fred77 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Ponieważ planuję zakup Nissana Terrano to chciałbym się dowiedzieć o co chodzi z tymi sprzęgłami piast. Decyzja zapadła, będzie Terrano i na ten samochód się nastawiam. Wyczytałem gdzieś, że włączanie przedniego napędu to nie tylko przełączenie dźwigni. trzeba jeszcze coś grzebać przy piastach. Nigdy nie miałem samochodu terenowego dlatego chciałbym się dowiedzieć coś na ten temat. Dobrze by było gdyby znalazł się tu jakiś użytkownik Nissana Terrano. Podobno są dwa rodzaje tych sprzęgieł, automatyczne i ręczne. Jak się to obsługuje? Jak włącza się napędy w takim Terrano? Czy można jechać ze stale włączonymi tymi sprzęgłami czy jak? Czy trzeba się zatrzymywać, czy można jechać itp. Jak to w ogóle sprawdzić przed zakupem? A może jest gdzieś w internecie polska instrukcja obsługi dla Nissana Terrano? Pomóżcie jak możecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Przy zapinanych ręcznie masz w piastach pokrętła, które przekręcasz jeśli chcesz załączyć przednie koła. Możesz oczywiście cały czas jeździć z włączonymi bo napęd przełączasz dodatkowo skrzynką rozdzielczą ale masz wtedy większe opory toczenia i mniejszy promień skrętu. To jest po prostu dołączenie piast do półosi. Przy automatycznych nic nie musisz robić rozłączają się automatycznie. Jeśli skrzynią rozdzielczą odłączysz przód to odłączasz też piasty. Z tego co pamiętam gdyby się nie odłączyły trzeba cofnąć czy jakoś tak. Miałem obie wersje w Navarze i NP300. W automatycznych nic nigdy nie robiłem. Nawet tych czarów z cofaniem. Po prostu dołączałem lub odłączałem przód skrzynką rozdzielczą. Ręczne na początku odłączałem ale później już jeździłem cały czas z zapiętymi bo nie przeszkadzało mi ograniczenie skrętu ani większe zużycie paliwa w służbowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Przy zapinanych ręcznie masz w piastach pokrętła, w recznych tez masz pokretla! > które przekręcasz jeśli chcesz załączyć przednie > koła. Możesz oczywiście cały czas jeździć z włączonymi bo napęd przełączasz dodatkowo skrzynką > rozdzielczą ale masz wtedy większe opory toczenia i mniejszy promień skrętu. To jest po prostu > dołączenie piast do półosi. > Przy automatycznych nic nie musisz robić rozłączają się automatycznie. Jeśli skrzynią rozdzielczą > odłączysz przód to odłączasz też piasty. w starym terano??? watpie > Z tego co pamiętam gdyby się nie odłączyły trzeba > cofnąć czy jakoś tak. > Miałem obie wersje w Navarze i NP300. W automatycznych nic nigdy nie robiłem. Nawet tych czarów z > cofaniem. Po prostu dołączałem lub odłączałem przód skrzynką rozdzielczą. A tam nie ma sterowania pneumatycznego w tych autach o których piszesz? Kolega pyta o stare terano i tam automaty rozlacza się wlasnie cofając Oczywiście jak dla mnie to lepiej zapiac je na stale i nie cudować zbytnio > Ręczne na początku odłączałem ale później już jeździłem cały czas z zapiętymi bo nie przeszkadzało > mi ograniczenie skrętu W jaki sposób ogranicza się promien skretu??? >ani większe zużycie paliwa w służbowym Mysle ze sa to tak male ilości ze wręcz pomijalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > w recznych tez masz pokretla! Przecież tak napisałem ... > i tam automaty rozlacza się wlasnie cofając Tak jak w NP-300 z automatycznymi gdyby się nie odłączyły. Teraz sobie przypominam, że z ręcznymi trzeba było cofnąć po rozłączeniu. Kurka, to już 14 lat minęło ... > W jaki sposób ogranicza się promien skretu? Dla mnie niezauważalnie, dlatego jeździłem na zapiętych ale tak twierdziła instrukcja. > Mysle ze sa to tak male ilości ze wręcz pomijalne. Też tak myślałem szczególnie służbowo, aczkolwiek kiedy np. w CR-V wyjąłem wał to paliła średnio 8l/100km. Z wałem, przy tym samym stylu jazdy 10l/100km. Przecież to tylko kręcący się na asfalcie jałowo, wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Przecież tak napisałem mój blad chodzilo mi o automaty ze maja pokretlo > ... > Tak jak w NP-300 z automatycznymi gdyby się nie odłączyły. Teraz sobie przypominam, że z ręcznymi > trzeba było cofnąć po rozłączeniu. z recznymi? z recznymi musisz wyjść z auta i samemu rozlaczyc. > Kurka, to już 14 lat minęło > ... > Dla mnie niezauważalnie, dlatego jeździłem na zapiętych ale tak twierdziła instrukcja. Może, ale jakos nie mogę zrozumieć jak ma mieć wpływ zapita pista na promien skretu. > Też tak myślałem szczególnie służbowo, aczkolwiek kiedy np. w CR-V wyjąłem wał to paliła średnio > 8l/100km. Z wałem, przy tym samym stylu jazdy 10l/100km. Przecież to tylko kręcący się na > asfalcie jałowo, wał. 20 % rozicy w spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > mój blad > chodzilo mi o automaty ze maja pokretlo > z recznymi? z recznymi musisz wyjść z auta i samemu rozłączyć. Tak, to oczywiste, ale tak jak w automacie gdyby nie wyskoczyły trzeba było cofnąć. I to się czasami zdarzało. ... > 20 % rozicy w spalaniu? Niestety tak. Mam gdzieś jeszcze nawet wszystkie paragony z tankowań. Dwa tygodnie tak jeździłem zanim krzyżaki wspawali i wał wyważyli. Pewnie jakąś część winy ponosi automatyczne dołączanie tyłu przy ostrym ruszaniu, nawet na asfalcie, ale mimo wszystko sam nie mogłem w to uwierzyć. Z drugiej strony Accord z takim samym silnikiem przy zbliżonej masie tez palił bliżej 8l. niż 10-ciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > mój blad > chodzilo mi o automaty ze maja pokretlo > z recznymi? z recznymi musisz wyjść z auta i samemu rozlaczyc. > Może, ale jakos nie mogę zrozumieć jak ma mieć wpływ zapita pista na promien skretu. Jedyne co podejrzewam to dodatkowe opory w przednim dyfrze, które w jakiś sposób rozciągają promień Chyba, że w instrukcji było w ogóle o włączeniu napędu na 4x4. Wtedy, jeśli nie ma międzyosiowego mechanizmu to promień rośnie bardzo > 20 % rozicy w spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 ... > Chyba, że w instrukcji było w ogóle o włączeniu napędu na 4x4. Wtedy, jeśli nie ma > międzyosiowego mechanizmu to promień rośnie bardzo > > 20 % rozicy w spalaniu? To czuć na kierownicy. Nawet ze wspomaganiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > ... > To czuć na kierownicy. Nawet ze wspomaganiem No jeśli w navarze lub NP300 to się nie dziwie skoro zapniesz przedni naped Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 To jest tak proste, że taki gość jak Ty powinien wiedzieć to wszystko sam z siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.