bratPit Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Witajcie, Walczę w mojej H z problemem głośnego wydechu. Otóż szczególnie pod obciążeniem (np jazda pod górki) na V biegu i obrotach rzędu 3 - 3,3 k rpm jest gang wydechu takiego coś pomiędzy polonezem 1,5 SLE a sportowym przelotowym Miałem jakiś nowy acz badziewny końcowy założony, więc wymieniłem go na oryginał, sprawa uległa poprawie, ale dalej hałasuje. Środkowy jest nowy - niestety w ofertach nie ma skorupowych wydechów środkowych do A-H, więc nie ma na co go podmienić. Moim zdaniem problem polega na tym, że raz wydech jest w dół POD auto, a nie ZA auto, dwa, że to kombi, a trzy, że nie mam koła zapasowego tylko zestaw naprawczy z kompresorem i wnęka koła robi za pudło rezonansowe. Pytanie do Was czy ktoś się spotkał z takimi przedłużkami, końcówkami, ale do kombi - żeby wyprowadzały dźwięk za auto - analogicznie jak to ma miejsce w wydechach aut z silnikami benzynowymi turbo? Pytałem u mnie tłumikarzy, ale mnie zaczęli straszyć, że tam jest belka, że to, że tamto. A ja potrzebuję jedynie przedłużki w kształcie rozprostowanej litery S - bo nawet mam oryginalną końcówkę Remusa, więc tylko to połączyć i powinno być lepiej. Rzecz druga to skąd wziąć + po ACC ze stacyjki w H? Bo jak zacząłem kombinować to nie widzę takiego + specjalnie. Można spod podświetlenia przełącznika awaryjnych, ale on w pozycji 0 zero jest wyłączony, można spod podświetlenia lampek drzwi, klamek i przełączników, ale on pozostaje dłużej włączony - to póki co najlepsza opcja jak dla mnie, ale może jest coś co włącza + cały czas jak jest klucz w stacyjce? dzięki brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 O to Ci chodzi? http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-gtc-ulter-i3828147770.html http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-nowa-ulter-i3830763594.html Jeśli chodzi o tłumik środkowy to coś mi świta, że od AG by pasował. Co do ACC to miałem właśnie zaproponować podłączenie się pod przełącznik w drzwiach, jak pamiętam to podświetla się on z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję I. EDIT Tu masz jeszcze końcowy od Sporta. http://allegro.pl/opel-astra-iii-2-0-kombi-tlumik-nowy-oryginal-i3787177123.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > O to Ci chodzi? > http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-opel-astra-h-nowa-ulter-i3830763594.html o coś takiego właśnie jak z drugiego linku, jednak lepsza byłaby zwykła rura - końcówkę założyłbym tego Remusa którego mam, bo jest chyba z kwasówki - ma z 15 lat i wygląda jak nowa, > Jeśli chodzi o tłumik środkowy to coś mi świta, że od AG by pasował. właśnie się zastanawiałem czy czasem by nie pasował środkowy z A-G kombi - skorupowy - tylko skorupowe z A-G są łączone na kołnierz więc żeby pasował trzeba by uciąć kołnierz - ale to najmniejszy problem. > Co do ACC to miałem właśnie zaproponować podłączenie się pod przełącznik w drzwiach, jak pamiętam > to podświetla się on z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję I. Oszem, pierwsze zapalają się światełka w drzwiach, jednak nie gasną po wyjęciu kluczyków ze stacyjki a dopiero po kilku minutach, bądź po zamknięciu drzwi chyba? > EDIT > Tu masz jeszcze końcowy od Sporta. o już widzę kurde dobra cena o ile nikt nie będzie licytował, tylko że są różne średnice rur - ja mam 45 a tam jest 55 więc trzeba by dać redukcję, inna sprawa, że też mam nówkę oryginała więc trochę bez sensu wymieniać teraz - wolę zakombinować i powinno być to samo, dodatkowo nie wiem czy ten od turbo nie miałby swojego gangu - a ja chcę jak najciszej brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > o coś takiego właśnie jak z drugiego linku, jednak