Skocz do zawartości

[H] L35 głośny wydech, +ACC gdzie?


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Walczę w mojej H z problemem głośnego wydechu. Otóż szczególnie pod obciążeniem (np jazda pod górki) na V biegu i obrotach rzędu 3 - 3,3 k rpm jest gang wydechu takiego coś pomiędzy polonezem 1,5 SLE a sportowym przelotowym wink.gif

Miałem jakiś nowy acz badziewny końcowy założony, więc wymieniłem go na oryginał, sprawa uległa poprawie, ale dalej hałasuje. Środkowy jest nowy - niestety w ofertach nie ma skorupowych wydechów środkowych do A-H, więc nie ma na co go podmienić. Moim zdaniem problem polega na tym, że raz wydech jest w dół POD auto, a nie ZA auto, dwa, że to kombi, a trzy, że nie mam koła zapasowego tylko zestaw naprawczy z kompresorem i wnęka koła robi za pudło rezonansowe. Pytanie do Was czy ktoś się spotkał z takimi przedłużkami, końcówkami, ale do kombi - żeby wyprowadzały dźwięk za auto - analogicznie jak to ma miejsce w wydechach aut z silnikami benzynowymi turbo? Pytałem u mnie tłumikarzy, ale mnie zaczęli straszyć, że tam jest belka, że to, że tamto. A ja potrzebuję jedynie przedłużki w kształcie rozprostowanej litery S - bo nawet mam oryginalną końcówkę Remusa, więc tylko to połączyć i powinno być lepiej.

Rzecz druga to skąd wziąć + po ACC ze stacyjki w H? Bo jak zacząłem kombinować to nie widzę takiego + specjalnie. Można spod podświetlenia przełącznika awaryjnych, ale on w pozycji 0 zero jest wyłączony, można spod podświetlenia lampek drzwi, klamek i przełączników, ale on pozostaje dłużej włączony - to póki co najlepsza opcja jak dla mnie, ale może jest coś co włącza + cały czas jak jest klucz w stacyjce?

dzięki

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to Ci chodzi?

http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-gtc-ulter-i3828147770.html

http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-nowa-ulter-i3830763594.html

Jeśli chodzi o tłumik środkowy to coś mi świta, że od AG by pasował.

Co do ACC to miałem właśnie zaproponować podłączenie się pod przełącznik w drzwiach, jak pamiętam to podświetla się on z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję I.

EDIT

Tu masz jeszcze końcowy od Sporta.

http://allegro.pl/opel-astra-iii-2-0-kombi-tlumik-nowy-oryginal-i3787177123.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to Ci chodzi?

> http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-nowa-ulter-i3830763594.html

o coś takiego właśnie jak z drugiego linku, jednak lepsza byłaby zwykła rura - końcówkę założyłbym tego Remusa którego mam, bo jest chyba z kwasówki - ma z 15 lat i wygląda jak nowa,

> Jeśli chodzi o tłumik środkowy to coś mi świta, że od AG by pasował.

właśnie się zastanawiałem czy czasem by nie pasował środkowy z A-G kombi - skorupowy - tylko skorupowe z A-G są łączone na kołnierz więc żeby pasował trzeba by uciąć kołnierz - ale to najmniejszy problem.

> Co do ACC to miałem właśnie zaproponować podłączenie się pod przełącznik w drzwiach, jak pamiętam

> to podświetla się on z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję I.

Oszem, pierwsze zapalają się światełka w drzwiach, jednak nie gasną po wyjęciu kluczyków ze stacyjki a dopiero po kilku minutach, bądź po zamknięciu drzwi chyba?

> EDIT

> Tu masz jeszcze końcowy od Sporta.

o już widzę smile.gif kurde dobra cena o ile nikt nie będzie licytował, tylko że są różne średnice rur - ja mam 45 a tam jest 55 więc trzeba by dać redukcję, inna sprawa, że też mam nówkę oryginała więc trochę bez sensu wymieniać teraz - wolę zakombinować i powinno być to samo,

dodatkowo nie wiem czy ten od turbo nie miałby swojego gangu - a ja chcę jak najciszej wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o coś takiego właśnie jak z drugiego linku, jednak lepsza byłaby zwykła rura - końcówkę założyłbym

> tego Remusa którego mam, bo jest chyba z kwasówki - ma z 15 lat i wygląda jak nowa,

Może z tego coś by wydłubał:

http://allegro.pl/kadex-rura-gieta-kolanka-kolanko-rury-inn-i3798977912.html

Kąt zgięcia tylko trochę spory...

> właśnie się zastanawiałem czy czasem by nie pasował środkowy z A-G kombi - skorupowy - tylko

> skorupowe z A-G są łączone na kołnierz więc żeby pasował trzeba by uciąć kołnierz - ale to

> najmniejszy problem.

