Jettison Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Drodzy Koledzy i Koleżanki, naszło mnie na Saaba 9-3, zawsze podobały mi się szwedzkie auta, a w szczególności krokodyl. Trafiłem na egzemplarz 2.0 N/A benzyna, z tego co sprawdzałem to chyba jest to silnik B204i. Czego się w tym aucie bać, co dokładnie sprawdzić? O cewkach zespolonych czytałem. Samochód ma instalację LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 n/a nie ma cewek tylko aparat zaplonowy poza tym auta naprawde niezawodne, zawieszeniowo silnikowo i elektrycznie, nie bac sie cen czesci bo w wiekszosci przypadkow sanizsze niz do paska f tedeiku, bo to przeciez vectra a jest. sprawdz tylko czy nie bity i czy w silniku lancuch zbyt nie chalasuje i tyle. to mowil wlasciciel 5 saabow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > n/a nie ma cewek tylko aparat zaplonowy > poza tym auta naprawde niezawodne, zawieszeniowo silnikowo i elektrycznie, nie bac sie cen czesci > bo w wiekszosci przypadkow sanizsze niz do paska f tedeiku, bo to przeciez vectra a jest. > sprawdz tylko czy nie bity i czy w silniku lancuch zbyt nie chalasuje i tyle. to mowil > wlasciciel 5 saabow a koszty eksploatacyjne? Nie ma tam jakichś cudów, co się psuja i tylko ze Szwecji można ściągnąć? Mam wrażenie, że to solidne auta, ale nigdy nie miałem z nimi do czynienia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 z jakiej szwecji przeciez to juz dawno w szwecji nie produkowane poza tym to nie ma takich cudow, o moze jedynie co powinienes unikac to manualnej klimy bo ukreca sie pokretlo od nawiewu, i kosztuje ponad 100zl za kawalek plasticzku (dostepny tylko orginal) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > n/a nie ma cewek tylko aparat zaplonowy faktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 A może w tej samej budzie diesla ? Quote: Marka :Saab Model :9-3 I Anniversary Turbo silnik :2.2 TiD Rok Produkcji :2001 Przebieg :184000 Cena :11.500 Wyposażenie :Saab 9-3 I Anniversary Turbo SE rocznik 2001 2.2 TiD 125KM. Kolor 264 Blue Metalic Clearcoat. Przebieg 182 000 km. Manual. Liczba drzwi: 2/3. Kraj aktualnej rejestracji: Polska. Przegląd ważny do: 02.14. Ubezpieczenie: 03.14. Wyposażenie: beżowe skóry z wytłoczonymi napisami Turbo, skórzane boczki, klimatyzacja automatyczna, elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, automatyczne ryglowanie bagażnika gdy prędkość osiągnie około 5 km/h oraz drzwi gdy przekroczy ok. 15 km/h (ryglowanie można wyłączyć używając komputera pokładowego), 4 poduszki powietrzne, tempomat, radio z RDS na 6 stacji + CD, komputer pokładowy pokazujący czas, średnie spalanie, wszystkie błędy i komunikaty samochodu, ilość km jakie można przejechać na paliwie w baku, średnią prędkość, temperaturę powietrza itd. funkcji jest 8, funkcję NIGHT PANEL powodującą wygaszenie wszystkich przełączników i ekranów (zostawia tylko prędkościomierz i to tylko w zakresie od 0-140 km/h) po to aby w nocy oświetlony kokpit nie utrudniał widoczności i pozwolić kierowcy skupić się na drodze, multifunkcyjną kierownicę z której można sterować panelem radia ( głośność, zmiana stacji, zmiana fal/kolejne piosenki na CD i przewijanie przód/tył, zmiana zródła tj.: z radia na CD), deska carbonowa, chromowane klamki, podłokietnik przesuwany z dwoma schowkami (rzadko spotykany smaczek),podłokietnik tylny + otwór na narty, półeczka zamiast popielniczki (również ciężka do dostania). Z zewnątrz alufelgi Saab Anniversary 16'' oraz ospojlerowanie aero, lotka na klapie, działająca elektrycznie wysuwana antena