Skocz do zawartości

corsa c..rozladowuje akumulator..


NovyRafal

Rekomendowane odpowiedzi

akumulator nie wytrzymuje doby..

dzisiaj jezdzi na drugi dzien rano juz nie odpala..

akumulator wymieniony, na starym jak i na nowym dzieje sie identycznie..

elektryk robil pomiary na postoju z wlaczonym i wylaczonym silnikiem

alternator laduje..pod maksymalnym obciazeniem jest ok..

co do diabla zabiera prad? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektryk robil pomiary na postoju z wlaczonym i wylaczonym silnikiem

I co mu z tych pomiarów wyszło? niewiem.gif

> alternator laduje..pod maksymalnym obciazeniem jest ok..

> co do diabla zabiera prad?

To był jakiś wybitnej klasy specjalista?

Jeśli czujesz się na siłach, to możesz sam poszukać pożeracza prądu grinser006.gif

Zacznij od pomiaru, ile amperów to coś żre na postoju. Następnie wyciągasz wszystkie bezpieczniki i kolejno wkładasz, można też wyciągać po jednym i obserwować wskazania amperomierza.

Masz tam jakie radio czy inne audio? Może ono świruje... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektryk robil pomiary na postoju z wlaczonym i wylaczonym silnikiem

> alternator laduje..

to dośc dziwne, że ładuje nawet przy wyłączonym silniku

tak jak kolega pisał powyżej to musiał być jakiejś wysokiej klasy specjalista wink.gif

a na poważnie

to co kolega tez wyzej napisał, jak masz miernik to zmierz na początek całkowity pobór prądu na postoju żeby wiedzieć z czym walczymy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak taki test widzisz podczas jazdy?

no jak to jak ? zlosnik.gif

miernik przyciskasz wycieraczką i jazda 893goodvibes.gif

> a nie prościej obroty na 2000 i wtedy mierzyć na postoju ?

można, ale podczas jazdy może gubić napięcie (drgania itp)...

a lampka ładowania działa w ogóle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co mu z tych pomiarów wyszło?

podobno wszystko gra...

> To był jakiś wybitnej klasy specjalista?

dosyc dlugo korzystam z jego uslug..

zawsze wiedzial co i jak..tera rozklada rece..

> Jeśli czujesz się na siłach, to możesz sam poszukać pożeracza prądu

> Zacznij od pomiaru, ile amperów to coś żre na postoju. Następnie wyciągasz wszystkie bezpieczniki i

> kolejno wkładasz, można też wyciągać po jednym i obserwować wskazania amperomierza.

troche malo czasu...dam rade dopiero w weekend..

teraz auto codziennie stoi w garazu na noc podla czone do prostownika

> Masz tam jakie radio czy inne audio? Może ono świruje...

wszystko seria..auto zony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź, czy światełko w bagażniku się wyłącza oraz czy centralny nie zabiera prądu...

swiatelko sprawdze..zamkne sie w aucie bez polki..

a jak sprawdzic centralny?

> warto by było zrobić jeszcze test podczas jazdy.... żeby całkowicie wykluczyć alternator

przy kreceniu kierownica przygasaja swiatla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od poboru prądu na wyłączonym silniku. Może było zmieniane radio, może się właśnie świecić lampka w bagażniku, może być to wina alarmu. Trochę ciężko znaleźć przyczynę.

Oprócz pomiaru poboru prądu zmierz również napięcie ładowania.

Miernika jak nie masz to kupisz np. w markecie budowlanym typu Leroy Merlin w cenie do 30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miernika jak nie masz to kupisz np. w markecie budowlanym typu Leroy Merlin w cenie do 30zł.

no niby można kupić i bedzie OK

ale czasem niewiele więcej dokładając można kupić coś dobrego - chociażby UNI-T z serii M np M838 lub podobne- ale nie w markecie a sklepie elektronicznym/elektrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swiatelko sprawdze..zamkne sie w aucie bez polki..

> a jak sprawdzic centralny?

TUTAJ OPIS METODY

podłączasz miernik (silnik wyłączony) i patrzysz na pomiar, następnie zamykasz auto centralnym i dalej obserwujesz miernik - jeśli reakcja miernika jest chwilowa (moment zamykania auta przez siłowniki) i wraca do poprzedniej wartości, to znaczy, że centralny jest ok, natomiast w wypadku gdy wartość się zwiększyła na stałe, oznacza to, że któryś z siłowników nie do końca zamyka i wciąż pobiera prąd.

> przy kreceniu kierownica przygasaja swiatla...

jeśli przygasają Ci światła i generalnie wszystko, to jest to oznaka wyładowanego akumulatora - miałem podobnie jak parę tygodni temu odpalałem truchło żony z kabli, bo sierota zostawiła na weekend zapaloną lampkę w bagażniku (u mnie można włączyć/wyłączyć, bo coś się popierdzieliło z czujnikiem komfortu i zrobiłem pstryczek)

zanim aku się podładował, to przy najmniejszym ruchu kierownicą wszystko przygasało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za opoznienie w temacie..

niestety malo bywam w domu..stale w rozjazdach i nie ma czasu..

pomiarow jeszcze nie robilem..

ale mysle ze bedzie to centralny..

od czwartku (jeszcze byl mroz) zona zostawia otwarte auto w garazu

i auto odpalka codziennie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.