Skocz do zawartości

dci - pracuje jakby na 3 cylindry...


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj wieczorem serce.gif alarmowała, że stoi u swoich rodziców, auto zaczęło jej telepać, teściu stwierdził że chodzi na 3 cylindry...

Przyjechałem do domu, odpaliłem - chodzi normalnie.

Dzisiaj rano wsiadła, odpaliła - autem telepie. Żadna kontrolka się nie świeci (co dziwne w Renuarze grinser006.gif), po dodaniu gazu silnik się uspokaja, skacze na wolnych.

Przyspiesza normalnie, jeździ normalnie.

Co mi przychodzi do głowy: lejący wtrysk - jak sprawdzić? poduszka pod silnikiem - ale dlaczego nie telepie zawsze, tylko co któreś odpalenie?

Co jeszcze?

Pacjent Renault Scenic I phII, 2002 rok, 1.9 dci 102KM.

Przebieg licznikowy 200 tyś, realny nie do sprawdzenia raczej, chyba że po VINie można.

Problem wystąpił na drugi dzień po wymianie filtrów paliwa, powietrza, oleju oraz samego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lejący wtrysk to z reguły chmura za autem

> ja obstawiam poduche.... u mnie się tylko odkręciła i było podobnie

Chmury brak, nie dymi jakoś specjalnie, chociaż ciężko było sprawdzić, bo zimno na dworze i chmura jest, ale pary... Szczególnie że ciepłe auto z garażu pierdziało w zimny poranek, było szaro, ale raczej para.

Zresztą wczoraj nim jechałem i po mocnym depnięciu spojrzałem w lusterko, ale nie widziałem żadnych bąków dymowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bezpośrednio po wymianie oleju to wysoce prawdopodobnie jest zaolejony czujnik położenia wałka (zbyt szybkie nalewanie oleju lub uruchomienie natychmiast po nalaniu oleju), objawy pasują.

Wykręcić czujnik, oszyścić szmatką, wkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powstała nieszczeloność i zasysa powietrze.

też może być, bo wymieniałem to z kumplem mechanikiem, który pierwszy raz robił Scenika - trochę nam zeszło żeby filtr paliwa wpasować z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszka pod silnikiem odpada - silnik albo chodzi jak na 3 garach, albo normalnie, ale mocno falują obroty, dźwięk nie dochodzi z okolic poduszek..

filtr paliwa szczelny, powietrza w paliwie brak, widać przez przezroczystą rurkę jak ciągnie, żadnych bąbelków powietrza..

czujnik oleju czysty, nie bardzo jest jak go zalać w sumie...

dziwne, że po lekkim odkręceniu któregokolwiek wtrysku, tak że paliwo mgiełką wypływa na silnik, silnik się uspokaja, zaczyna chodzić cicho i równo - może czujnik podciśnienia padł?

pomysłów póki co nie mam, poszukam kogoś z programem do zczytania błędów, choć żaden service się nie wyświetlił.

Zrobimy też próbę przelewową, ale dziś nie miałem już czasu.

Auto nadal normalnie jeździ, tylko na wolnych telepie.

Może to odczucie, ale zaczął chodzi wyraźnie głośniej, bardziej metalicznie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.