Skocz do zawartości

W trasie 8/100 a w mieście 16.5/100 LPG !!! Co jest???


cieyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż pojawił się u mnie następujący problem:

Tankuję na Shell'u - zawsze na tej samej stacji. Podróżuję głownie w trasie. Tankuję do pełna - robię ok 400 km / 2 dni i powrót do domciu. tankowanie do pełna i trasa. Potem znów to samo... i tak w kółko.

Zdarzył się taki okres czasu, że przez tydzień musiałem zostać w domu (czyt. Lublinie). Zatankowałem do pełna i jeździłem sobie po mieście. Gdy przyszedł czas tankowania na Shellu po przejechaniu 100 km po mieście do zbiornika weszło mi 16,45 L !!!

Moje pytanie: Co się dzieje??? Czyżby gdzieś mi uciekało - znajomy gazownik, regulacja, sprawdzenie szczelności na śrubunkach - niby wszystko ok. Po zakręceniu zaworu na butli i po postaniu auta na parkingu po nocy poszedłem odkręcić zawór aby posłuchać czy coś poszło w przewody. No i tak - po jednej nocy było "syknięcie" w przewód, a po wczorajszej nie.

Tak więc czego szukać, za co się złapać aby palił po mieście mniej.

Moja instalka jest I generacji z parownikiem LOVATO. Brak emulatora sondy - czasem na trasie zapala się "check" z kodem - "za bogata mieszanka" ale zaraz gaśnie. Analizator spalin "mówi" że skład jest ok.

Za co się wziąć aby spalanie było mniejsze a jazda po mieście tańsza? No bo jeżdżąc na NoPb po mieście wyjdzie mnie chyba taniej...

Dzięki za pomoc!!!

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich obrotow uzywasz zwykle w trasie?

Jakich w miescie?

Taka roznica moze wynikac ze zlej regulacji.

Zalozmy taka sytacje: Na niskich obrotach masz zdecydowanie za wysoka mieszanke, a gdy obroty juz wzrastaja do powiedzmy 2500-3000 rpm to mieszanka jest dobra albo i nawet troche za uboga przy wyzszych.

W takiej sytacji jadac w trasie trzymajac powiedzmy te 3000 rpm spalasz dosc malo, ale w miescie stojac w korku i caly czas ruszajac i hamujac i np zmienajac obroty miedzy 1000-2000 mieszanka zdecydowanie za bogata, dlatego tyle spala.

Inna sytacja odwrotna: Na nizszych obrotach masz wmiare dobra mieszanke i powiedzmy gdy jezdziesz w trasie utrzymujesz go zwykle w zakresie 2000-2500 rpm a wlasnie w tym zakresie mieszanka jest OK. Ale juz przy wyzszych obrotach rzedu 4000-6000 rpm mieszanka jest zdecydowanie zabogata. W trasie takie obroty zadko osiagasz, natomiast w miescie bardzo czesto jak mu palujesz przyspieszajac ze swiatel czy cos. Dlatego w miescie tyle bierze bo ogolnie przy tak duzych obrotach juz bierze duzo gazu a jeszcze dodatkowo z tak bogata mieszanka to juz musi wyjsc tak duzo.

Osobiscie mi sie ta druga opcja bardziej prawdopodobna wydaje. Poprostu dobra regulacja powinna zalatwic sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakich obrotow uzywasz zwykle w trasie?

> Jakich w miescie?

> Taka roznica moze wynikac ze zlej regulacji.

> Zalozmy taka sytacje: Na niskich obrotach masz zdecydowanie za wysoka

> mieszanke, a gdy obroty juz wzrastaja do powiedzmy 2500-3000 rpm

> to mieszanka jest dobra albo i nawet troche za uboga przy

> wyzszych.

> W takiej sytacji jadac w trasie trzymajac powiedzmy te 3000 rpm

> spalasz dosc malo, ale w miescie stojac w korku i caly czas

> ruszajac i hamujac i np zmienajac obroty miedzy 1000-2000

> mieszanka zdecydowanie za bogata, dlatego tyle spala.

> Inna sytacja odwrotna: Na nizszych obrotach masz wmiare dobra

> mieszanke i powiedzmy gdy jezdziesz w trasie utrzymujesz go

> zwykle w zakresie 2000-2500 rpm a wlasnie w tym zakresie

> mieszanka jest OK. Ale juz przy wyzszych obrotach rzedu

> 4000-6000 rpm mieszanka jest zdecydowanie zabogata. W trasie

> takie obroty zadko osiagasz, natomiast w miescie bardzo czesto

> jak mu palujesz przyspieszajac ze swiatel czy cos. Dlatego w

> miescie tyle bierze bo ogolnie przy tak duzych obrotach juz

> bierze duzo gazu a jeszcze dodatkowo z tak bogata mieszanka to

> juz musi wyjsc tak duzo.