lepsza byłaby zwykła rura - końcówkę założyłbym > tego Remusa którego mam, bo jest chyba z kwasówki - ma z 15 lat i wygląda jak nowa, Może z tego coś by wydłubał: http://allegro.pl/kadex-rura-gieta-kolanka-kolanko-rury-inn-i3798977912.html Kąt zgięcia tylko trochę spory... > właśnie się zastanawiałem czy czasem by nie pasował środkowy z A-G kombi - skorupowy - tylko > skorupowe z A-G są łączone na kołnierz więc żeby pasował trzeba by uciąć kołnierz - ale to > najmniejszy problem. Można też sam tłumi uciąć i przyspawać do rur z AH, przy tym oczywiście zachować odpowiednią długość, bo nie wiem czy same skorupy mają takie same wymiary. > Oszem, pierwsze zapalają się światełka w drzwiach, jednak nie gasną po wyjęciu kluczyków ze > stacyjki a dopiero po kilku minutach, bądź po zamknięciu drzwi chyba? Chyba gasną od razu, ale ręki nie dam sobie uciąć > o już widzę kurde dobra cena o ile nikt nie będzie licytował, tylko że są różne średnice rur - ja > mam 45 a tam jest 55 To chyba "kup teraz" jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Podświetlenie gniazda zapalniczki jest po zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > Może z tego coś by wydłubał: > http://allegro.pl/kadex-rura-gieta-kolanka-kolanko-rury-inn-i3798977912.html o to to, dobry trop, w CKMK jest firma która robi różne przejściówki do wydechów może do nich podjadę zapytać czy by mi nie zmodzili czegoś takiego? > Kąt zgięcia tylko trochę spory... > Można też sam tłumi uciąć i przyspawać do rur z AH, przy tym oczywiście zachować odpowiednią > długość, bo nie wiem czy same skorupy mają takie same wymiary. może pasowałby w całości pomijając kołnierz? hmm trzeba by to zbadać? ale spawać też można, fakt > Chyba gasną od razu, ale ręki nie dam sobie uciąć > To chyba "kup teraz" jest ach, rzeczywiście, ale opis na stronie "o mnie " to mają zaiste zachęcający - na zasadzie - coś sprzedajemy, w zasadzie nie wiesz co kupisz, a jak kupisz to się wypchaj jak ci nie pasuje... ech handel częściami i telefonami na alle to zaiste rosyjska ruletka... brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > Podświetlenie gniazda zapalniczki jest po zapłonie. kurcze... tylko czy mi się w ogóle podświetla zapalniczka/popielniczka? ech nie wiem, nie zwróciłem nigdy uwagi, chyba nie... w każdym razie dzięki, będę szukał brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiu_gd Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > kurcze... tylko czy mi się w ogóle podświetla zapalniczka/popielniczka? ech nie wiem, nie > zwróciłem nigdy uwagi, chyba nie... > w każdym razie dzięki, będę szukał > brat Tam się często, gęsto lubi sfajczyć żarówka, tez myślałem że nie mam podświetlenia , aż do momentu jak ustrojstwo musiałem całe rozebrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Tam się często, gęsto lubi sfajczyć żarówka, tez myślałem że nie mam podświetlenia , aż do momentu > jak ustrojstwo musiałem całe rozebrać o widzisz! dzięki za info a jaka tam żarówka siedzi? W5W czy coś innego np 1,2W bez cokołu? bo może da się zastąpić diodą - w odpowiednim kolorze, żeby pasowała do całości - pomarańczowa? A propos - jest gdzieś manual jak rozebrać cały tunel, zapalniczkę etc? