Skocz do zawartości

Jak utłuc świerszczyka?


muha

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

W nawiewie mojej Cromy zagościł "świerszczyk". Czasem ucisza się go podkręcając obroty na wyższe, czasem schodząc na minimum. No w każdym razie jest to denerwujące. Pytanie zatem - jak sobie z nim poradzić? Wymiana lub smarowanie wentylatora? Ile wiatraczków tam wogóle jest? No i jak się do nich dostać? Jest już wątek na temat naprawy złamanego ząbka w nawiewie - czy to tamtędy jest najlepszy dostęp, czy może od strony filtra kabinowego? Najchętniej psiknąłbym czymś, ale jak znam życie to nie będzie takie proste...

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry,

> W nawiewie mojej Cromy zagościł "świerszczyk". Czasem ucisza się go podkręcając obroty na wyższe,

> czasem schodząc na minimum. No w każdym razie jest to denerwujące. Pytanie zatem - jak sobie z

> nim poradzić? Wymiana lub smarowanie wentylatora?

Smarowanie powinno pomóc, ale może tam coś wpadło.

>Ile wiatraczków tam wogóle jest?

Jeden.

> tamtędy jest najlepszy dostęp, czy może od strony filtra kabinowego?

>Najchętniej psiknąłbym

> czymś, ale jak znam życie to nie będzie takie proste...

Po wyjęciu filtra widać wirującą część wiatraka, może jest tam też dostęp do ośki. Jak nie to trzeba by się dostać od strony schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> U mnie zrobiło się to samo. Znalazłeś sposób na uciszenie wentylatora?

Pewnie dolne łozysko... zbiera się tam woda i szlak go trafia... Oplarze wiercą od dołu otwory aby miała ujście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzeba było posmarować dolne łożysko. Pierwszy raz wymontowałem całą dmuchawę, ale to upie...liwa robota sick.gif chociaż do zrobienia w ok 30 min. Ostatnio tylko wymontowałem schowek, odkręciłem rezystor zasilania silnika dmuchawy i tamtędy prysnąłem smarem "w kierunku" łożyska. Pomogło, pytanie na jak długo confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie zrobiło się to samo. Znalazłeś sposób na uciszenie wentylatora?

Tak, udało mi się - chociaż w kabinie przez miesiąc było czuć smarem litowym wink.gif

1. Demontujemy schowek (5 śrub Torx). Musiałem trochę pobawić się przy bocznym panelu - tam, gdzie jest kluczyk do wyłączania poduszki.

2. Pod schowkiem jest taka piankowa osłona - głównie akustyczna. Także trzeba ją zdjąć. Uwaga tylko, bo jest podpierana plastikowymi paskami, które łatwo złamać (ja musiałem potem sklejać...).

3. Uzyskujemy dostęp do wentylatora od dołu.

Teraz piszę zupełnie z pamięci, coś może się nie zgadzać w 100%.

4. Demontujemy (2-3 śrubki) moduł w dolnej części wentylatora (pewnie moduł regulujący obroty). Jego wyjęcie odsłania otwór z prawej strony całej obudowy. Ponadto w tym momencie widać - prawie na wprost - gumowy korek.

5. Wyjąłem ten korek, napsikałem smarem litowym w otwór po nim oraz w ten odsłonięty po zdjęciu modułu. Poprawę było słychać w zasadzie od razu.

6. Montaż, wietrzenie, choinka zapachowa - wg. uznania smile.gif

7. Ponieważ i tak musiałem sklejać te plastikowe podpórki, zmieniłem ich mocowanie tak, aby dało się zdjąć tę piankę od dołu bez demontowania schowka. A gdybym miał warunki, to wogóle zastąpiłbym je wygiętymi paskami aluminiowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Demontujemy schowek (5 śrub Torx).

tak,

Musiałem trochę pobawić się przy bocznym panelu - tam, gdzie

> jest kluczyk do wyłączania poduszki.

to nie problem grinser006.gif

> 2. Pod schowkiem jest taka piankowa osłona - głównie akustyczna. Także trzeba ją zdjąć. Uwaga

> tylko, bo jest podpierana plastikowymi paskami, które łatwo złamać (ja musiałem potem sklejać...).

dwa wkręty na krzyżak,

> 3. Uzyskujemy dostęp do wentylatora od dołu.

> 4. Demontujemy (2-3 śrubki) moduł w dolnej części wentylatora (pewnie moduł regulujący obroty).

> Jego wyjęcie odsłania otwór z prawej strony całej obudowy.

dokładnie ok.gif

Ponadto w tym momencie widać -

> prawie na wprost - gumowy korek.

> 5. Wyjąłem ten korek, napsikałem smarem litowym w otwór po nim oraz w ten odsłonięty po zdjęciu

> modułu. Poprawę było słychać w zasadzie od razu.

pianka służy też do rozprowadzania nawiewu na nogi pasażera więc nie usuwać grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > 2. Pod schowkiem jest taka piankowa osłona - głównie akustyczna. Także trzeba ją zdjąć. Uwaga

> > tylko, bo jest podpierana plastikowymi paskami, które łatwo złamać (ja musiałem potem sklejać...).

> dwa wkręty na krzyżak,

Aaaa, no właśnie - teraz sobie przypomniałem. Od dołu widać, że pianka jest mocowana na plastikowe kołki, a ich wyjęcie okazało się destrukcyjne. Zaś po wyjęciu schowka ukazały się owe dwa wkręty smile.gif

No i drugie "no właśnie" - pianka faktycznie ma w sobie "kanał" rozprowadzający powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.