Można też sam tłumi uciąć i przyspawać do rur z AH, przy tym oczywiście zachować odpowiednią długość, bo nie wiem czy same skorupy mają takie same wymiary.

> Oszem, pierwsze zapalają się światełka w drzwiach, jednak nie gasną po wyjęciu kluczyków ze

> stacyjki a dopiero po kilku minutach, bądź po zamknięciu drzwi chyba?

Chyba gasną od razu, ale ręki nie dam sobie uciąć smile.gif

> o już widzę kurde dobra cena o ile nikt nie będzie licytował, tylko że są różne średnice rur - ja

> mam 45 a tam jest 55

To chyba "kup teraz" jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może z tego coś by wydłubał:

> http://allegro.pl/kadex-rura-gieta-kolanka-kolanko-rury-inn-i3798977912.html

o to to, dobry trop, w CKMK jest firma która robi różne przejściówki do wydechów może do nich podjadę zapytać czy by mi nie zmodzili czegoś takiego?

> Kąt zgięcia tylko trochę spory...

> Można też sam tłumi uciąć i przyspawać do rur z AH, przy tym oczywiście zachować odpowiednią

> długość, bo nie wiem czy same skorupy mają takie same wymiary.

może pasowałby w całości pomijając kołnierz? hmm trzeba by to zbadać? ale spawać też można, fakt ok.gif

> Chyba gasną od razu, ale ręki nie dam sobie uciąć

> To chyba "kup teraz" jest

ach, rzeczywiście, ale opis na stronie "o mnie " to mają zaiste zachęcający - na zasadzie - coś sprzedajemy, w zasadzie nie wiesz co kupisz, a jak kupisz to się wypchaj jak ci nie pasuje...

ech handel częściami i telefonami na alle to zaiste rosyjska ruletka...

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podświetlenie gniazda zapalniczki jest po zapłonie.

boje_sie.gif kurcze... tylko czy mi się w ogóle podświetla zapalniczka/popielniczka? ech nie wiem, nie zwróciłem nigdy uwagi, chyba nie... hmm.gif

w każdym razie dzięki, będę szukał ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze... tylko czy mi się w ogóle podświetla zapalniczka/popielniczka? ech nie wiem, nie

> zwróciłem nigdy uwagi, chyba nie...

> w każdym razie dzięki, będę szukał

> brat

Tam się często, gęsto lubi sfajczyć żarówka, tez myślałem że nie mam podświetlenia , aż do momentu jak ustrojstwo musiałem całe rozebrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam się często, gęsto lubi sfajczyć żarówka, tez myślałem że nie mam podświetlenia , aż do momentu

> jak ustrojstwo musiałem całe rozebrać

o widzisz! dzięki za info ok.gif a jaka tam żarówka siedzi? W5W czy coś innego np 1,2W bez cokołu? bo może da się zastąpić diodą - w odpowiednim kolorze, żeby pasowała do całości - pomarańczowa?

A propos - jest gdzieś manual jak rozebrać cały tunel, zapalniczkę etc?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko teraz pytanie czy auto nie jest prostsze konstrukcyjnie przez to, że ma skomplikowaną

> elektrykę

nie, przez oszczędności konstrukcyjne tongue.gif

przykłady? widać na filmie ile uprościli demontaż deski i elementów, zegary wychodzą całe z ramką, osłony progów wewnętrznych demontuje sie też bez problemu - w A-G wchodzą aż pod fotele,

kolejne przykłady to wydech, proste tłumiki, środkowe nie tłoczone, końcowy taki sam niezależnie od wersji nadwozia (htb. kombi) i pewnie przykłady można by mnożyć,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli chodzi o wnętrze to w AH dużo szybciej to wszystko się demontuje. W AG demontaż centralnej konsoli jest już stosunkowo długotrwały, a jak ktoś robi to pierwszy raz to z godzinę może się zejść nawet.

Widać tutaj duży postęp, ale znaczna redukcja wkrętów może kiedyś się zemścić i objawić niesamowitym trzeszczeniem w środku, również częsty demontaż może być efektem połamanych zatrzasków, a wtedy problem murowany i trzeba rzeźbić.

Podsumować można to tak, że jeśli chodzi o wnętrze to mimo ładniejszego wyglądu w AH, każdy element demontuje się łatwiej i szybciej. Za to elektryka jest bardziej skomplikowana i mniej przystępna dla domowego majsterkowicza, chociażby z uwagi na sposób podświetlenia poszczególnych elementów, jeśli chcielibyśmy zmienić kolor.

Silniki, zawieszenie to jest praktycznie to samo. Ciągle zapominam przyjrzeć się tylnej belce, bo i ona może nawet pasować z AH do AG...