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > A propos - jest gdzieś manual jak rozebrać cały tunel, zapalniczkę etc? jak chcesz to ogladaj całe a jak nie to od ok. 5:00 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > jak chcesz to ogladaj całe a jak nie to od ok. 5:00 min no proszę jakie to proste mówiłem, że pomijając elektrykę A-H jest prostsza konstrukcyjnie od A-G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > no proszę jakie to proste > mówiłem, że pomijając elektrykę A-H jest prostsza konstrukcyjnie od A-G tylko teraz pytanie czy auto nie jest prostsze konstrukcyjnie przez to, że ma skomplikowaną elektrykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > tylko teraz pytanie czy auto nie jest prostsze konstrukcyjnie przez to, że ma skomplikowaną > elektrykę nie, przez oszczędności konstrukcyjne przykłady? widać na filmie ile uprościli demontaż deski i elementów, zegary wychodzą całe z ramką, osłony progów wewnętrznych demontuje sie też bez problemu - w A-G wchodzą aż pod fotele, kolejne przykłady to wydech, proste tłumiki, środkowe nie tłoczone, końcowy taki sam niezależnie od wersji nadwozia (htb. kombi) i pewnie przykłady można by mnożyć, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 No jeśli chodzi o wnętrze to w AH dużo szybciej to wszystko się demontuje. W AG demontaż centralnej konsoli jest już stosunkowo długotrwały, a jak ktoś robi to pierwszy raz to z godzinę może się zejść nawet. Widać tutaj duży postęp, ale znaczna redukcja wkrętów może kiedyś się zemścić i objawić niesamowitym trzeszczeniem w środku, również częsty demontaż może być efektem połamanych zatrzasków, a wtedy problem murowany i trzeba rzeźbić. Podsumować można to tak, że jeśli chodzi o wnętrze to mimo ładniejszego wyglądu w AH, każdy element demontuje się łatwiej i szybciej. Za to elektryka jest bardziej skomplikowana i mniej przystępna dla domowego majsterkowicza, chociażby z uwagi na sposób podświetlenia poszczególnych elementów, jeśli chcielibyśmy zmienić kolor. Silniki, zawieszenie to jest praktycznie to samo. Ciągle zapominam przyjrzeć się tylnej belce, bo i ona może nawet pasować z AH do AG... Ciekaw jestem jak to wygląda w AJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > o widzisz! dzięki za info a jaka tam żarówka siedzi? W5W czy coś innego np 1,2W bez cokołu? 1.3W bez cokołu, coś takiego jak w AG w tym pierścieniu żarowym w popielniczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 > Widać tutaj duży postęp, ale znaczna redukcja wkrętów może kiedyś się zemścić i objawić > niesamowitym trzeszczeniem w środku, również częsty demontaż może być efektem połamanych > zatrzasków, a wtedy problem murowany i trzeba rzeźbić. to fakt, ja nic nie demontowałem a już po 4kkm na PL drogach zaczyna się objaw świerszcza w okolicach GIDa, czego dotąd nie było, więc będzie tam trzeba zaglądnąć i podkleić taśmą z meszkiem, > Za to elektryka jest bardziej skomplikowana i mniej > przystępna dla domowego majsterkowicza, chociażby z uwagi na sposób podświetlenia > poszczególnych elementów, jeśli chcielibyśmy zmienić kolor. to fakt, w A-G miałem zmienione podświetlenia na czerwone, ale w A-H mniej mi przeszkadzają bo są przynajmniej pomarańczowe - te w A-G były bezpłciowe, choć i tak uważam że najładniejsze są w Audi/Seat, ew. mocny pomarańcz jak w BMW, najbardziej w H brak mi białych tarcz zegarów co miałem w dwóch poprzednich autach, niestety w H nie było białych zegarów nawet w OPC > Silniki, zawieszenie to jest praktycznie to samo. to fakt, silniki te same, mocowanie f.powietrza to samo, wkład filtra to samo, podobnie jak pyłkowy i zapewne cały układ wentylacji/klimatyzacji, nieco chore jest dla mnie zrezygnowanie z f. paliwa, ale cóż... > Ciągle zapominam przyjrzeć się tylnej belce, bo i > ona może nawet pasować z AH do AG... ja się właśnie zastanawiam czy do mojej H nie pasowałby cały wydech z A-G kombi X18XE1 (tłumiki skorupowe łączone na kołnierz), tylko nie wiem jak tam pasowałby końcowy z prostą rurą przedłużoną od rzeczonej A-G kombi... > Ciekaw jestem jak to wygląda w AJ. tutaj widać że pozmieniali, zawieszenie już inne, więc i cała reszta auta jest pewnie znacznie zmieniona, patrząc po wnętrzu to dość to wszystko futurystyczne, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > no proszę jakie to proste > mówiłem, że pomijając elektrykę A-H jest prostsza konstrukcyjnie od A-G W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go naprawiać, w AG jest jednorazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z > AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go > naprawiać, w AG jest jednorazowy. Tylko czy to nie jest zamienne w przypadku skrzyni F23? