Skocz do zawartości

Pompka Paliwa


Jimmyy

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Opel Vectra A 1.6 1991r

Witam Wystąpił problem z pompką paliwa,mianowicienie nie dostaje zasilania, angryfire.gif

Gdyż podłączona na krótko działa normalnie.

Napięcia nie ma już na bezpieczniku od pompki.

Czy winny w takim razie jest przekaźnik i gdzie on jest zlokalizowany, jeśli on byłby winny.

Ewentualnie gdzie jeszcze mógł prąd uciec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystąpił problem z pompką paliwa,mianowicienie nie dostaje zasilania,

> Gdyż podłączona na krótko działa normalnie.

> Napięcia nie ma już na bezpieczniku od pompki.

> Czy winny w takim razie jest przekaźnik

Bezpiecznik sprawdzony ofkors ?

Na moje oko i bez schematu to najpierw powinien być bezpiecznik, później dopiero przekaźnik, patrząc od strony zasilania... hmm.gif

> Ewentualnie gdzie jeszcze mógł prąd uciec

Winnym może być element sterujący przekaźnikiem, czyli stacyjka, tudzież inny BCM/ECU, ale tego to już Ci nie jestem w stanie powiedzieć...

Nie ma gdzieś w sieci schematów/serwisówki do tego bolidu? Ja np. do mojego ściągnąłem 1400 stron w PDF-ie - wszystko rozrysowane na atomy... grinser006.gifyay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezpiecznik sprawdzony ofkors ?

Oczywiście sprawdzony

> Na moje oko i bez schematu to najpierw powinien być bezpiecznik, później dopiero przekaźnik,

> patrząc od strony zasilania...

> Winnym może być element sterujący przekaźnikiem, czyli stacyjka, tudzież inny BCM/ECU, ale tego to

> już Ci nie jestem w stanie powiedzieć...

ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie trzeba bedzie może ją wymienic

> Nie ma gdzieś w sieci schematów/serwisówki do tego bolidu? Ja np. do mojego ściągnąłem 1400 stron w

> PDF-ie - wszystko rozrysowane na atomy...

mam coś w tym stylu "vectra calibra- sam naprawiam" ale jest tam wszystko strasznie ogólnikowo opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście sprawdzony

> ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie

> trzeba bedzie może ją wymienic

A to w takim przypadku faktycznie mógł zaniemóc sam przekaźnik, skoro bezpiecznik dobry. Mógł stracić zdolność przewodzenia mimo, że będzie "cykał". Niestety nie wiem, gdzie on jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to w takim przypadku faktycznie mógł zaniemóc sam przekaźnik, skoro bezpiecznik dobry. Mógł

> stracić zdolność przewodzenia mimo, że będzie "cykał". Niestety nie wiem, gdzie on jest.

Sprawdziłem teraz jeszcze raz i faktycznie bezpiecznik ok, nie zjarało go, ale do gniazda prąd nie dochodzi

PS: a podanie napiecia do tego gniazda mogloby dac jakis rezultat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtedy wszystkie funkcje życiowe powinny zostać przywrócone...

Faktycznie podanie napięcia bezpośrednio pod ten bezpiecznik przywróciło życie pompce ale nie z oczekiwanym skutkiem.

Doprowadzenie napięcia do tego bezpiecznika "na krotko" od innego bezpiecznika spowodowało że pompka pracuje cały czas nawet bez kluczyka w stacyjce.

Zastanawiam się czy przekaźnik nie odgrywa tu jakiejś roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie podanie napięcia bezpośrednio pod ten bezpiecznik przywróciło życie pompce ale nie z

> oczekiwanym skutkiem.

> Doprowadzenie napięcia do tego bezpiecznika "na krotko" od innego bezpiecznika spowodowało że

> pompka pracuje cały czas nawet bez kluczyka w stacyjce.

> Zastanawiam się czy przekaźnik nie odgrywa tu jakiejś roli.

Zapewne przekaźnik odgrywa rolę i to dość znaczącą... grinser006.gif

Poszukaj innego bezpiecznika, np. ogrzewanej szyby - ten jest zasilany dopiero po zapłonie i z niego zasil przekaźnik pompki. Powinna działać wtedy "z klucza". Ale to też jest droga na skróty, jak masz chęć i siły, to szukaj "prądów błądzących"... biglaugh.gif

A inne odbiorniki zasilane też po zapłonie funkcjonują normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj innego bezpiecznika, np. ogrzewanej szyby - ten jest zasilany dopiero po zapłonie i z

> niego zasil przekaźnik pompki. Powinna działać wtedy "z klucza".

Do podania zasilania wykorzystałem dokładnie ten bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby gdyż też uważałem że ogrzewanie tylnej szyby które funkcjonuje na odpalonym silniku podziała i będę mógł w tym czasie zaplanować jakieś konkretne akcje typu wymiana wiązki zasilania pompki paliwa, ale niestety.

> A inne odbiorniki zasilane też po zapłonie funkcjonują normalnie?

tak inne odbiorniki działają bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Oczywiście sprawdzony

> ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie

> trzeba bedzie może ją wymienic

> mam coś w tym stylu "vectra calibra- sam naprawiam" ale jest tam wszystko strasznie ogólnikowo

> opisane.

jak jest wtrysk to i jest komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.