Skocz do zawartości

Laguna III 2.0dCi podatnosc na chiptunig


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako ze ponizej poruszany jest watek o silnikach diesla w renault, pomyslalem, ze mozeby wymienic ojcu paska b6 na lagune. Ale tak patrze na osiagi i nie wiem dlaczego passat b6 2.0tdi ma lepsze osiagi od laguny 2.0dci, gdzie laguna lzejsza, wiecej KM i wiecej Nm? Patrze na oferty firm tuningowych i np Kreator Mocy z W-wy podnosi w Lagunie 2.0dCi 150KM moc do 190KM i moment do 425Nm (swoja droga wersje 173 i 178KM osiagaja podobne wartosci po chipie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier w X-Trailu podniósł ze 150 do okolo 180 KM. Jeździ wyraźnie lepiej i mniej pali. W zasadzie wersja 150 i 175 KM t ten sam silnik tylko inny soft. Przynajmniej tak twierdził koleś z Renault i koleś od chipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jako ze ponizej poruszany jest watek o silnikach diesla w renault, pomyslalem, ze mozeby wymienic

> ojcu paska b6 na lagune. Ale tak patrze na osiagi i nie wiem dlaczego passat b6 2.0tdi ma

> lepsze osiagi od laguny 2.0dci, gdzie laguna lzejsza, wiecej KM i wiecej Nm? Patrze na oferty

> firm tuningowych i np Kreator Mocy z W-wy podnosi w Lagunie 2.0dCi 150KM moc do 190KM i moment

> do 425Nm (swoja droga wersje 173 i 178KM osiagaja podobne wartosci po chipie)

Taka budowa silników. Ze stajni VW 2.0 TDI 170KM spokojnie i bezpiecznie robisz na 200-210KM, a po zmianie turbo pod 250KM, bez obawy o oryginalne sprzęgło czy silnik.

Renuar ma mniejsze możliwości chiptuningu, co oznacza, że producent już w fazie produkowania podzespołów je "wyżyłował" bardziej, zostawiając mniejsze rezerwy.

W starszych generacjach VW bardzo ciekawie montował swoje silniki, np 90KM było kilka odmian, niektóre dawały się łatwo chipować, inne potrzebowały większych ingerencji, np ciekawy był silnik 90KM, ze zmienną geometrią łopatek turbiny, który posiadał wtryskiwacze z wersji SDI, czyli po samej zmianie wtryskiwaczy mieliśmy 110-120KM, a po programie 140-150KM bez większych ingerencji, a temat chipu wraz z programem zamykał się w okolicy 2 tys złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze stajni VW 2.0 TDI 170KM spokojnie i bezpiecznie robisz na 200-210KM, a po

> zmianie turbo pod 250KM, bez obawy o oryginalne sprzęgło czy silnik.

Zależy jaki 2.0 TDi 170KM ..Jeśli masz na myśli np ten z Audi A4 B8 to zapomnij. Sprzęgło a dokładnie jego docisk często nie ogarnia mocy 143KM i dostępnego wtedy momentu. Ja mam 136KM i sprzęgło zaczeło padać przy 160 kkm. Na forum Audi jest o tym temat. Wyjściem jest zamówienie w Niemczech wzmacnianego sprzęgła Sachsa albo wysłanie do przeróbki do Radzikowskiego. Znajomy z ASO Audi stwierdził, że sprzęgła 2.0 TDI silników CAGA/CAHA/CAGB to dramat. Policzone chyba bez żadnego zapasu. A co najgorsze nie ma żadnej prawidłowości czego sie wystrzegać. Jednemu nawet po chipie na 200KM nie padnie a drugiemu takie samo sprzegło sie ślizga w aucie 50KM słabszym. Ja już 8 tyś zrobiłem na puszczającym docisku. Sprzęgło czeka na wymianę ale jakoś nie ma kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z tego powodu ten silnik jest mało problematyczny? O tyle podniesienie do najmocniejszej wersji fabrycznej powinno być raczej bezpieczne to juz z automatem bym nie próbował.

Jest tez 99% szans ze po wgraniu programu przestanie działać tempomat. Do ogarnięcia w pare minut ale to chyba przerasta tunerow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jaki 2.0 TDi 170KM ..Jeśli masz na myśli np ten z Audi A4 B8 to zapomnij. Sprzęgło a

> dokładnie jego docisk często nie ogarnia mocy 143KM i dostępnego wtedy momentu. Ja mam 136KM

> i sprzęgło zaczeło padać przy 160 kkm. Na forum Audi jest o tym temat. Wyjściem jest

> zamówienie w Niemczech wzmacnianego sprzęgła Sachsa albo wysłanie do przeróbki do

> Radzikowskiego. Znajomy z ASO Audi stwierdził, że sprzęgła 2.0 TDI silników CAGA/CAHA/CAGB to

> dramat. Policzone chyba bez żadnego zapasu. A co najgorsze nie ma żadnej prawidłowości czego

> sie wystrzegać. Jednemu nawet po chipie na 200KM nie padnie a drugiemu takie samo sprzegło sie

> ślizga w aucie 50KM słabszym. Ja już 8 tyś zrobiłem na puszczającym docisku. Sprzęgło czeka na

> wymianę ale jakoś nie ma kiedy.

Hmm...a potrafisz kolego czytać ze zrozumieniem?Ja o 170 koniach a Ty mi wypisujesz o 136/140 ja piszę o VW Ty o audi. zlosnik.gif W A4 szło inne sprzęgło z tego co pamiętam, natomiast w A3 ładowali to samo spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm...a potrafisz kolego czytać ze zrozumieniem?