> Osobiscie mi sie ta druga opcja bardziej prawdopodobna wydaje.

> Poprostu dobra regulacja powinna zalatwic sprawe.

No to - w trasie nie przekraczam 2500 obr/min pokonuje najczęściej tę samą trasę - gładka jak stół i prawie wcale obszaru zabudowanego, a w mieście to mam pecha - zawsze stoję na czerwonym i również staram się nie przekraczać 3000 obr. Jutro kanał i szukanie nieszczelności - a potem regulacja. Aha, wczoraj zatankowałem LPG do pełna i jeżdże na NoPb. Jutro pojadę na stację i zatankuję do pełna. Mam nadzieję, że nic nie wejdzie do zbiornika... wtedy będe wiedział że przepalam gaz i nie będzie mi go tak szkoda jakby uciekał w atmosferę sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Mam stare auto z instalką I generacji i przećwiczyłem na nim różne miksery i wynalazki. Ogólna konkluzja: czym większy mikser tym potrzebne większe ciśnienie parownika żeby auto na dole obrotów sensownie jechało, nie przerywało i nie dławiło. Przy tym w instalce I generacji nie masz odcięcia i we wszystkich stanach nieustalonych, hamowaniu silnikiem itp gaz idzie z parownika proporcjonalnie do ustawionego ciśnienia właśnie. Pamiętam spalanie w moim aucie na dedykowanym mikserze: trasa-11, miasto-15 do 17. Gdy zacząłem poszukiwac mocy i zwiększać miksery trzeba było też podwyższać ciśnienie parownika i spalanie w mieście rosło do 20, w trasie bez zmian. Teraz mam blosa i spalanie w mieście (zimą) 15-16, w trasie 10.

Drugi element jazdy miejskiej to niedogrzanie silnika i parownika, a wtedy parownik podaje pod tym samym ciśnieniem ale gęściejszy gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam!

U mnie jest jeszcze większy hardkor i nikt nie potrafi mi pomóc. Auto to Punto I z silnikiem 1,1 SPI. W trasie spalanie 6-7l/100...miodzio smile.gif W mieście - koszmar, do 16l/100 i to niezależnie od stylu jazdy. Gdy jeżdżę spokojnie, hamowanie silnikeim, te sprawy spala 15l, gdy jeżdżę dynamiczniej - 16l. Wszystko co mi potrafią powiedzieć mechanicy / gazownicy to że to niemożliwe...bardzo smieszne :/ A jeżdenie w mieście mi wychodzi tak samo jak na benzynie. Instalacja jest 2 generacji, tylko dochodzi to, że mam walniętą lambdę, która blokuje się na sygnalizowaniu bogatej mieszanki i w związku z tym nie można podłączyć silniczka krokowego, tylko jest taki jakby "dokręcany" dozownik w jego miejsce.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być, co z tym zrobić / do kogo się zwrócić najlepiej w Krakowie? Bo już mi ręce opadają... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> U mnie jest jeszcze większy hardkor i nikt nie potrafi mi pomóc. Auto

> to Punto I z silnikiem 1,1 SPI. W trasie spalanie

> 6-7l/100...miodzio W mieście - koszmar, do 16l/100 i to

> niezależnie od stylu jazdy. Gdy jeżdżę spokojnie, hamowanie

> silnikeim, te sprawy spala 15l, gdy jeżdżę dynamiczniej - 16l.

> Wszystko co mi potrafią powiedzieć mechanicy / gazownicy to że

> to niemożliwe...bardzo smieszne :/ A jeżdenie w mieście mi

> wychodzi tak samo jak na benzynie. Instalacja jest 2 generacji,

> tylko dochodzi to, że mam walniętą lambdę, która blokuje się na

> sygnalizowaniu bogatej mieszanki i w związku z tym nie można

> podłączyć silniczka krokowego, tylko jest taki jakby "dokręcany"

> dozownik w jego miejsce.

> Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być, co z tym zrobić / do kogo

> się zwrócić najlepiej w Krakowie? Bo już mi ręce opadają...

Wymienić sondę i założyć spowrotem silnik krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymienić sondę i założyć spowrotem silnik krokowy.

No nie tyle "założyć z powrotem", co "założyć", bo instalację mam od 3 tygodni. Tylko czy to na 100% sonda. Tzn. czy z powodu sondy może być taka drastyczna różnica między spalaniem w mieście i w trasie (to jest jednak 10l)? Bo w serwisach i w gazowni twierdzą, że sondy uniwersalne padają jak muchy, poza tym zanim włożę $$$ w sondę wolałbym mieć pewność, że to to, a nie wymieniać różne części po kolei na zasadzie "spróbujmy, a jak nie zadziała to poszukamy czegoś innego". Bo na to mnie po prostu nie stać.

W każdym razie póki co dzięki za info, byłbym wdzięczny gdzybyś mógł się ustosunkować do powyższego pytania (tego o drastyczną różnicę w spalaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.