalisujący się w tej marce, jest też sporo ofert części używanych na allegro (szczegónie do D5). Wielkość - jest spore, ale w środku takie sobie - czasem trzeba przednimi fotelami pomachać, aby było wygodnie także z tyłu. Bagażnik - głęboki, ale niezbyt wysoki. Do tego "okienko" do przewożenia nart. Wyposażenie - to w zależności od wersji - skórzane fotele - wyśmienite i przód i tył, bardzo dobre audio, xenony bez soczewek, spryskiwacze lamp od 2004/2005 (zamiast wycieraczek), ciekawostka - przy tylnej szybie znajduje się wyciąg, nie nawiew , plastiki na tunelu środkowym bywa, że się wycierają na kantach , komputer, tempomat, czujnik deszczu, wnętrze przyjemne Skrzynia: u mnie automat pięciobiegowy, geartronic, także przyśpieszony wirusem...cóż, głęboka redukcja (2-3 biegi) trochę trwa, ale jak się od początku kręci wysoko, to i skrzynia da radę Hamulce: niezłe, w moim odczuciu, jak na tę masę. Autem moża się turlać, po prezesowsku, a można też "pozmieniać pasy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 dzięki bardzo za info automat nie jest za wolny twoim zdaniem? W tych autach były geartronic'i 5 i 6 biegowe, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > dzięki bardzo za info > automat nie jest za wolny twoim zdaniem? W tych autach były geartronic'i 5 i 6 biegowe, tak? Tak, były też 6-biegowe, jak dobrze pamiętam kolega Cooler ma w S40 z silnikiem T5 Automat "w górę" idzie bardzo ładnie i jest doskonale, moim zdaniem, zestrojony z silnikiem. Podobnie podczas sekwencyjnej zmiany biegów, ale w obu przypadkach tę 1/3, czy 1/4 przyspieszenia musisz mieć. W trybie "eko", czyli muskanie gazu zmiana trwa nieco dłużej, no ale wtedy nam się nie śpieszy przecież. Bardzo ciekawa jest opcja, swego rodzaju adaptacji automatu do stylu jazdy kierowcy. Dla przykładu, jeśli jeździsz bardzo delikatnie, bieg 5 zmieni Ci, już przy licznikowych 80km/h, jeśli pobutujesz, 5 bieg będzie włączał dużo wyżej (150/160km/h). To szczególnie widać podczas używania tempomatu. Tak więc szybkość zmiany biegów, ta "mechaniczna" zależy od wciśnietego przyśpieszenia (zmiany generalnie nie czujesz, bo turbosprężarka dmucha i przyśpieszenie jest bardzo równe), a ta "elektroniczna" od stylu jazdy. Dla jady "eko" używanie recznej zmiany, moim zdaniem mija się z celem - tu najbardziej czuć opóźnienie, kiedy wolno dochodzisz do 2500 obrotów i zmieniasz bieg. Rzadko jeżdzę na ręcznej zmianie, a ostatnio musiałem coś wyprzedzić w zasadzie na 1 biegu - dociągnąłem do 7 tysięcy. Skrzynia relatywnie wolno zrzuca biegi niżej - 60km/h na 4 biegu i przyśpieszenie do 3/4 pedału - tu czuć opóźnienie, bo zrzuca 2 biegi niżej - tu generalny lag, bo masz 1500 obrotów i 2 biegi niżej - chwilę trwa, zanim torpeda sie uzbroi W związku z tym zmienia się nieco charakterystyka wyprzedzania na drodze dwukierunkowej w stosunku do "sposobu polskiego", czyli dojeżdzania do zderzaka i . Więc albo ręcznie redukujesz, albo nabierasz prędkości dojeżdzając do auta poprzedzającego - dla mnie to była duża zmiana po przesiadce z manualnej skrzyni. na pierwszy automat. Natomiast przy takim momencie i stadzie koni i tak nie ma kłopotu z wyprzedzaniem EDIT: Co jakieś 25 kkm trzeba fundować czyszczenie przepustnicy - koszt 100zł EDIT2: Kolega Cooler ma jednak manual 6-cio biegowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jestem- przywołany do tablicy Tak mam 6-biegowy manual. co do silnika mimo że niby to samo taka sama pojemnośc i konstrukcja- to jednak w S40 II ten silnik ma zupełnie inny osprzęt, inne turbo inny dolot inną głowice inne koła zmiennych faz itd.. może blok jest taki sam Aczkolwiek potwierdzam że trzeba zwrócić uwagę na wycieki oleju od strony rozrządu z tym że w 2.5T tym co siedzi w S40 II/ S80 II/ V70 III potrafi cieknąc uszczelniacz wałka rozrządu co mialo miejsce u mnie przy przebiegu 67 kkm) Co do innych przypadłości to z kolei w starszym 2.5T w S60/V70 II należy zwrócić uwagę na sprzęgiłeko alternatora/ napinacz paska alternatora/kompresora- znane sa przypadki zerwania paska co prowadzić może do wpadnięcia paska za koło pasowe i zmielenie w rozrządzie co wiadomo czym może sie kończyć. Innych problemów z samym silnikiem nie miałem a juz zrobiłem ponad 70 kkm Potrafi przy katowaniu do 0.2 litra/1000 oleju 0w30 spalić ale to normalne przy turbinie i odkąd go mam tak ma. PS Przepustnicy jeszcze u siebie