Zapewniam Cię, że potrafię ale Tobie zabraklo precyzji w wypowiedzi. Dla mnie pojęcie stajnia VW to wszystkie marki należące do tego koncernu, a nie sama marka Volkswagen i stąd nieporozumienie.

Jeśli chodziło Ci wyłącznie o markę VW to oczywiście sprzęgło z Audi A4 B8 170KM które jest takie samo również w silnikach 143/136KM nie jest tam montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jaki 2.0 TDi 170KM ..Jeśli masz na myśli np ten z Audi A4 B8 to zapomnij. Sprzęgło a

> dokładnie jego docisk często nie ogarnia mocy 143KM i dostępnego wtedy momentu. Ja mam 136KM

> i sprzęgło zaczeło padać przy 160 kkm. Na forum Audi jest o tym temat. Wyjściem jest

> zamówienie w Niemczech wzmacnianego sprzęgła Sachsa albo wysłanie do przeróbki do

> Radzikowskiego. Znajomy z ASO Audi stwierdził, że sprzęgła 2.0 TDI silników CAGA/CAHA/CAGB to

> dramat. Policzone chyba bez żadnego zapasu. A co najgorsze nie ma żadnej prawidłowości czego

> sie wystrzegać. Jednemu nawet po chipie na 200KM nie padnie a drugiemu takie samo sprzegło sie

> ślizga w aucie 50KM słabszym. Ja już 8 tyś zrobiłem na puszczającym docisku. Sprzęgło czeka na

> wymianę ale jakoś nie ma kiedy.

Wiesz ja wszystko rozumie, ale pisanie , że sprzęgło jest słabe i nie ogarnia przy przebiegu 160 tys km to jakieś nieporozumienie. Ile byś chciał by sprzęgło wytrzymało ? 500 tys?? Sprzęgło można zabić w kilka tysięcy km nieumiejętnej jazdy, może czas zweryfikować swój styl ujeżdżania ,,fury'' zamiast szukać dziury w całym ?? ok.gif

Tak czy owak, żadne sprzęgło nie jest projektowane tak by w spokoju i bez zająknięcia wytrzymywać przyrost mocy i momentu o 30-40 lub więcej % dlatego każda poważniejsza modyfikacja powinna iść w parze z założeniem odpowiedniej jakości i wytrzymałości kpl. sprzęgła. W Vag-U jest to proste, zazwyczaj wkładasz jednomas + sprzęgło z jakiejś mocnej Benzyny i śmigasz bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz ja wszystko rozumie, ale pisanie , że sprzęgło jest słabe i nie ogarnia przy przebiegu 160

> tys km to jakieś nieporozumienie. Ile byś chciał by sprzęgło wytrzymało ?

Co najmniej tyle ile wytrzymało by pod moją nogą w Astrze 1.9 CDTI. Przy 160 kkm robiłem 2masę. Tarcza i dociska były OK. Tak na oko do 300 kkm by spokojnie dojechały. Sprzeglo a dokladnie docisk w 2.0TDI Audi B8 to jest kiła i tyle. Skoro tarcza nie siada tylko puszcza docisk w wąskim zakresie obrotów to chyba jest coś nie tak z konstrukcją sprzęgła a nie z nogą kierownika. Auto jeździ normalnie ale czasami jak chcę mocniej przyśpieszyć na 4 biegu przy 2 tyś obr bez redukcji to auto przyśpiesza do 2,2 tyś obr po czym sie uślizguje sprzęgło. Moje auto nie jest jednostkowym przykładem. Słyszałem opinię że Audi rozwiązało w ten sposób problem tuningu. Co z tego że można silnik wykręcić na ponad 200KM skoro sprzęgło nie wydoli.

Na forach Audi są bardzo niepochlebne opinie userów w tym temacie.

btw

Uważasz że 160 tyś to czas na wymianę sprzęgła w niewysilonym silniku? Mamy zatem różne pojęcie o trwałości tego elementu. Dla mnie to ok 300 tyś choć mam w domu Audi 1.9 B5 z przebiegiem pewnie grubo ponad 500 tyś i oryginalne sprzęgło zostało zmienione w zeszłym roku bo padło łożysko wyciskowe.

Chyba czas skończyć offtopa bo VAGi to nie Laguna spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka budowa silników. Ze stajni VW 2.0 TDI 170KM spokojnie i bezpiecznie robisz na 200-210KM, a po

> zmianie turbo pod 250KM, bez obawy o oryginalne sprzęgło czy silnik.

znow nie piszesz do konca prawdy zlosnik.gif

bardzo prosto jest zabic sprzeglo w zrobionej na 200+ 170tce

wystarczy raz czy dwa zle zmienic bieg i juz po zabawie

silnik to wiadomo hehe do bezawaryjnych nie nalezy

170 nie maja juz tyle "giftu" co 140

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znow nie piszesz do konca prawdy

> bardzo prosto jest zabic sprzeglo w zrobionej na 200+ 170tce

> wystarczy raz czy dwa zle zmienic bieg i juz po zabawie

> silnik to wiadomo hehe do bezawaryjnych nie nalezy

> 170 nie maja juz tyle "giftu" co 140

Hmm, rzeczywiście. W podany przez Ciebie sposób można zabić sprzęgło, skrzynię, a czasami silnik bez względu czy jest po chipie czy nie i jakim paliwem jest zasilany. Jak ktoś nie ma mózgu i nie potrafi zmieniać biegów, to kupuje albo automat, który to zrobi za niego albo rower-bez przerzutek old.gif

Poza tym po 2009r 2.0 TDI CR nie jest motorownią awaryjną i zachowuje się podobnie jak jego rówieśnicy z innych marek. Więc to, że masz inne zdanie nie znaczy, że ja piszę nieprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.