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > W tej kwestii świetnym rozwiązaniem jest zamienność lewarków skrzyni biegów wraz z koszem - ten z > AH jest o niebo lepszy i bardziej precyzyjny. I jest prostszy konstrukcyjnie - można go > naprawiać, w AG jest jednorazowy. to fakt, kultura pracy mechanizmu też zwróciła moją uwagę, aż nie wierzyłem, że to Opel, na pewno jest to różnica klasy w stosunku do A-G, co prawda do najlepszych trochę jeszcze brakuje, ale i tak jest znaczna poprawa. Co do mechanizmu w A-G to swojej miałem wyrobione gniazdo kuliste, więc wymontowałem lewarek, założyłem koszulkę termokurczliwą na tę kulę, zagrzałem opalarką, złożyłem do kupy - weszło mocno pasownie - i do momentu sprzedaży było bardzo dobrze, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Opel nigdy nie posiadał precyzyjnej skrzyni biegów. Ani nowa AH, ani AG pod względem pracy skrzyni, drążka zmiany biegów nie umywała się do skrzyni w moim starym Civiku z 94' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Opel nigdy nie posiadał precyzyjnej skrzyni biegów. Ani nowa AH, ani AG pod względem pracy skrzyni, > drążka zmiany biegów nie umywała się do skrzyni w moim starym Civiku z 94' a to ja o tym wiem, nawet w Fieście IV 1.25-16V jest dużo lepsza, natomiast na pewno jest duży progres w stosunku do A-G, aż się zastanawiałem czy tam na pewno siedzi F17 PS. A jak już jesteśmy przy skrzyniach to od jakiego auta mam szukać skrzyni F17W394 do swojego i na co patrzeć żeby pasowała, bo w EPC jest takie zamieszanie ze skrzyniami, że już zgłupiałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 A po co Ci długa skrzynia? Od CC (Z16SE, Z13DT), Meriva A (Z16XE, Z18XE, Y17DT, Z13DT), Vectra B/C (X18XE1, Z18XE). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > A po co Ci długa skrzynia? bo jazda 140km/h wymaga kręcenia na Vtym biegu 4 tys obrotów i łeb boli od hałasu, a dużo jeżdżę po trasach, > Od CC (Z16SE, Z13DT), Meriva A (Z16XE, Z18XE, Y17DT, Z13DT), Vectra B/C (X18XE1, Z18XE). dzięki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Jeszcze było przełożenie główne 3,55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Tylko czy to nie jest zamienne w przypadku skrzyni F23? Nie kojarzę w tej chwili oznaczeń, natomiast w przypadku drążka/linek i tego samego układu biegów lewarki są zamienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 F23 to ta z wstecznym do tyłu. Skrzynia na linki. Wiem, że posiadacze AG z tą skrzynią przekładają koszyczek z dźwignią, natomiast nie jestem pewny czy to w każdym typie skrzyni można taki zabieg wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > F23 to ta z wstecznym do tyłu. Skrzynia na linki. Wiem, że posiadacze AG z tą skrzynią przekładają > koszyczek z dźwignią, natomiast nie jestem pewny czy to w każdym typie skrzyni można taki > zabieg wykonać. Jeśli jest zgodność układu biegów, to ZTCW i czytałem na forach to zabieg jest możliwy. Przy linkach jest dużo prostszy, bo wystarczy je przepiąć między lewarkami - przy drążku trzeba mieć komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Jeszcze było przełożenie główne 3,55 jakbym miał taki silnik, żeby uciągnął takie przełożenie, to pewnie szukałbym skrzyni F23 lub M32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.