alien Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Witam, Nawiązując do tematu mojego postu, muszę wyczyścić kolektor ssący w moim aucie. Może nie muszę, ale pewnei powinienem. We wrzesniu 2013 czyściłem EGR i przepustnicę...wsadziłem palec do dolotu i wyjałem tonę czegoś co przypomina mazut. Tak więc kolektor trzeba wyczyścić. Pytanie - czy dam sobie z tym sam radę, co trzeba robić i w jakiej kolejności, na co uważać, żeby nie spsuć...Pewnie trzeba wymienić uszczelkę - dać oryginał czy zamiennik? Za wszelkie uwagi będę wdzięczny Jadę pod koniec kwietnia do Włoch tak więc chciałbym żeby auto spisało się bez zarzutu... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 trudny temat, bez ściągnięcia pompy CR podobno nie wykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > trudny temat, bez ściągnięcia pompy CR podobno nie wykonalne. Pompa najmniejszy problem, nie wiem jak 8v ale w 16v trzeba wydzierac cala podstawe pompy CR i alternatora i rozwalac rozrzad. Ogrom roboty jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 A co myślicie o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > Pompa najmniejszy problem, nie wiem jak 8v ale w 16v trzeba wydzierac cala podstawe pompy CR i > alternatora i rozwalac rozrzad. Ogrom roboty jest. Ja nie zdejmowałem podstawy alternatora i nie rozbierałem rozrządu ( niech ich kule biją za ten odlew ! ). Rozpołowiłem kolektor na aucie i wykręciłem szpilki z głowicy. Potem wyjąłem resztę kolektora. Ze 3 dni auto stało zanim wymysliłem skuteczny sposób na wykręcenie szpilek,... bo mało miejsca i gwintu żeby złapać "powszechnymi" narzędziami. Ale dało rade. > A co myślicie o tym? Myslę, że skuteczność niewielka. Sam mam podobne spraye ale ich w zasadzie nie stosuje, gdyż stosuje to http://www.youtube.com/watch?v=afX7W6k6v3U Skuteczność wielkorotnie wyższa ( proces czyszczenia trwa przeważnie 1-2 godziny ) a i tak mocno zasyfionych kolektorów "do gołego" nie doczyści. Ale i tak każdemu polecam to stosować. Właśnie za chwilę będe to robił klientowi. Cel - odblokowanie zacinających się kierownic w turbinie w Fordzie Mondo MK3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > Ja nie zdejmowałem podstawy alternatora i nie rozbierałem rozrządu ( niech ich kule biją za ten > odlew ! ). Rozpołowiłem kolektor na aucie i wykręciłem szpilki z głowicy. Potem wyjąłem resztę > kolektora. Ze 3 dni auto stało zanim wymysliłem skuteczny sposób na wykręcenie szpilek,... bo > mało miejsca i gwintu żeby złapać "powszechnymi" narzędziami. Ale dało rade. Hm czekaj,ale głowicy nie ruszałeś co? Ja przy tej akcji z pompą co mi robiłeś rozpołowiłem kolektor na aucie, ile się dało tyle wyczysciłem tą połówke kręconą do głowicy. Najtrudniej z kanałami jest zeby nie napchać mazidła do głowicy. Zewnętrzny element na wierzchu to pikuś. Oczywiście po akcji kolektor czysty, gorzej z czyszczącym było .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Ja musiałem zdjąć cały kolektor bo walczyłem z klapami. Czyszczony był przy okazji. Głowicy nie ruszałem. Jak się wykręci szpilki to ta połówka kolektora wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Ja tez myslalem o szpilkach ale dalem sobie spokoj. Jednak ostatecznie mozna by wkrecic sruby odpowiedniej dlugosci i tez by bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Sam mam podobne spraye ale ich w zasadzie nie stosuje, gdyż > stosuje to http://www.youtube.com/watch?v=afX7W6k6v3U > Skuteczność wielkorotnie wyższa ( proces czyszczenia trwa przeważnie 1-2 godziny ) a i tak mocno > zasyfionych kolektorów "do gołego" nie doczyści. Nie chodzi o to żeby lśnił, tylko czy ten sposób pozwoli usunąć tą masę bez szkody dla silnika. Przyznacie, że sposób jest prostszy i znacznie oszczędza czas, ale opinie o tej metodzie są różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Mam tylko jedno, jednak dość zasadnicze pytanie - czy jest sens zdejmowania i czyszczenia kolektora, bez czyszczenia zaworów dolotowych? Dodatkowo uważam, że sam kolektor bez klapek lub ze sprawnymi, jest sprawny do puki posiada około 80% drożności, osady wewnątrz i "mazut" nie mają żadnego wpływu na pracę silnika. Ciekawe dlaczego wszyscy pucują kolektory, a nikt nie zwraca uwagi na osady na zaworach dolotowych, które bardzo poważnie potrafią zakłócić pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Mam tylko jedno, jednak dość zasadnicze pytanie - czy jest sens zdejmowania i czyszczenia > kolektora, bez czyszczenia zaworów dolotowych? Dodatkowo uważam, że sam kolektor bez klapek > lub ze sprawnymi, jest sprawny do puki posiada około 80% drożności, osady wewnątrz i "mazut" > nie mają żadnego wpływu na pracę silnika. Ciekawe dlaczego wszyscy pucują kolektory, a nikt > nie zwraca uwagi na osady na zaworach dolotowych, które bardzo poważnie potrafią zakłócić > pracę silnika. A to dlatemu ze spaliny z egr masz wpuszczane w kolektor i tu robi sie prawdziwy syf, reszta dolotu jest pokryta jedynie mgla z oparow olejowych z odmy. To nie jest szkodliwe ani nie zmniejsza przekroju tak jak mazut w kolektorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > A to dlatemu ze spaliny z egr masz wpuszczane w kolektor i tu robi sie prawdziwy syf, reszta > dolotu jest pokryta jedynie mgla z oparow olejowych z odmy. To nie jest szkodliwe ani nie > zmniejsza przekroju tak jak mazut w kolektorze. Nadal pytam co z syfem na zaworach, który jeszcze skuteczniej blokuje napełnianie cylindra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Nadal pytam co z syfem na zaworach, który jeszcze skuteczniej blokuje napełnianie cylindra? No i tu chyba nie ma lepszej metody ( po za rozebraniem głowicy ) jak chemia rozpylana przez 1-2 godziny do kolektora ssącego. Czyści to co napotka na swojej drodze - kanały w głowicy, zawory, jak również łopatki kierownic turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.