lukaszmiler Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Siema, Mam mały problem, Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna świecić się kontorlka oleju. Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz problem nie ustępuje. Mam dwa pytania. Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ?? Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny otwór dolny? Pzdr. Ps: Olej i filtr jest również nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Siema, > Mam mały problem, > Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna > świecić się kontorlka oleju. > Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz > problem nie ustępuje. > Mam dwa pytania. > Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ?? > Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny > otwór dolny? > Pzdr. > Ps: Olej i filtr jest również nowy. A masz restrykcje na przewodzie do turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > A masz restrykcje na przewodzie do turbiny? A i nie mam:) Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ... Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w turbinie? dobrze myślę? Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > A i nie mam:) > Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ... > Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w > turbinie? dobrze myślę? > Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ? zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka > warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł? kupic srube 18x1,5 wywiercic w jej srodku wiekszy otwor (nie do konca!) i nagwintowa pod soczewke przewodu, a na samym dwie sruby wywiercic maly otworek. Ja tak zrobilem i dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Dzięki. Disiaj dalej działam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Górny > otwór dolny? Górny, olej tam jest filtrowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Odnawiam temat. Restrykcję zrobiłem na 2mm około. I dalej olej po rozgrzaniu się świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Odnawiam temat. Restrykcję zrobiłem na 2mm około. I dalej olej po rozgrzaniu się świeci. za duza. zrob max 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > za duza. zrob max 1mm A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek? Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać gdzie indziej przyczyn?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek? > Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać > gdzie indziej przyczyn?? Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to ciśnienie naprawdę jest. EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja > bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to > ciśnienie naprawdę jest. > EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo > lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem. Półsyntetyk 10w40. Przed wsadzeniem Turbo nie miałem takiego problemu z lampką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojownik89 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 próboj tak jak ci mówili wyzej restrykcje 1mm , ja mam 1.5mm i jest niby dobrze. Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam, silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie 10w chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowszy1356 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem > na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam, > silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest > kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie > 10w > chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT > ?? Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej pod nią. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej > pod nią. . . ja leje 10w60 valvoline... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7? wszystko mocno zależny od temperatury silnika i samego oleju jak również czujnika jaki masz: Gwint zewnętrzny [mm]: M 14 x 1,5 Rozmiar klucza: 21 Punkty zmienne [bar]: 0,2-0,5 ale możesz mieć również Wymiar gwintu: M14x1.5 Punkty zmienne [bar]: 0.30 albo Wymiar gwintu: M 14x1,5 Cisnienie załączania [bar]: 0,30-0,60 wymieniałeś ten czujnik na nowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszmiler Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Wymieniłem jak tylko napisałeś. Mam na klucz 21 czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez194 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 Witam, Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Panowie po co restryktory do tych turbin ??? Co one dają ?? Tylko się turba przycieraja 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Dnia 20.05.2018 o 11:17, Bartez194 napisał: Witam, Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? Pozdrawiam Może czujnik umiera . Ja mam manometr wyskalowany od 0-100PSI i jak zapalam zimny to wskazówka skacze do 100 i stopniowo spada wraz ze wzrostem temperatury oleju. Na wolnych przy pełnym rozgrzaniu ma ok 10PSI jak jade to przy ok 4000obr/m ma 30-40 PSI Żadna kontrolka nawet minimalnie sie nie świeci smarowanie jest wiec wydaje mi sie że jest OK olej tez 5W40. Podmień czujnik koszt 15pln i jak dalej bedzie świecic to wtedy sie martw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 podpowiedz zapożyczyłem z forum sc. 44. Mruga/świeci się lampka oleju - mimo, że olej w normie Zacząć należy, iż NIE jest to kontrolka niskiego stanu oleju, a jego ciśnienia! Może dawać o sobie znać z powodu uszkodzenia samego czujnika, bądź przewodu, który doń prowadzi. Jednakże może to świadczyć o niedostatecznym ciśnieniu oleju = zużyte panewki bądź wręcz pompa olejowa- coby miało to nie być nie jest zalecana jazda autem w takim stanie dopóki nie usuniemy usterki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Ja nie zakładam żadnych restryktorow i nic się nie dzieje i turba nie puszczają oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.