Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Pacjent Opel Vectra A 1.6 1991r Witam Wystąpił problem z pompką paliwa,mianowicienie nie dostaje zasilania, Gdyż podłączona na krótko działa normalnie. Napięcia nie ma już na bezpieczniku od pompki. Czy winny w takim razie jest przekaźnik i gdzie on jest zlokalizowany, jeśli on byłby winny. Ewentualnie gdzie jeszcze mógł prąd uciec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Wystąpił problem z pompką paliwa,mianowicienie nie dostaje zasilania, > Gdyż podłączona na krótko działa normalnie. > Napięcia nie ma już na bezpieczniku od pompki. > Czy winny w takim razie jest przekaźnik Bezpiecznik sprawdzony ofkors ? Na moje oko i bez schematu to najpierw powinien być bezpiecznik, później dopiero przekaźnik, patrząc od strony zasilania... > Ewentualnie gdzie jeszcze mógł prąd uciec Winnym może być element sterujący przekaźnikiem, czyli stacyjka, tudzież inny BCM/ECU, ale tego to już Ci nie jestem w stanie powiedzieć... Nie ma gdzieś w sieci schematów/serwisówki do tego bolidu? Ja np. do mojego ściągnąłem 1400 stron w PDF-ie - wszystko rozrysowane na atomy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Bezpiecznik sprawdzony ofkors ? Oczywiście sprawdzony > Na moje oko i bez schematu to najpierw powinien być bezpiecznik, później dopiero przekaźnik, > patrząc od strony zasilania... > Winnym może być element sterujący przekaźnikiem, czyli stacyjka, tudzież inny BCM/ECU, ale tego to > już Ci nie jestem w stanie powiedzieć... ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie trzeba bedzie może ją wymienic > Nie ma gdzieś w sieci schematów/serwisówki do tego bolidu? Ja np. do mojego ściągnąłem 1400 stron w > PDF-ie - wszystko rozrysowane na atomy... mam coś w tym stylu "vectra calibra- sam naprawiam" ale jest tam wszystko strasznie ogólnikowo opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Oczywiście sprawdzony > ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie > trzeba bedzie może ją wymienic A to w takim przypadku faktycznie mógł zaniemóc sam przekaźnik, skoro bezpiecznik dobry. Mógł stracić zdolność przewodzenia mimo, że będzie "cykał". Niestety nie wiem, gdzie on jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > A to w takim przypadku faktycznie mógł zaniemóc sam przekaźnik, skoro bezpiecznik dobry. Mógł > stracić zdolność przewodzenia mimo, że będzie "cykał". Niestety nie wiem, gdzie on jest. Sprawdziłem teraz jeszcze raz i faktycznie bezpiecznik ok, nie zjarało go, ale do gniazda prąd nie dochodzi PS: a podanie napiecia do tego gniazda mogloby dac jakis rezultat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > do gniazda prąd nie dochodzi > PS: a podanie napiecia do tego gniazda mogloby dac jakis rezultat Wtedy wszystkie funkcje życiowe powinny zostać przywrócone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Wtedy wszystkie funkcje życiowe powinny zostać przywrócone... Faktycznie podanie napięcia bezpośrednio pod ten bezpiecznik przywróciło życie pompce ale nie z oczekiwanym skutkiem. Doprowadzenie napięcia do tego bezpiecznika "na krotko" od innego bezpiecznika spowodowało że pompka pracuje cały czas nawet bez kluczyka w stacyjce. Zastanawiam się czy przekaźnik nie odgrywa tu jakiejś roli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Faktycznie podanie napięcia bezpośrednio pod ten bezpiecznik przywróciło życie pompce ale nie z > oczekiwanym skutkiem. > Doprowadzenie napięcia do tego bezpiecznika "na krotko" od innego bezpiecznika spowodowało że > pompka pracuje cały czas nawet bez kluczyka w stacyjce. > Zastanawiam się czy przekaźnik nie odgrywa tu jakiejś roli. Zapewne przekaźnik odgrywa rolę i to dość znaczącą... Poszukaj innego bezpiecznika, np. ogrzewanej szyby - ten jest zasilany dopiero po zapłonie i z niego zasil przekaźnik pompki. Powinna działać wtedy "z klucza". Ale to też jest droga na skróty, jak masz chęć i siły, to szukaj "prądów błądzących"... A inne odbiorniki zasilane też po zapłonie funkcjonują normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Poszukaj innego bezpiecznika, np. ogrzewanej szyby - ten jest zasilany dopiero po zapłonie i z > niego zasil przekaźnik pompki. Powinna działać wtedy "z klucza". Do podania zasilania wykorzystałem dokładnie ten bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby gdyż też uważałem że ogrzewanie tylnej szyby które funkcjonuje na odpalonym silniku podziała i będę mógł w tym czasie zaplanować jakieś konkretne akcje typu wymiana wiązki zasilania pompki paliwa, ale niestety. > A inne odbiorniki zasilane też po zapłonie funkcjonują normalnie? tak inne odbiorniki działają bez zarzutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Przepraszam że po taki czasie odpisuje ale byłem za granicą. Problemem okazał się jeden z przewodów który biegł od klemy plusowej akumulatora był przycięty?? tak to mniej więcej wyglądało. temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Oczywiście sprawdzony > ECU chyba nie ma w tych autach z tym rocznikiem więc pozostaje stacyjka, czyli prawdopodobnie > trzeba bedzie może ją wymienic > mam coś w tym stylu "vectra calibra- sam naprawiam" ale jest tam wszystko strasznie ogólnikowo > opisane. jak jest wtrysk to i jest komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.