radia, wszystkie emblematy,światła przeciwmgłowe. Wady i zalety :Stan techniczny bardzo dobry. Zawieszenie w stanie bdb (nic nie "puka"). Jakieś 2 miesiące temu był wymieniany układ hamulcowy tj. tarcze, klocki, płyn hamulcowy i zaciski w każdym z kół plus oleje i filtry. Dbam o samochód, bo to nie jest jakieś tam jeździdło i wszystkie naprawy i wymiany były robione w terminie i w renomowanym serwisie (mam na nie faktury). Jest to ekonomiczny samochód (średnia spalania z komputera w jeździe mieszanej 5,9-6,2 , na trasie 5,2-5,8 , miasto Kraków 6,5-6,8) o niezawodnym i elastycznym oplowskim silniku 2.2 TiD (DTi) na łańcuchu rozrządu (co sprawia, że rozrząd jest kompletnie bezobsługowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 sie popytaj ALANA o usterkowosc tego silnika to az Ci sie odechce takich propozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > sie popytaj ALANA o usterkowosc tego silnika to az Ci sie odechce takich propozycji Masz wiedze, to napisz jakie serce najlepsze w tej budzie! Może przyda się na przyszłość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 tylko b204 to ten na czerwonej kasecie zaplonowej, czy w wersji 150 czy 185 czy 205 nie ma znaczenia bo to ten sam silnik, latwo podnosi sie moc jest wytrzymaly. przebiegi po 500kkm nie robia na nim wiekszego wrazenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > tylko b204 to ten na czerwonej kasecie zaplonowej, czy w wersji 150 czy 185 czy 205 nie ma > znaczenia bo to ten sam silnik, latwo podnosi sie moc jest wytrzymaly. przebiegi po 500kkm nie > robia na nim wiekszego wrazenia a ten 2.0 atmosferyczny, z aparatem zapłonowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 za wolny saab musi miec turbo inaczej nie jest saabem zreszta wersja 154KM tez za szybka nie jest ale przekrecasz srubke od WG robisz csnienie z 0,4 na 0,7 i masz 180KM za darmo a komputer silnika doskonale rdadzi sobie sam ze zmiana mapy. Da sie tak zrobić tylko przy wersji B204L bez APC. Saab by byl sabem musi mieć niesamowita elastycznosc i przyspieszenie na 3 biegu, jesli ktokolwiek jezdzil ten wie jaka to przyjemnosc. Ktos kiedys porownywal elastycznosc saaba 9-3 z silnikiem 230KM do porsche 911 turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Silnik 2,2 Tid (opel) ma strasznie niską kulturę pracy. Chodzi jak traktor, w środku w aucie jest głośno, drgania przenosi na karoserię + awarie pompy wtryskowej. Jak już ma być ekonomicznie to wyłącznie b204l + lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Ja od paru miesięcy ujeżdzam 900NG z B204L@220KM Automat. Jestem zadowolony - bardzo fajnie się to zbiera nawet w automacie. Zresztą zastanów się nad automatem bo w przypadku Turbo Benzyny ma to sens. Poza tym manuale Saaba jakieś szczególnie udane nie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Ja od paru miesięcy ujeżdzam 900NG z B204L@220KM Automat. > Jestem zadowolony - bardzo fajnie się to zbiera nawet w automacie. > Zresztą zastanów się nad automatem bo w przypadku Turbo Benzyny ma to sens. Poza tym manuale Saaba > jakieś szczególnie udane nie są Jeździłem 93 2.0i 130koni w automacie ...to prawie nie dało się tym jeździć. Automat starej generacji, zamulał, że ho ho. Może Twoja 900 lepiej jeździ. Co do skrzyń manualnych to są 3 rodzaje, przełożenia 3,98 4,05 i 4,45. Jak masz 4,45 krótką skrzynie, to chodzi jak przecinak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Nie no wolnossący do automatu to nie ma sensu - turbo zupełnie inaczej chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.