Skocz do zawartości

korekty OBD2 - LTFT, STFT, FxT


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie jhak powinny wygladac te korekty w prawidlowo zestrojonej instalce LPG. Czym dokladnie jest LTFT, STFT, FxT ?? I jak sie to powinno zachowywac.

Mamy w firmie od niedawna zagazowane Picanto 1.0 i jego dzialanie na LPG nie za bardzo mi sie podoba. Silnik stracil wigor, leniwie reaguje na dodawanie gazu. Na poczatku nie chcial jechac wiecej jak 130 LTFT wynosila +5...+8, cos gazownicy poprawili i ponoc juz jedzie 140+, ale korekty STFT/FxT szaleja ciagle albo na minus -25...-15 albo na plus w podobnym zakresie, zaleznie od obrotow/obciazenia. LTFT jest obecnie -4...0 zaleznie jak sie jedzie. Trudno okreslic ile pali bo jezdza nim rozni uzytkownicy ale widzialem wyniki od 7.5 do 9 L LPG / 100. Benzyny to auto zawsze palilo sporo - TTTM niestety, wszystkie czujniki ma sprawne, obie sondy lambda dzialaja prawidlowo.

Po przelaczeniu na benzyne korekty STFT/FxT ida na wyrazny plus.

instalka KME NEVO tzn. caly zestaw od KME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nikt? nic??

LTFT - Long Time Fuel Trim czyli długoterminowa korekta paliwa

STFT -Short Time Fuel Trim czyli krótkoterminowa korekta paliwa.

Jeśli chcesz stroic lpg na korekty to musisz sobei podejrzeć jak one zachowują się przy jeździe na benzynie i tak wysterować instalkę żeby tak samo zachowywały się na LPG. Jeśli np. przełączysz na lpg i zobaczysz że korekta krótkoterminowa pójdzie mocno na plus to znaczy że masz ubogo i musisz "dolać" gazu. To tak w telegraficznym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Torque

> sorki moj blad bo pisalem z pamieci. Jest oznaczona jako F/T

Może jakiś wypadkowy fuel trim liczony z STFT i LTFT, albo wielkość specyficzna dla twojego auta?

Bardziej przejmowałbym się wskazaniami tych dwóch ostatnich ogólnych wskaźników. Zasadniczo ma być to, co na benzynie. STFT to korekta krótkoterminowa, wiec obserwacja kierunku jej zmian przy przełączaniu gaz-benzyna daje pogląd na ustawienia LPG w konkretnym punkcie pracy. LTFT to korekta długoterminowa, czyli to co sterownik używa do wyliczania czasu wtrysku jako wynik adaptacji, więc gdy okaże się, że po jeżdżąc na gazie masz tam wartości znacząco wyższe niż na benzynie (uwzględniając znak), to znaczy, że instalacja jest źle ustawiona/skomponowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No i w koncu przymusilem gazownikow do jeszcze jednego zajecia sie instalka i nareszcie jakis sensowny efekt jest. Auto jedzie zauwazalnie chetniej, korekty zwykle oscyluja kolo zera. Jedynie przy wiekszym obciazeniu (predkosc >100-110) ida na wyrazny plus. Ale na to zwroce uwage przy przegladzie, na razie dam im odetchnac od mojej osoby ;-) Liczylem jeszcze na ciut nizsze spalanie ale tu chyba roznicy nie ma, wyszlo mi ok 8.2/100 przy przelotowej predkosci 110-120 w porywach 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.