A_Kras Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > 2) rozruch na pych - siła ludzka bądź grawitacja poprzez koła, (wał) półośki dociera do sprzęgła > (koła zamachowego) i reszta jak wyżej. oczywiście nie wchodzi w rachubę gwałtowne odpuszczenie > pedała sprzęgła Wlasnie to wchodzi w rachube. No chyba, ze zawsze masz ze 3 roslych chlopa do pomocy albo spora gorke i mozesz sobie pozwolic na lagodne puszczanie sprzegla na wyzszym biegu. > gdzie tu widzisz problem i niebezpieczeństwo w odpalaniu? Wlasnie w tym powyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > jak Ci przyblokuje koła (np. na śliskim) i sprzęgło wdepniesz za późno to bez ABS jak najbardziej > zgasisz silnik (a auto będzie jechało ślizgiem dalej) - sprawdzone empirycznie. mam takie same doświadczenia, w moim pierwszym aucie Punto II FL bez ABSu zdarzyło mi sie kilka razy dojeżdzać do skrzyżowania z górki po oblodzonej drodze, naciśnięcie hamulca (zblokowanie kół) bez sprzęgła powodowało, ze silnik gasl i zapalały sie kontrolki na desce, po puszczeniu hamulca silnik odzyskiwał życie uruchamiając sie od znów kręcących się kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Częstotliwość pulsacji ABS-u jest tak duża, że jednoczesne blokowanie wszystkich napędzanych kół w czasie jazdy jest pochłaniane przez sprzęgło. Oczywiście mowa o mocniejszym wciśnięciu hamulca podczas jazdy, a nie o wciśnięciu aż do zatrzymania się. Sytuacja analogiczna do hamowania lewą nogą podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.