nie czyściłem- jest napewno inna niż u Ciebie. A czym sie objawia potrzeba czyszczenia przepustnicy? nierówno pracuje? wyrzuca błedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Objawy w zależności od stanu zabrudzenia: - kontrolka check - trudniejsze uruchamianie - zbyt niskie obroty jałowe, względnie zbyt wysokie (miałem i tak i tak); przy zbyt niskich zaczyna telepać silnikiem, niespiesznie reaguje na pedał przyspieszenia - oraz podczas jazdy (przy automacie) po puszczeniu gazu obroty spadały od razu do jałowych, czyli 700/800, co powodowało "haczenie" skrzyni i to już najwyższy czas na pucen-pucen Jeśli jeździsz dynamiczniej, kręcisz wyżej, to może Cie nie dotyczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Dzięki chłopaki za info - szukam jeszcze jednego garazu na nowe autko, jak sie miejsce na auto znajdzie to zaczynam poszukiwania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 To może dorzuć jeszcze do wymagań AWD Powodzenia w szukaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > To może dorzuć jeszcze do wymagań AWD > Powodzenia w szukaniu Właśnie nie wiem czy chcę AWD. Jakos nie pałam miłością do dołączanych AWD. Poza tym pewnie miejsce w bagolu zajmuje i trudniej wsadzić LPG - jakbym np postanowil że kocham tą wołowinę i chcę nią jeździć na codzien - a robię ponad 50kkm na rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Właśnie nie wiem czy chcę AWD. Jakos nie pałam miłością do dołączanych AWD. Poza tym pewnie miejsce > w bagolu zajmuje i trudniej wsadzić LPG - jakbym np postanowil że kocham tą wołowinę i chcę > nią jeździć na codzien - a robię ponad 50kkm na rok Przy FWD brakuje trakcji na starcie nawet na nowych oponach... Nie wiem, czy wolisz szybciej startować, czy komfortowo poruszac się z po trasie w ciszy i spokoju. Jeśli to drugie, to fakt, AWD nie jest potrzebne. Zdaje się, że nieco bardziej ekonomicznym wyborem może być 180-cio konny 2.0T, choć takich ogłoszeń też nie jest za wiele... Wiesz, jak to bywa na ulicy, kierowcy się próbują ze świateł - z reguły dostawałem na starcie , szczególnie na mokrym no ale może ja doświadczenia nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 ja się w ostre ruszanie już nie bawie jeśli już to z biegu wolę depnąć, niż mielic w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 "...Jak Marysia uważa..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mój jest z polskiego salonu z 2004 rok modelowy 2005, silnik B5452T2, czyli 210 KM z fabryki, zrobiony na około 250 KM i 390 Nm, 5biegowy automat z manualną sekwencją i tu też przyśpieszone działanie wirusem, wersja MOMENTUM, Cześć ! Również śmigam S60 w automacie tylko 2,4t 200KM. Cały silnik teraz sprawdziłem, wymieniłem uszczelką pod głowicą, dostanie wszystkie nowe płyny itd, ale muszę przekazać mechanikowi aby przepustnicę sprawdził - dzięki ! Natomiast mam pytanie dotyczące wirusa Robiłeś to gdzieś w Wawie, czy już taką kupiłeś ? Jeśli robiłeś, to jakiego tunera wybrałeś ? Pozdrawiam! GL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Natomiast mam pytanie dotyczące wirusa Robiłeś to gdzieś w Wawie, czy już taką kupiłeś ? > Jeśli robiłeś, to jakiego tunera wybrałeś ? > Pozdrawiam! > GL No właśnie...jak kupowałem, to nie wiedziałem dopiero jak na spokojnie rozmawiałem z gościem od floty, to się przyznał - taki bonus Chciałem wydębić od nich kopię faktury, ale się nie dało...pewnie jakoś po księgowemu musieli to przeprowadzić, by nie zwiększać wartości środka trwałego... Robili to w warsztacie "z tradycjami" tuningu mechanicznego, nazwa firmy bazująca na nazwisku, ale teraz za cholerę nie mogę sobie przypomnieć, a google nie podpowiada , a na pewno odwiedzałem stronę www tego warsztatu i kojarzy mi się Grójec... Myślę, że to koszt około 3 tysi EDYTA: to zdaje się był Chojnacki , czyli nie Grójec, tylko Nadarzyn Na stronie informują, że współpracują z V-tech, a skrzyń AT nie rozbią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
batarki Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Tak mnie nosi na zakup takiej wołowiny z końca produkcji > Ma ktoś jakieś uwagi apropo tego jeździdła? Silnik podobno pancerny i w razie czego nie dąsa się na > LPG świetne auto, problem jest tylko ze źle serwisowanymi automatami programem za ok. 1,5k bez ruszania reszty robi się 250km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.