Ciekaw jestem jak to wygląda w AJ. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać tutaj duży postęp, ale znaczna redukcja wkrętów może kiedyś się zemścić i objawić

> niesamowitym trzeszczeniem w środku, również częsty demontaż może być efektem połamanych

> zatrzasków, a wtedy problem murowany i trzeba rzeźbić.

to fakt, ja nic nie demontowałem a już po 4kkm na PL drogach zaczyna się objaw świerszcza w okolicach GIDa, czego dotąd nie było, więc będzie tam trzeba zaglądnąć i podkleić taśmą z meszkiem,

> Za to elektryka jest bardziej skomplikowana i mniej

> przystępna dla domowego majsterkowicza, chociażby z uwagi na sposób podświetlenia

> poszczególnych elementów, jeśli chcielibyśmy zmienić kolor.

to fakt, w A-G miałem zmienione podświetlenia na czerwone, ale w A-H mniej mi przeszkadzają bo są przynajmniej pomarańczowe - te w A-G były bezpłciowe, choć i tak uważam że najładniejsze są w Audi/Seat, ew. mocny pomarańcz jak w BMW,

najbardziej w H brak mi białych tarcz zegarów co miałem w dwóch poprzednich autach, niestety w H nie było białych zegarów nawet w OPC angryfire.gif

> Silniki, zawieszenie to jest praktycznie to samo.

to fakt, silniki te same, mocowanie f.powietrza to samo, wkład filtra to samo, podobnie jak pyłkowy i zapewne cały układ wentylacji/klimatyzacji, nieco chore jest dla mnie zrezygnowanie z f. paliwa, ale cóż...

> Ciągle zapominam przyjrzeć się tylnej belce, bo i

> ona może nawet pasować z AH do AG...

ja się właśnie zastanawiam czy do mojej H nie pasowałby cały wydech z A-G kombi X18XE1 (tłumiki skorupowe łączone na kołnierz), tylko nie wiem jak tam pasowałby końcowy z prostą rurą przedłużoną od rzeczonej A-G kombi...

> Ciekaw jestem jak to wygląda w AJ.

tutaj widać że pozmieniali, zawieszenie już inne, więc i cała reszta auta jest pewnie znacznie zmieniona, patrząc po wnętrzu to dość to wszystko futurystyczne,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no proszę jakie to proste

> mówiłem, że pomijając elektrykę A-H jest prostsza konstrukcyjnie od A-G

W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go naprawiać, w AG jest jednorazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z

> AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go

> naprawiać, w AG jest jednorazowy.

Tylko czy to nie jest zamienne w przypadku skrzyni F23?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z

> AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go

> naprawiać, w AG jest jednorazowy.

to fakt, kultura pracy mechanizmu też zwróciła moją uwagę, aż nie wierzyłem, że to Opel, na pewno jest to różnica klasy w stosunku do A-G, co prawda do najlepszych trochę jeszcze brakuje, ale i tak jest znaczna poprawa.

Co do mechanizmu w A-G to swojej miałem wyrobione gniazdo kuliste, więc wymontowałem lewarek, założyłem koszulkę termokurczliwą na tę kulę, zagrzałem opalarką, złożyłem do kupy - weszło mocno pasownie - i do momentu sprzedaży było bardzo dobrze,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel nigdy nie posiadał precyzyjnej skrzyni biegów. Ani nowa AH, ani AG pod względem pracy skrzyni,

> drążka zmiany biegów nie umywała się do skrzyni w moim starym Civiku z 94'

a to ja o tym wiem, nawet w Fieście IV 1.25-16V jest dużo lepsza, natomiast na pewno jest duży progres w stosunku do A-G,

aż się zastanawiałem czy tam na pewno siedzi F17 wink.gif

PS. A jak już jesteśmy przy skrzyniach to od jakiego auta mam szukać skrzyni F17W394 do swojego i na co patrzeć żeby pasowała, bo w EPC jest takie zamieszanie ze skrzyniami, że już zgłupiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co Ci długa skrzynia?

bo jazda 140km/h wymaga kręcenia na Vtym biegu 4 tys obrotów i łeb boli od hałasu, a dużo jeżdżę po trasach,

> Od CC (Z16SE, Z13DT), Meriva A (Z16XE, Z18XE, Y17DT, Z13DT), Vectra B/C (X18XE1, Z18XE).

dzięki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F23 to ta z wstecznym do tyłu. Skrzynia na linki. Wiem, że posiadacze AG z tą skrzynią przekładają

> koszyczek z dźwignią, natomiast nie jestem pewny czy to w każdym typie skrzyni można taki

> zabieg wykonać.

Jeśli jest zgodność układu biegów, to ZTCW i czytałem na forach to zabieg jest możliwy.

Przy linkach jest dużo prostszy, bo wystarczy je przepiąć między lewarkami - przy drążku trzeba mieć komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.